Ліснічук Тетяна Вікторівна | ZOOM – ПЛАТФОРМА «ЖИВОГО» СПІЛКУВАННЯ

Хмурівські читання - Кафедра ТіМСО

 

Учитель початкових класів
Комунального закладу «Гайворонський ліцей №1»
Гайворонської районної ради Кіровоградської області

 

ZOOM – ПЛАТФОРМА «ЖИВОГО» СПІЛКУВАННЯ

Анотація. У статті розглянуто та висвітлено сутність практичного застосування освітньої платформи – Zoom у роботі із здобувачами освіти перших класів, наведено можливості та переваги роботи через даний онлайн-сервіс.
Ключові слова:дистанційне навчання, Zoom, онлайн-платформа, онлайн-урок, відео-урок.

        Сьогодні освіта в Україні проходить докорінне реформування: змінюються підходи, удосконалюються технології, розробляються нові та оновлюються існуючі методики викладання, збагачується різноманіття принципів, методів та прийомів навчання. Пов’язано це як із розвитком суспільства загалом, так із соціально-економічними труднощами, спричиненими наслідками пандемії коронавірусної хвороби.

Тож сьогодні найбільшої цінності є освіта, яка вчить жити успішно у сучасному світі. Одним із завдань, які вирішує школа, є формування духовно, інтелектуально, психологічно  підготовленої до самостійного життя особистості. Головне завдання сучасної школи – не вчити, а навчати вчитися, підготувати здобувача освіти до неперервного навчання. Тому мають змінитися традиційні функції учня та вчителя. Перший повинен буде разом із засвоєнням відповідних знань розвивати в собі здатність, навички, уміння самостійно їх шукати, тобто оволодівати науковим методом пізнання. Другий же, відповідно – допомогти першому навчитися вчитись, створити такі умови навчання, які забезпечать різнобічний розвиток учня, допомагатимуть у формуванні самостійного, творчого, критичного мислення.

Звичайно, легше працювати тим здобувачам освіти, які вже мають певний досвід та багаж знань. Вони знають де і як шукати потрібне. Якщо матеріали надає вчитель – уміють самостійно його опрацьовувати (вчитель лише координує, допомагає, направляє). А як же бути із тими, хто вперше прийшов до школи – із першокласниками?
Саме ці питання бентежили мене: я набрала шестирічок – 1-А клас, освітній процес набирає обертів, а раптом знову карантин і дистанційне навчання? Як працювати? Як допомогти найменшим здобувачам освіти?
Перегляд багатьох освітніх платформ, аналіз науково-методичної літератури щодо дистанційного навчання… Мої першокласники самостійно отримувати знання ще не можуть, оскільки не всі вміють читати. Тож просте друкування завдань – не для нас. А так як запити учнів виникають «тут і зараз», то необхідна така взаємодія, яка може це гарантувати – учні мають запити – я на них відповідаю.  Тож найбільш ефективною, на мою думку, є платформа онлайн-конференцій – Zoom!

Zoom – платформа для проведення онлайн-уроків, яка забезпечує «живе» спілкування із учнями та ефективний зворотній зв’язок.

Розпочинати звичайно було важко. Адже діти ще не самостійні, більшість не мають власних ґаджетів чи не вміють ними користуватися. Та, дякуючи підтримці батьків, ми змогли розпочати онлайн-уроки вчасно.
На платформі я створила кабінет учителя. Щоденно до кожного уроку планую окрему конференцію: можу визначати час її початку, тривалість, формат (з відеосупроводом чи без) тощо. Запрошення на конференції надсилаю батькам. Вони за наданим покликанням одразу переходять на конференцію.

Відповідно до теми уроку та запланованої діяльності я підбираю матеріал, систематизую його у презентації. Під час проведення відео-конференції учні можуть переглядати її онлайн, читати разом з учителем, виконувати завдання, грати в дидактичні ігри. Якщо матеріал їм незрозумілий – одразу можна повторити, роз’яснити додатково так, щоб усі здобувачі освіти досягнули відповідних результатів навчання.

Ще одним позитивним аспектом, є спілкування на уроці між учнями. Вони не тільки бачать один одного, а й допомагають у вирішенні завдань, задають питання один-одному, показують свої роботи, діляться своїми думками та почуттями. Це сприятиме налагодженню мікроклімату класу, виробленню позитивних настроїв та попередженню булінгу.

Нажаль, не всі діти мають змогу працювати в онлайн-режимі, так як їх батьки перебувають на роботі. Проте на Zoom-платформі передбачено, як допомогти такій категорії здобувачів. Отож ми ведемо відео-запис онлайн-уроку і будь-хто за наданим вчителем покликанням має доступ до них. Тож коли батьки повертаються з роботи, учні опрацьовують матеріал за відео-записами уроків, виконують завдання, надсилають вчителю.

У дистанційному навчанні першокласників надзвичайно важливу роль відіграє супровід освітнього процесу батьками. Вони допомагають налаштувати ґаджети, швидше зорієнтуватися дитині під час онлайн-уроку та виконати відповідні завдання.

Під час онлайн-уроку можна:

– демонструвати «живе» спілкування вчителя і окремих здобувачів чи усіх разом;

– працювати із ілюстраціями, документами, презентаціями та відео як з локальних дисків так і з мережі Інтернет;

– також учитель контролює відео-зв’язок і звук з окремими учнями (його можна вимикати, коли триває пояснення нового матеріалу чи виникають сторонні шуми).

На платформі Zoom  я з 1-А класом почала працювати нещодавно. Надіюсь і батьки і учні зможуть оцінити всі переваги такого дистанційного навчання. І коли ми повернемося у звичний для нас режим роботи – у закладі – зможемо продовжити почате. А реалізувати ми зможемо це, впроваджуючи елементи змішаного навчання, а саме модель збагаченого віртуального навчання через платформу Zoom.

 

Comments

  1. Дякую за гарну і цікаву статтю . Використовувала дану платформу у своїй роботі і хочу сказати, що вона дійсно варта уваги. Успіхів Вам у роботі.

  2. Дуже цікава робота. Мала нагоду бути присутньою на онлайн-уроці на платформі ZOOM у Тетяни Вікторівни. Працювали і діти і батьки. Цікаво, пізнавально, незвично. Щоб малим школярикам було цікаво на таких уроках, потрібно провести велику підготовчу роботу. Але головне – зробити перший крок, і не зупинятися на досягнутому. Дякую, Тетяно Вікторівно! У Вас є чому повчитися!

    1. Щиро дякую) Так, підготовка – важлива і потребує більше зусиль чим для традиційного уроку у класі. Проте, воно того варте!Віддача, яку отримуєш від здобувачів, велика!

    1. Дякую! Прагну допомогти дітям, щоб вони не відчули перешкод у “дистанційному” навчанні, створити комфортне освітнє середовище, хоч і у онлайн-форматі)

  3. Вдячна Вам за статтю, яка на сьогоднішній день актуальна як для педпрацівників, так і для батьків, які зацікавлені в навчанні та вихованні майбутнього покоління. Творчості Вам та натхнення!

Залишити відповідь