Скрипка Ганна Володимирівна

старший викладач кафедри теорії і методики середньої освіти КЗ "КОІППО імені Василя Сухомлинського"

STEM-освіта в Україні

steam_logo.214212216_stdSTEM-освіта (абревіатура від англійських слів Science, Technology, Engineering, Math, що в перекладі означає наука, технології, інженерія та математика) – це низка чи послідовність курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи або для того й іншого, вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять. Подібна система освіти вчить жити в реальному швидкозмінному світі, вміти реагувати на зміни, критично мислити і бути розвиненою творчою особистістю.

Сьогодні існує декілька варіантів цього терміну:

STEM = Science + Technology + Engineering + Mathematics (природничі науки, технологія, інжиніринг, математика).

STEAM = Science + Technology + Engineering + Arts + Mathematics (природничі науки, технологія, інжиніринг, мистецтво, математика).

STREAM = Science + Technology + Reading+wRiting + Engineering + Arts + Mathematics (природничі науки, технологія, читання + письмо, інжиніринг, мистецтво, математика).

Взяті окремо чотири предмети STEM визначаються таким чином:

Наука є вивченням природного світу, в тому числі законів природи, пов’язаних з фізикою, хімією, біологією, а також оперуванням або застосуванням фактів, принципів, концепцій, пов’язаних з цими дисциплінами.

Технологія включає в себе всю систему людей і організацій, знань, процесів і пристроїв, які входять до створення та функціонування технологічних артефактів, а також самі артефакти, тобто продукти технологічної діяльності.

Інжиніринг є сукупністю знань про дизайн та створення продуктів і способу вирішення проблеми. Інжиніринг використовує поняття науки та математики, а також технологічні процедури та інструменти.

Математика вивчає закономірності і взаємозв’язки між величинами, цифрами та формами. Математика включає теоретичну математику і прикладну математику.

Раннє залучення учнів в STEM може підтримати не лише розвиток креативного мислення та формування компетентності дослідника, а й сприяти кращій соціалізації особистості, тому що розвиває такі навички, як:

– Співробітництво. Іноді плідна співпраця з товаришами по команді може бути складнішим завданням, ніж фактичне завдання, що стоїть перед командою. Для досягнення інноваційних результатів і вирішення складних завдань, в команді мають працювати особистості з різним науковим і технічним бекграундом. Маленькі, міждисциплінарні команди вимагають співробітництва, взаємодопомоги і швидкого мислення, щоб досягти прогресу в кінці проекту.

– Комунікативність. Незалежно від посадового положення, саме тактовне спілкування, а не тиранія в команді, може сприяти продуктивній спільній роботі і зміцненню авторитету керівництва. Навчання в області STEM надає широкі можливості для спілкування «один на один» і «один-до-багатьох».

– Творчість. Творчість та інновації йдуть пліч-о-пліч. «Креатив» може вдихнути нове життя у будь-який науковий і технологічний проект, показати його ще не розкриті можливості. Більш того, ті, хто здатний вийти за межі технічних навичок і мислити нестандартно, можуть винаходити щось абсолютно нове в багатьох інших областях життєдіяльності людини.

(далі…)

Методичні рекомендації по створенню блогу

blog-final

Шановні освітяни! Представляю вашій увазі посібник-методичні рекомендації по створенню та веденню освітнього блогу (автор-укладач Сокол І. М. – старший викладач кафедри інформатики та інформаційних технологій в освіті КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР).

 

Курси підвищення кваліфікації керівників ЗНЗ, які викладають мови та літератури

teaching-2

Анкета
Спільна презентація слухачів курсів
Інструкція по роботі з онлайновим портфоліо
Робота з електронною учительською
Вікі-сторінка

Де взяти кошти на нове обладнання для школи?

580x290x1395793832_c82122909102f9809166620815df2800Сьогодні надзвичайно велика кількість вчителів нарікають на відсутність обладнання (комп’ютерного, лабораторного), і в той же час мають величезне бажання його використовувати для покращання викладання.

