Обирайте якісний та зручний для роботи підручник з історії та Громадянської освіти

Шановні вчителі освітньої галузі «Суспільствознавство»! 17 квітня стартував процес вибору підручників вчителями нашої галузі! Тому цей матеріал буде цікавий освітянам. Час на вибір підручника короткий. тільки тиждень!!! Тому не гайте часу, обирайте якісний підручник, зручний для Вас! Також на моїй сторінці відео зустрічі з іншими авторами підручників Леся Хлипавка та Мар’ян Мудрий. Вибір за Вами!Проблема […]

Обирай не хату, обирай сусіда

Рятівник Тихон Бабанський У травні 1919 р. владу в Єлисаветі (Єлисаветграді) захопили григор’євці (повстанські частини отамана Никифора Григор’єва). На той момент Н. Григор’єв ще був союзником більшовиків, але вступив з ними в конфлікт за особистими, стратегічними, ідеологічними та економічними причинами. Н. Григор’єв був противником політики «воєнного комунізму». Всіх євреїв григор’євці вважали більшовиками або їх посібниками, тому проводили […]

Як наші пращури в 1917 – 1922 рр. ліси берегли

Юрій Митрофаненко, кандидат історичних наук, КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» (м. Кропивницький)   Український повстанський рух доби Української революції 1917 – 1921 рр. на теренах Чорнолісся верхів’ів Інгульця   У статті розглянуто фрагменти історії боротьби селянських повстанських загонів, які підтримували процеси українського державотворення на теренах північних районів Кіровоградської області. Привернуто увагу […]

З історії Кропивницького (події в Єлисаветі 1918 р.)

УДК 94 (477.65:477.63) Ю. С. Митрофаненко КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» КАТЕРИНОСЛАВСЬКЕ ЧИ ЄЛИСАВЕТГРАДСЬКЕ ПОВСТАННЯ 1918 РОКУ? (ГЕОГРАФІЧНИЙ КАЗУС КНИГИ ВОЛОДИМИРА АНТОНОВА-ОВСІЄНКА «ЗАПИСКИ ПРО ГРОМАДЯНСЬКУ ВІЙНУ») У статті проаналізовано участь мешканців Катеринославської губернії м. Кам’янського в подіях «Народного повстання» 1918 р. в Єлисаветграді проти більшовиків та анархістів. Автор привернув увагу до […]

Розв’язання проблеми термінологічних адекватностей та інтерпретацій для формування понятійного апарату учнів на уроках історії.

  Автори підручників усвідомлюють важливість засвоєння учнями історичних понять і термінів, але не завжди коректно реалізують це на сторінках власних книжок. Зокрема, не надають уваги можливим часовим змінам у сутності явищ, про які йдеться, та не орієнтуються на вікові особливості учнівського сприйняття. Формулювання деяких базових понять у курсі історії України недостатньо узгоджене з підручниками всесвітньої […]

Війна з державою чи за державу?

18 травня 2018 р. було презентовано нову цікаву монографію з історії Української революції 1917 – 1921 рр. Один із розділів цієї книги: “Отаманщина 1918 – 1919 рр.” – написаний мною. Інші не мої, але не менш цікаві. Назва книги інтригуюча “Війна з державою чи за державу?” Проблематика – селянський повстанський рух. Видавництво КСД. Запрошую до […]

Оновлення та вдосконалення Державного стандарту для предметів освітньої галузі «Суспільствознавство»

Оновлення та вдосконалення Державного стандарту

Концепція «Нової української школи» передбачає суттєві зміни в підходах до вивчення та викладання курсу історії в освітніх закладах України. До цього спонукають як освітні потреби учнів, так і стан інформаційної війни Росії проти України та військової агресії, яку Росія здійснює на Сході України та в Криму. Тому знання та розуміння власної історії в світовому контексті […]