Засідання обласної творчої групи вчителів зарубіжної й української літератури

Засідання обласної творчої групи вчителів зарубіжної й української літератури

Аналітико-інтерпретаційна діяльність суб᾿єктів навчання у процесі роботи над художнім твором

30 листопада 2017 року на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» відбулося чергове засідання обласної творчої групи учителів зарубіжної та української літератури.

Цього разу предметом розгляду членів групи був перший роман трилогії американського письменника Рінсома Ріггза «Дім дивних дітей».

На початку засідання було представлено методиста науково-методичної лабораторії виховної роботи і формування культури здоров’я Гайду Ларису Анатоліївну, яка ознайомила із Всеукраїнським проектом «„Енеїда”: візуальна історія легендарної поеми».

Засідання обласної творчої групи вчителів зарубіжної й української літератури

Лариса Анатоліївна представила знаменитий твір І. Котляревського, нагадала про історію створення, показала втілення образу персонажів твору та загалом твору у надбаннях світового мистецтва. Були представлені живописні полотна, архітектурні роботи, музичні твори, кіно- та мультфільми. Л. А. Гайда детально зупинилася на втіленні образів легендарної поеми в українській культурі, зазначивши, що таке явище, як «Енеїда» є унікальним в українській культурі.

Лариса Анатоліївна представила знаменитий твір І. Котляревського

Далі Л. А. Гайда за допомогою мультимедійної презентації представила молодих талановитих художників, музикантів, скульпторів, які у своїх творах втілюють образи поеми. Цікавою була розповідь про ілюстраторів поеми Порфирія Мартиновича, Георгія Нарбута, Альберта Штірена, Бориса Ердмана, Івана Падалку та інших, сучасного майстра керамічної композиції «Іван Котляревський і його твір» Олександри Магінської-Слободюк, про автора порцелянових фігур Валентину Тригубову. На завершення Лариса Анатоліївна представила перелік джерел, у яких представлені сучасні втілення образів поеми.

Далі Л. А. Гайда за допомогою мультимедійної презентації представила молодих талановитих художників

Засідання обласної творчої групи

Глущенко Наталія  Василівна представила презентацію про Ренсома Ріггза, ознайомила присутніх із біографією письменника, а також представила на розсуд суперечливу статтю про письменника, у якій висвітлений погляд на його роман.

Глущенко Наталія Василівна представила презентацію про Ренсома Ріггза

Кожний член творчої групи висловив власну думку щодо роману американського письменника

Кожний член творчої групи висловив власну думку щодо роману американського письменника. Так, Добровольська Ольга Вікторівна провела аналогії з іншими творами літератури, у яких порушено тему війни. На переконання читачів, що йдеться про події війни, Ольга Вікторівна навела цитати з тексту, зокрема звернула увагу на такі деталі, як колючий дріт, худобу дітей і напрасовані білі комірці.

Добровольська Ольга Вікторівна провела аналогії з іншими творами літератури, у яких порушено тему війни

Засідання відбувалося в руслі бурхливого обговорення. Кожний член творчої групи висловив власні погляди. Члени творчої групи переконані, що такі уроки духовності варто проводити у школі та висловили думку про те, що сам час вимагає, щоб діти доторкнулися до важливих цінностей людства, пам᾿ятаючи відомий вислів «Щоб не забути і щоб не повторилося».

Завершуючи розмову про роман, Небеленчук І. О. нагадала присутнім слова А. Камю із роману «Чума»

Засідання обласної творчої групи вчителів зарубіжної й української літературиЗавершуючи розмову про роман, Небеленчук І.О. нагадала присутнім слова А. Камю із роману «Чума»: «Бацила чуми ніколи не вмирає, ніколи не щезає, десятиліттями вона може дрімати десь у закрутку меблів або в стосі білизни, вона терпляче вичікує своєї години в спальні, в підвалі, у валізі, в носовичках та в паперах, і, можливо, настане день, коли на лихо і в науку людям чума розбудить пацюків і пошле їх конати на вулиці щасливого міста».

Засідання обласної творчої групи вчителів зарубіжної й української літератури

Аналітико-інтерпретаційна діяльність суб᾿єктів навчання у процесі роботи над художнім твором

У кінці засідання учасники члени творчої групи висловили враження уже від самого засідання.

 Тетяна Тараненко. «Щиро дякую всім учасникам обласної творчої групи вчителів зарубіжної літератури та особисто пані Ірині Небеленчук за отриманий досвід і приємне спілкування. Книгу «Дім дивних дітей» порекомендую колегам: збиратиму відгуки. Донька сьогодні почала читати, каже, що цікаво. Чекатиму вражень. До речі, в оригіналі назви книги «Peculiar Children», що перекладається «своєрідні діти». То вони своєрідні чи дивні?»

 Алла Оврас. Щ до твору Ріггзса «Дім дивних дітей», хочу сказати, що на мою думку він всетаки для дітей. Звичайно будь-який письменник, який пише для дітей старається вкласти у твір набагато глибші істини, взяти хоча б андерсенівського «Солов᾿я», чи уайльдівського «Хлопчика-зірку». Та коли взяти сам стиль написання, лексику, то в мене склалося враженн , що автор хотів здатися «своїм» підростаючому поколінню. Ну і звичайно передивилась «Люди Х» – фільм початку 2000. Ця серія фантастичних фільмів була «заснована на одноіменних коміксах компанії Marvel Comics». Ще раз переконалася, що спільного багато. Це і віднесення до теми другої світової, і заснування окремих освітніх закладів для «не таких», і історія з головним «злодієм» відома з часів Біблії – він з тих самих, особливих, який у певний момент вирішив, що він найособливіший, і йому відкриються таємниці Всесвіту, безсмертя.. А отже «Дім дивних дітей» для мене своєрідний рімейк. Звичайно, ми всі на стороні цих особливих, проте де межа особливості, яка нас не злякає?

Зоя Ковальчук. Дійсно, кожне засідання творчої групи дуже цікаве, змістовне, а Ірина Олександрівна так вміє «завести» колег, що час пролітає непомітно.

Тетяна Тараненко. Для мене кожне засідання – неоціненне джерело досвіду і натхнення. Як наймолодша у групі, дякую всім старшим колегам за досвід, отриманий за роки нашої роботи.

За спільною згодою членів творчої групи дійшли висновку, що предметом наступної розмови у ході роботи творчої групи стане повість американського письменника Еріка Вольф Сігела «Історія одного кохання», яка увійшла в навчальну програму із зарубіжної літератури для 9 класу.

Залишити відповідь