Де ж взяти гроші на втілення задумів та ідей? До вашої уваги GoFundEd – краудфандингова платформа (про краудфандинг читайте тут), на якій кожен вчитель чи вчителька може створити свій проект, а кожен відвідувач сайту може стати доброчинцем – підтримати ініціативи фінансовим внеском!

Для того, щоб зібрати кошти на втілення задумів, слід зареєструватися на сайті, а потім опублікувати свій проект. Зауважте, що для того, щоб проект потрапив на платформу, він повинен відповідати наступним критеріям:

  • проект створює певну цінність для учнів або інших учасників освітнього процесу у школі (вчителів, батьків тощо);
  • проект відповідає принципам сталого розвитку (не є точковим, а має механізм постійного впливу);
  • проект має чіткий механізм впливу на навчальний досвід учнів, вчителів;
  • проект є реалістичним у виконанні (має конкретну ціль, графік реалізації, метрики успішності).

Приклад успішного проекту вчителя фізики http://gofunded.org/campaigns/physicslab/.

Сайт проекту http://gofunded.org/.

Курси підвищення кваліфікації керівників шкіл

EPK_5312Шановні учасники курсів підвищення кваліфікації керівників шкіл (директорів, заступників директорів з навчально-виховної та науково-методичної роботи), які викладають предмети галузей «Природознавство» та «Математика»!

Анкета
Спільна презентація слухачів курсів
Інструкція по роботі з онлайновим портфоліо
Робота з електронною учительською
Вікі-сторінка

 

Курси підвищення кваліфікації методистів РМК

Анкета для заповнення слухачами курсів підвищення кваліфікації завідувачів (директорів), методистів методичних кабінетів (центрів) відділів, управлінь освіти райдержадміністрацій, міських рад.

Увага! Відповіді.

Семінар для переможців обласного етапу конкурсу “Учитель року – 2016″

2709-1024x768

Поради щодо складання основних запитань проекту

Форма оцінювання основних запитань проекту

Навчальне та наукове дослідження

Оцінювання в проектному навчанні

Бібліотека оцінювання

Презентація

Курси, семінари, тренінги (2016 рік)

banner1

Тут представлені роботи учасників семінарів та тренінгів, які проводяться як в рамках курсів підвищення кваліфікації, так і у міжкурсовий період (2016 рік).

п/п категорія курсів дати проведення курсів посилання на онлайновий ресурс
1 Учителі історії, які викладають предмети освітньої галузі «Суспільствознавство» 11.01-22.01 спільна презентація
 2 Керівники шкіл (директори, заступники директорів з навчально-виховної та науково-методичної роботи), які викладають українську мову та літературу, зарубіжну літературу та російську мову 11.01-29.01 анкета
спільна презентація
робота з онлайновим портфоліо
електронна учительська
вікі-сторінка спецкурсу
3 Завідувачі (директори), методисти методичних кабінетів (центрів) відділів, управлінь освіти райдержадміністрацій, міських рад  25.01-05.02 спільна презентація

 

 

 

Курси, семінари, тренінги (2014-2015 рр.)

На цій сторінці представлені роботи учасників семінарів та тренінгів, які проводяться як в рамках курсів підвищення кваліфікації, так і у міжкурсовий період.

