МИСЛІЦЬКИЙ ОЛЕКСАНДР МИКОЛАЙОВИЧ | ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНЬОЇ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ПЛАТФОРМИ EDMODO НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ

Хмурівські читання - Практичні аспекти організації дистанційного навчання
Учитель інформатики
Маловисківської загальноосвітньої школи №3 І-ІІІ ступенів
Маловисківської міської ради Кіровоградської області

 

ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНЬОЇ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ПЛАТФОРМИ
EDMODO НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ

Актуальність проблеми. Для вчителів природничо-математичного циклу при викладанні свого предмету у 2018 році потрібно опановувати нові методики та Інтернет-сервіси для успішного досягнення своїх викладацький цілей. Я пропоную ознайомитися вчителям з освітньою технологічною платформою – Edmodo, заснованою в 2008 році Ніком Боргом, Джефом О’Хара та Девідом Янгманом [1].

Дана платформа дає можливість вчителеві створювати класи і групи для проведення дистанційного навчання. Тобто, я б хотів сказати, що дану платформу можна використовувати для організацій дистанційного навчання у процесі викладання свого профільного предмета, а саме інформатики. В сьогоднішньому інформаційному суспільстві діти досить обізнані в різних технологічних новинках, тому їм буде легко і цікаво працювати в Edmodo. Тим більше, що ця платформа має мобільний додаток, що дає можливість цілодобово моніторити зміни, які відбуваються на ній і в короткий час реагувати на завдання, які вчитель задасть учням відповідного класу. Також дана платформа дає можливість створювати учням класу різноманітні опитування, тести, задавати завдання з прив’язкою до дати, і за результатами виконання вище згаданих видів діяльності відразу ж повідомляти відповідний бал, тобто оцінювати учнів.

Основна частина. Освітня технологічна платформа – Edmodo спрямована для допомоги вчителям керувати навчально-виховним процесом на уроках тих предметів, які вони викладають. Дана платформа дає можливість вчителеві створювати класи, групи, спільноти. Після створення класу вчитель може додати до класу учнів по прямому посиланню з використання спеціального коду підтвердження. Також при реєстрації учня в класі потрібно вказати електронну адресу батьків учня, для того, щоб вони могли спостерігати за успішністю їх дітей. За кожне виконане завдання або пройдений тест вчитель виставляє учням бали, які вони отримали. В режимі реального часу стежить за виконанням завдань, тестів використовуючи мобільний додаток.

Давайте більш детально ознайомимося з роботою цієї платформи.

Для початку роботи потрібно перейти за посиланням: https://www.edmodo.com/ і пройти просту реєстрацію. Вводите свої реєстраційні дані, в тому числі обираєте школу, в якій працюєте, при цьому вказуєте свою посаду.

Наступним кроком після реєстрації потрібно створити класи в яких ви викладаєте, для майбутньої реєстрації учнів. Для створення класу потрібно виконати наступні дії:

  1. Натиснути кнопку «Створити клас»;
  2. У діалоговому вікні, що відкрилося ввести:
    2.1 Назву класу;
    2.2 Обрати рівень класу;
    2.3 Обрати предметну галузь (наприклад: комп’ютерні технології);
    2.4 Обрати колір класу;
    2.5 Натиснути кнопку «Створити»;
  3. Після цього відкриється діалогове вікно «Запросити до цього класу»;
  4. Обираємо спосіб додавання учнів до класу і натискаємо кнопку «Готово»;
  5. Якщо не встигли запам’ятати посилання чи код додавання, їх можна пізніше переглянути в налаштуваннях класу.

Для редагування класу потрібно обрати в меню зліва відповідний клас  і натиснути на посилання. На сторінці, яка відкривається обрати «Налаштування» – «Розширенні налаштування».

В вікні, що відкрилося можна редагувати:

    1. Назву класу;
    2. Рівень класу;
    3. Предметну галузь;
    4. Основних учасників;
    5. Змінити колір;
    6. Встановити всім новим учасникам лише читання за замовчуванням;
    7. Встановити мої Публікації від Батьків;
    8. Встановити всі повідомлення та відповіді;
    9. А також: копіювати клас, архівувати клас або його видалити.

Після створення класу потрібно приєднати до нього учнів. На мою думку найкращим способом є приєднання з використання коду класу.

Для цього учням потрібно виконати наступний алгоритм:

  1. Створити обліковий запис учня на сторінці: https://www.edmodo.com/;
  2. На головній сторінці платформи в меню зліва натиснути кнопку «Приєднатися до класу»;
  3. В діалоговому вікні, що з’явилося ввести код класу, який учням повідомляє вчитель;
  4. Натиснути кнопку «Приєднатися».

Коли всі учні приєдналися, можна переходити до роботи з класом.

Перейшовши на сторінку класу вчитель може створювати дописи, як на сторінках соціальних мереж. Дописи можуть містити інформацію про події, які відбуваються, або будуть відбуватися, під час навчально-виховного процесу.

Надається можливість створювати завдання для класу і окремого учня класу, з повідомленням терміну виконання. При цьому вчитель може обрати: термін виконання завдання, заблокувати це завдання після спливання терміну, додавати в журнал, вказувати назву та опис завдання, прикріпляти посилання, файли, підключати Google-диск, тощо.

Вчитель має можливість створювати тести для учнів. Наприклад підсумковий тест після кожного вивченого розділу. Для цього він повинен натиснути кнопку «Створити тест» і виконати наступний алгоритм:

              1. Вказати назву тесту і ліміт часу;
              2. Обрати тип завдання і кількість балі, які можна отримати за правильне виконання завдання тесту;
              3. Вписати запитання;
              4. Вказати варіанти відповідей;
              5. Після завершення створення тесту натиснути кнопку готово.

Після створення тесту, він буде відображатися в обліковому записі учнів даного класу, а також учні отримають сповіщення про те, що тест створений і підлягає виконанню.

Наступна можливість – це створення опитування з варіантами відповідей.
Після виконання учнями завдань і тестів вчителю приходить повідомлення про виконання і результати. Він перевіряє виконання  і виставляє оцінки.
У вчителя також створюється журнал навчальних досягнень учнів для контроля і корекції навчально-виховного процесу.
Учень, в своєму обліковому записі, має можливість слідкувати за своїми досягненнями в тому класі, в якому він зареєстрований.

Ще одна функція, яку можна використовувати при роботі даної платформи, це можливість надсилання повідомлень, які по своїй функціональності нічим не відрізняються від повідомлень у різних соціальних мережах.

Висновки. Проаналізувавши роботу можна зробити висновок про доцільність використання освітньої технологічної платформи Edmodo в якості дистанційного навчання на уроках інформатики. Використовуючи дану платформу можна реалізувати різноманітні форми роботи з учнями використовуючи мережу Інтернет. Edmodo підходить, як для роботи на уроках інформатики, так і для організації позаурочного навчання. Також можна створювати різноманітні спільноти, для ефективної взаємодії в режимі online в рамках: «учитель-учень», «учень-учень», «батьки-учні-вчитель». Edmodo досить добре підходить для інформування учнів, контролю їх роботи, а також інформування батьків про результати діяльності дітей.

Ця платформа, на мою думку, підходить для реалізації дистанційного навчання  на уроках інформатики, а також і на уроках інших предметів природничо-математичного циклу. З часом доцільно запропонувати використати Edmodo вчителям інших предметів вашої школи.

Перелік використаних джерел:

  1. Edmodo. [Електронний ресурс], Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki/Edmodo.

 

Comments

Залишити відповідь