Кайданович Марина Миколаївна | ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ В МАТЕМАТИЦІ ЯК ВИМОГА СЬОГОДЕННЯ

Хмурівські читання - Кафедра ТіМСО

 

Учитель математики Чемерпільського ліцею
 Гайворонської районної ради Кіровоградської області

 

 

ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ В МАТЕМАТИЦІ ЯК ВИМОГА СЬОГОДЕННЯ

      Все частіше ми чуємо словосполучення – «Дистанційне навчання». Що означає навчання на дистанції. Спостерігаючи ситуацію в Україні та в цілому світі ми розуміємо що це є вимога сьогодення за ради нашої безпеки та безпеки здоров’я дітей.
Сьогодні кожен учитель працює та вдосконалює свою методику  та можна навіть сказати винаходить нові , безпечні методи   співпраці та навчання учнів.
У сучасному інформаційному суспільстві програмні засоби допомагають організовувати змішане навчання: тобто навчання у школі, що поєднується з онлайн-навчанням.
Змішане навчання = традиційне навчання + онлайн-навчання.

За змішаного навчання учень вчиться самостійно здобувати знання, планувати свою діяльність і працювати з різними джерелами інформації. Частину матеріалу учень може опановувати у класі, а частину – вивчати чи закріплювати вдома за допомогою гаджетів.

Як бачимо, для організації змішаного навчання, вчителю необхідно продуктивно організувати онлайн-навчання.

Для організації онлайн-навчання математики можна використовувати такі сервіси: «GIOS» -На цій платформі містяться онлайн-курси з математики для 5-9 класів. Сервіс « GIOS» має Гриф МОН і повністю відповідає українській навчальній програмі з математики. «МІЙ КЛАС» –  цей сервіс містить онлайн-курси з 1-го до 11-го класу. Кожен урок складається з теоретичного блоку у вигляді тексту і практичного блоку (окремі завдання, які можна розв’язувати незалежно одне від одного; блок завдань, що потрібно розв’язати послідовно, методичні вказівки).Також учитель отримує доступ до статистики учнів . «EDERA, КУРС “МАТЕМАТИКА. ПРОСТО” -На сайті студії онлайн-освіти EdEra розміщено курс “Математика. Просто”, що допомагає систематизувати весь вивчений матеріал з 5-го до 11-го класу. Курс складається з шести модулів: Числа та вирази, Рівняння та нерівності, Основи тригонометрії, Функції та числові послідовності, Основи планіметрії та стереометрії, Елементи стохастики. Кожен модуль містить від 3-х до 8-ми уроків.  Онлайн-курс особливо корисний для старшокласників, яким необхідно складати ЗНО з математики.[1]

Змішане навчання — не тотожне електронному (або онлайн-) навчанню. Онлайн-навчання не передбачає особистої комунікації між учнями у класі чи учнем(-ею) і вчителем(-ою). Це водночас його основна перевага і недолік у порівнянні зі змішаним навчанням. Адже учні, які навчаються онлайн, не мають можливості особисто спілкуватись і розвивати навички роботи в команді.

Змішане навчання має свої переваги та недоліки.

З переваг змішаного навчання: дослідники у сфері освіти Чарльз Грехем та Джаред Стайн виділяють три основні переваги системи  змішаного навчання: доступність, покращення навчального процесу та зменшення витрат.

Доступність та зручне користування. Самостійне опрацювання частини матеріалу робить навчальний процес більш гнучким. Слухачі курсу можуть проглянути  його у такому місці та темпі, який зручний саме для них.

Покращення навчального процесу. Згідно з дослідженнями у різних сферах, система змішаного навчання — більш ефективна, ніж звичайне навчання у класі чи онлайн-навчання  незалежно від напрямку курсу.

Зменшення (чи гнучкість) витрат. Система змішаного навчання може оптимізувати витрати на використання приміщення чи розробку додаткових матеріалів. Так, учні працюють онлайн і не потребують, наприклад, роздрукованих додатків для певного матеріалу. Змішане навчання також може вирішити проблему з наданням підручників, оскільки учні можуть працювати з матеріалами без паперових аналогів.

З основних недоліків змішаного навчання є те що не всі діти мають змогу користуватися новітніми технологіями та засобами,  які пропонує вчитель. [2]

                Список використаних джерел:

  1. Як зробити навчання математики цікавим і продуктивним. Автор: Дарина Васильєва
  2. http://blog.ed-era.com/blended-learning-sut-pierievaghi-ta-uspishni-prikladi/ Блог EdEra

 

 

 

 

Comments

  1. Марино Миколаївно, Ви креативний і талановитий педагог, який знаходиться у постійному творчому пошуці в умовах повноцінного навчального процесу й дистанційної форми теж. Дуже цікава й змістовна стаття, колего. Бажаю Вам успіхів і натхнення!

Залишити відповідь