computer_camp_for_adults

п/п категорія курсів дати проведення курсів посилання на онлайновий ресурс
1 Учителі біології, природознавства та екології 17.02-28.02 спільна презентаціястінгазета-переглядстінгазета ІІ (перегляд)
2 Учителі історії, які викладають предмети освітньої галузі «Суспільствознавство» 03.03-21.03 спільна презентаціячасова шкалачасова шкала-2створення шкал часу
3 Учителі географії, які викладають біологію, екологію та природознавство 03.03-21.03 анкетаанкета_відповіді
4 Керівники закладів освіти, які викладають українську мову та літературу, світову літературу та російську мову 03.03-21.03 анкета
5 Учителі образотворчого мистецтва, художньої культури та керівники гуртків загальноосвітніх шкіл 31.03-11.04 спільна презентаціявіртуальні 3D тури
6 Учителі англійської мови 31.03-18.04 спільна презентаціяінструкція по створенню опитувальника
7 Учителі, які викладають навчальні предмети «Інформатика» та «Сходинки до інформатики» 31.03-11.04 зразок навчальної картиспільна презентаціямайстер-клас (Аман І.С._
8 Учителі хімії які викладають біологію, екологію, природознавство  31.03-18.04 спільна презентаціяхмарний ресурс для створення дидактичних матеріалів
9 Учителі фізики, астрономії і природознавства 14.04-25.04 спільна презентаціяхмарний ресурс для створення дидактичних матеріалів
10 Заступники директорів шкіл з навчально-виховної роботи 05.05-16.05 анкетаспільна презентаціявікі-сторінка спецкурсу “Онлайнові технології у роботі керівника навчального закладу”
11 Учителі, які викладають предмети «Захист Вітчизни» (для юнаків) та «Фізична культура» 05.05-23.05 спільна презентація
12 Учителі англійської мови вищої та першої кваліфікаційних категорій та ті, які мають звання «старший учитель», «учитель-методист» 05.05-23.05 спільна презентаціяонлайновий ресурс для створення дидактичних матеріалів
 13 Учителі географії та природознавства 19.05-30.05 анкетаанкета-відповіді
14 Заступники директорів шкіл з виховної роботи 19.05-30.05 онлайнове портфоліо керівника закладуспільна презентація
15 Практичні психологи та соціальні педагоги 26.05-06.06 спільна презентація
16 Учителі французької мови 02.06-13.06 ресурс для створення дидактичних матеріалівспільна презентація
17 Учителі початкових класів та учителі початкової школи, які викладають курс «Сходинки до інформатики» 10.06-27.06 спільна презентаціяанкетаанкета (відповіді)
18 Учителі історії, правознавства, які мають першу та вищу кваліфікаційні категорії, звання «старший учитель», «учитель-методист» та викладають предмети освітньої галузі «Суспільствознавство» 16.06-27.06 хмарний ресурс для створення дидактичних матеріалівспільна презентація
19 Учителі, які викладають основи здоров’я, безпеку життєдіяльності та педагоги-тренери, що впроваджують превентивні проекти в навчальних закладах 04.08-15.08 хмарний ресурс для створення дидактичних матеріалівспільна презентація
20 Учителі музичного мистецтва та художньої культури 11.08-22.08 спільна презентація
21 Вихователі спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів, загальноосвітніх шкіл-інтернатів, спеціальних шкіл, дитячих будинків, притулків для неповнолітніх та дитячих будинків сімейного типу 11.08-22.08 спільна презентація
22 Педагоги-організатори 11.08-22.08 спільна презентація

 ІІ семестр 2014-2015 рр.

