Оновлення та вдосконалення Державного стандарту для предметів освітньої галузі «Суспільствознавство»

Оновлення та вдосконалення Державного стандартуКонцепція «Нової української школи» передбачає суттєві зміни в підходах до вивчення та викладання курсу історії в освітніх закладах України. До цього спонукають як освітні потреби учнів, так і стан інформаційної війни Росії проти України та військової агресії, яку Росія здійснює на Сході України та в Криму. Тому знання та розуміння власної історії в світовому контексті набуває додаткового значення.

Оновлення та вдосконалення Державного стандарту
для предметів освітньої галузі «Суспільствознавство»

Серед важливих моментів оновлення та вдосконалення Державного стандарту для предметів освітньої галузі «Суспільствознавство» є завдання інтегрувати різні предмети, які вивчають минуле людства. Одним із таких є пропозиція об’єднання в єдиний курс «історія» предметів: історія України та всесвітня історія, а також посилення уваги при вивченні курсу «історії» до минулого рідного краю (села, міста, області) для усвідомлення зв’язку історії малої батьківщини з минулим держави.

Постає питання: яким при цьому буде відсоток вітчизняної історії, а який світової? Чи не розчиниться історія України у всесвітній історії? Як колись розчинилася в курсі «Історія СРСР». Вивчення історії України має бути пріоритетним, відповідно і частка тем з історії України значно більшою. Під час обговорення цього питання лунали пропозиції: 70% на 30% . Серед цих 70 % і вивчення історії рідного краю з державницьких та соборницьких позицій для виховання в учнів почуття духовної соборності (усвідомлення єдності своєї нації) для розуміння соборності територіальної.

Актуальним завданням української школи є розуміння зміни цілей української освіти, які полягають у розвитку вмінь і навичок учнів, а не засвоєнні значного масиву історичного матеріалу. Компетентнісний підхід є важливим інструментом для реалізації подібних задумів. Чітко сформовані цілі історичної освіти в новому Державному стандарті передбачають, наприклад, розвиток вмінь учнів запобігати формуванню упереджень та стереотипів відповідно до вікових особливостей учнів, які вчитель має розвивати поступово.

Отже, інтеграція курсів із застосуванням компетентнісного підходу сприятиме розвитку особистості, яка усвідомлює необхідність збереження традицій свого народу, роль держави в його розвитку, та утвердженню цієї держави як рівноправного та повноправного члена світового співтовариства.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *