Гребінна Людмила Вілінівна | ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ: СУТНІСТЬ ТА ПЕРЕВАГИ НОВОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Хмурівські читання - Кафедра ТіМСО

 

Учитель початкових класів
Долинівської філії комунального закладу «Гайворонський ліцей №1»
Гайворонської районної ради Кіровоградської області

 

ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ: СУТНІСТЬ ТА ПЕРЕВАГИ НОВОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Анотація.  У статті розглянуто основні компоненти змішаного навчання. Відзначено переваги даної технології, як підвищення мотивації учнів до вивчення навчальних предметів,  як  гнучкість і відкритість процесу навчання, підвищення відповідальності всіх учасників освітнього процесу і, як наслідок, підвищення успішності здобувачів освіти.

На сьогоднішній день учні випробовують змішане навчання.Воно допомагає навчатися швидко та ефективно. Враховуючи ситуацію, яка відбувається на даний час в світі, змішане навчання стало особливо актуальним.

Змішане навчання – це поєднання  онлайн та офлайн-навчання.

Для застосування змішаного навчання потрібно активно застосовувати технології та знаходити матеріал для отримання нових знань. Вчитель виконує роль фасилітатора. Основна мета вчителя – активно взаємодіяти з учнями, допомагати в разі потреби та відстежувати прогрес кожного учня.

Виділяють основні компоненти змішаного навчання:

  • Живі події (живе спілкування, робота в аудиторії з вчителями та учнями).
  • Онлайн-контент (самостійне навчання, учні самостійно опрацьовують матеріал, обирають собі зручне місце, темп, час. Вчителю важливо надавати повні та зрозумілі інструкції, щодо виконання певних завдань).
  • Співпраця (робота з однолітками та вчителями).
  • Оцінка (учні самостійно стежать за своїм прогресом,а вчителі оцінюють знання та корегують процес навчання).
  • Додаткові матеріали (використання залежно від індивідуальних особливостей учнів,різних схем, таблиць, тощо).

Дослідники виділили три основні переваги змішаного навчання:

1. Покращення навчального процесу.Учень  має змогу рухатися у власному темпі, він не завжди працює з усім класом, учні можуть самостійно опрацьовувати пропущені теми, та повертатися до опрацювання незасвоєної теми.

2. Доступність та зручне користування. Учні можуть опрацьовувати матеріал у зручному місці незалежно від місця знаходження. На відміну від звичайних уроків, учень за бажанням може конспектувати, створювати таблиці та схеми для зручності засвоєння навчального матеріалу.

3. Зменшення витрат. Учні користуються навчальними матеріалами в електронному вигляді. Це дає змогу зменшити витрати на паперові посібники та різні  навчальні матеріали,що потребують друку.Адже учні виконують завдання використовуючи цифрові технології.

Щоб впровадити змішане навчання потрібно підібрати модель навчання, яка найкраще підходитиме для учнів та вчителів.

Існують такі моделі змішаного навчання:

  1. Ротаційна модель – учні працюють за різними форматами навчання.
  • Ротація за станціями – учні мають пройти усі станції та рухаються в межах одного чи декількох кабінетів.
  • Ротація за лабораторіями – відбувається в комп’ютерному кабінеті, там учні навчаються самостійно онлайн.
  • Перевернутий клас – учні навчаюся за межами школи, а потім ідуть до школи, щоб отримати додаткову інформацію від вчителя та інструкцію, щодо роботи над проектами.
  • Індивідуальна ротація – учень має індивідуальний графік та за бажанням відвідує кожну станцію.
  1. Гнучка модель – учні працюють за індивідуальним гнучким графіком. Учитель завжди за необхідності доступний для консультації. Учні більшу частину навчального процесу проводять в школі та виконують індивідуальні домашні завдання.
  2. Модель самостійного змішування – учні проходять навчання онлайн та при необхідності можуть відвідувати школу, а вчитель є онлайн – вчитель.
  3. Модель збагаченого віртуального навчання – учні проходять частину навчання з вчителем, а частину опрацьовують самостійно. Вчитель працює онлайн і офлайн, залежно від індивідуальних особливостей учнів.

Велику роль відіграє співпраця вчителя з батьками,адже більшу частину часу діти проводять вдома.Тому вчителю потрібно також виділяти час для спілкування з батьками,для  контролю навчального процесу і допомоги з боку батьків.Адже лише спільними зусиллями вчителів,учнів та батьків можна досягти гарних результатів змішаного навчання.

Отже, основою ефективного застосування змішаного навчання є технологічна готовність викладачів, учнів і закладу освіти. Велику роль відіграє методична підготовка кожної дисципліни та вибір моделі навчального процесу. Адже лише якісно впроваджене змішане навчання суттєво покращує навчальний процес.

Список використаних джерел:

  1. http://blog.ed-era.com/modieli-zmishanogho-navchannia-osoblivosti-poradi-uspishni-prikladi/?fbclid=IwAR2ez-8wkf6yFeNvaNNQZG7zdN1d6PVLkqgcKjGz356Ez_okPQVQgSl7Lpk
  2. Кухаренко В., Рибалко О., Сиротенко Н. Дистанційне навчання: Умови застосування. Дистанційний курс: Навч. посібн., 3-є вид. / За ред. В. Кухаренка – Х.: НТУ “ХПІ”, Торсінг, 2002. – 320 с.
  3. Морзе Н.В. Дистанційна технологія як основа сучасних інформаційних технологій у навчанні / Нові технології навчання: збірник наукових праць. – Вінниця: Академія педагогічних наук України; Вінницький соціально-економічний інститут університету «Україна». – 2011. – Вип. 30. – С.32-42
  4.  http://ito.vspu.net/intel/files/Web-proekti/dodatki/zmiwane.htm

 

Comments

        1. Дякую автору статті за змістовне розкриття теми, стаття на досить актуальну тему. Дякую за інформацію! Бажаю успіху в подальшій роботі)!!!

  1. Дякую, шановна колего, за змістовну статтю. Адже змішане навчання, дійсно, стало особливо актуальним саме тепер, враховуючи ситуацію, яка відбувається. Бажаю успіхів у роботі!

  2. Дякую за корисний та змістовний матеріал. Тема є дуже цікавою, адже, враховуючи ситуацію, яка відбувається на даний час в світі, змішане навчання стало особливо актуальним. Бажаю успіхів.

    1. Зважаючи на складну епiдемioлогiчну ситуацiю у свiтi,змiшане навчання набуло великого значення. Людмила Вілінівна розкрила актуальну на даний час тему. Я впевнений, що ця стаття буде корисною та стане у пригодi багатьом учителям! Бажаю успіхів та творчих вилетів!!!!!!!
      Дякую автору за таку потрiбну статтю

  3. Змінане навчання досить цікава та актуальна освітня технологія, але вводячи змішане навчання, нікого не цікавить відсутість технічних засобів в навчальних закладах для його впровадження.

  4. Дякую за змістовну статтю. Погоджуюсь з вами, що велику роль відіграє співпраця вчителя з батьками саме під час змішаного навчання, особливо учнів початкових класів. Бажаю Вам успіху!

  5. Дякую автору статті за змістовне розкриття теми. Матеріал підібраний дуже влучно. Ця тема є актуальною в наш час. Бажаю успіхів в подальшій роботі.

  6. Дуже дякую Вам за змістовну статтю. Матеріали викладені доступною мовою, чітко, послідовно, стисло та грамотно.Повністю погоджуюсь з Вашою думкою, що саме співпраця та спілкування з батьками дітей сприятимуть розвитку кожного учня. Так тримати і надалі! Я впевнена, що стаття буде актуальною і через деякий час!
    Дякую! Цілеспрямованості, сили, наснаги бажаю та здоров’я!!!!!! Нехай щастить!!!!

  7. Дякую автору за цікаву та актуальну статтю. Подальших успіхів! Стаття дає можливість поповнити досвід із дистанційного навчання!!!

  8. Дана стаття викладена на актуальну тему так, як висвітлює основні компоненти змішаного навчання. Зміст статті викладений на достатньому теоретичному рівні, має практичні значення, логічно та чітко викладений матеріал.

  9. Дякую за цікавий та змістовний матеріал. Використання технологій змішаного навчання в сучасних умовах особливо актуально в умовах карантину.

  10. Дякую за таку актуальну статтю. Дуже цікаво викладений матеріал. Рекомендую ознайомитися кожному. Бажаю успіхів у подальшій роботі!

Залишити відповідь