1 Учителі біології, які викладають хімію, екологію та природознавство  29.09-17.10  спільна презентація
2 Учителі англійської мови 29.09-17.10 спільна презентація
3 Учителі фізики, астрономії, математики та природознавства 29.09-17.10 спільна презентація
4 Учителі української мови та літератури 20.10-01.11 спільний документ
5 Учителі фізичної культури першої кваліфікаційної категорії 20.10-01.11 спільна презентація
6 Учителі історії, які мають першу і вищу кваліфікаційні категорії, звання «старший учитель», «учитель-методист» та викладають предмети освітньої галузі «Суспільствознавство» 17.11-28.11 спільна презентація
7 Бібліотекарі навчальних закладів 17.11-28.11 спільна презентаціяанкета
8 Учителі музичного мистецтва, керівники гуртків музичного профілю, концертмейстери шкіл, позашкільних навчальних закладів, центрів естетичного виховання 01.12-12.12 спільна презентація
9 Учителі географії, економіки та природознавства 01.12-19.12 спільна презентаціяспільна картаанкетаанкета (відповіді)
10 Учителі хімії, які викладають біологію,
екологію, природознавство
12.01-30.01 спільна презентаціяанкетаанкета (відповіді)
11 Учителі географії, які викладають біологію,
екологію та природознавство
12.01-30.01 спільна презентаціяспільна картаанкетаанкета (відповіді)
12 Керівники хореографічних гуртків і колективів шкіл, позашкільних закладів та вчителі хореографії 02.02-13.02 спільна презентація
13 Керівники гуртків туристсько-краєзнавчого профілю навчальних закладів 16.02-27.02 спільна карта
14 Учителі англійської мови 16.02-27.02 спільна презентація
15 Керівники навчальних закладів (директори шкіл, заступники директорів з навчально-виховної та науково-методичної роботи), які викладають українську мову та літературу, світову літературу та російську мову 02.03-20.03 анкета
 спільна презентація
робота з онлайновим потфоліо
електронна учительська
вікі-сторінка
16 Учителі біології, які викладають хімію, екологію та природознавство 02.03-20.03 спільна презентація
17 Керівники навчальних закладів (директори шкіл, заступники директорів з навчально- виховної та науково-методичної роботи), які викладають природничі дисципліни (географія, хімія, біологія, природознавство) 30.03-17.04.2015 анкета
 спільна презентація
робота з онлайновим портфоліо
електронна учительська
18 Завідувачі (директори), методисти методичних кабінетів (центрів) відділів, управлінь освіти райдержадміністрацій, міських рад 30.03-10.04.2015 анкета
спільна презентація
інструкція по роботі з формами
робота з онлайновим портфоліо
електронна учительська
19 Учителі музичного мистецтва, які викладають предмети освітньої галузі «Мистецтво» (музичне мистецтво, мистецтво, художня культура) 14.04-24.04.2015 спільна презентація
20 Учителі-дефектологи спеціальних та загальноосвітніх шкіл-інтернатів, спеціальних шкіл 02.06-12.06.2015 спільна презентація
21 Учителі історії, правознавства, які викладають предмети освітньої галузі «Суспільствознавство» 15.06-26.06.2015 спільна презентація
22 Заступники директорів шкіл з виховної роботи, педагоги-організатори 15.06-26.06.2015 спільна презентація
23 Заступники директорів шкіл з виховної роботи 16.11-27.11.2015 спільна презентація

 

 

 

Курси керівників навчальних закладів, які викладають у початкових класах

professor-in-a-computer-classroomАнкета
Спільна презентація слухачів курсів
Інструкція по роботі з онлайновим портфоліо
Робота з електронною учительською
Вікі-сторінка

ІІІ міжнародна освітня онлайн конференція INTEL для України та країн СНД

Time-Management-ImageШановні колеги! Запрошую взяти участь в ІІІ міжнародній освітній онлайн конференції INTEL для України та країн СНД, обравши дистанційний курс “Як встигнути все, або тайм менеджмент для вчителів“: http://conf2015.iteach.com.ua/speakers/skripka.html
Реєстраційна анкета учасника дистанційного курсу:https://goo.gl/Yy2QhA

Бажаєте навчатись дистанційно?

Шановні колеги!

distance-learning-1

Якщо ви бажаєте спробувати повчитись дистанційно, пропоную ресурси для навчання:

QR-КОДИ В ОСВІТІ

QR-бібліотека в метро Бухареста
Джерело: http://www.adme.ru/tvorchestvo-reklama/vodafone-otkryl-biblioteku-v-metro-423355/

QR-код – це винайдений десять років тому в Японії штрих-код у квадраті. Піднесення до степеня дало йому дві головні переваги: ​​велика місткість інформації та швидке зчитування будь-камерою, звідки і розшифровка абревіатури – quick-response код.

Чим же можуть бути корисними QR-коди для вчителів?

1. Що кодувати?

Це може бути відео з YouTube, локація на Google картах, файл з Dropbox, профіль в соцмережах, телефонний номер або e-mail. Словом все, що можна відправити поштою або через соціальні мережі, QR-коди дозволяють прикріпити до будь-якої поверхні: стіни, аркушу паперу, футболки, чашки тощо.

2. Захована підказка.

Вчитель може закодувати власні підказки, а потім роздрукувати отриманий QR-код разом із завданням. Кожен, кому знадобиться консультація по темі, отримає її в будь-якому зручному місці, просто зчитавши код.

3. Пригода.

QR Treasure Hunt Generator автоматично створює QR-вікторину із запропонованих питань. Потім роздруковані QR-коди можна розмістити в класі або по всьому шкільному подвір’ю. Учні, можливо, підтягнуть не тільки знання, а й свою фізичну підготовку.

4. Екскурсії

За тим же принципом можна запросто організувати екскурсію по школі. В кабінеті (коридорах, бібліотеці, в інших приміщеннях) потрібно розмістити роздрукований QR-код з посиланням на відео, аудіо або цілий фотоальбом. Багато музеїв вже давно використовують цей прийом, тим самим розширюючи експозицію не тільки поясненнями, але й додатковими матеріалами на зразок міні-фільму або навіть ігри за мотивами виставки. 

 

Учні використовують QR-коди в класі Джерело https://www.raisingarizonakids.com/2012/09/students-bring-their-own-technology-to-class/

Учні використовують QR-коди в класі
Джерело https://www.raisingarizonakids.com/2012/09/students-bring-their-own-technology-to-class/

5. Інтерактивна розповідь.

QR-коди вміють зберігати в собі тексти невеликого обсягу, які можна зчитувати без підключення до Інтернету. Для творчих занять це надає чималі можливості. Приклад гри: потрібно придумати розповідь, що складається з декількох частин – в кінці кожної, як у комп’ютерній грі, буде кілька варіантів продовження. Можна створити інтерактивну версію казки про червону шапочку: з першого QR-коду зчитується зав’язка, а продовження можна вибрати самостійно («Скануйте код під номером 2, щоб героїня пішла безпосередньо через ліс, або під номером 3, щоб вона пішла в обхід з безпечної дорозі »).

6. Як кодувати?

Насамперед необхідно закодувати своє послання. Для створення власного QR-коду знадобляться тільки Інтернет, принтер і камера. Серед українських та україномовних ресурсів для створення QR-кодів слід виділити http://ua.qr-code-generator.comhttp://qrcodes.com.ua/http://www.qr-code.com.ua. Якщо бажаєте скористатися альтернативними варіантами, введіть в рядку адреси вашого браузера таку умову пошуку: “створити QR-код“.

7. Як зчитувати?

Найбільш популярною програмою для ОС Andoid є програма QR Droid, яка дозволяє зчитувати коди, створювати власні і відправляти друзям. Neoreader, - сервіс зі схожими функціями, працює на iOS і справляється з усіма типами кодів.

Тим, у кого немає смартфона, допоможе проста програма QRreader, в якій лише одна функція – досить піднести код до веб-камері, і додаток його зчитує. А якщо у вас немає і веб-камери, врятує розширення для Google Chrome, яке прочитає будь QR-код, що зустрівся в інтернеті.

 Джерело: http://www.edutainme.ru/post/qr-kody-v-obrazovanii/ 

Радимо також почитати:

Добірка прикладів використання QR-кодів в Україні

QR-квест, організований в одній з українських шкіл

Дивні та смішні приклади використання/розміщення/створення QR кодів

Досвід різних країн використання QR-кодів

15 способів використання QR-кодів в процесі навчання

 

А як використовуєте QR-коди ви?

Page 3 of 41234
Скрипка Ганна Володимирівна © 2014 Frontier - SkinWP.ru