МАНІЦЬКА НАТАЛІЯ ПЕТРІВНА | ОРГАНІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ДИСЦИПЛІН ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНОГО ЦИКЛУ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Хмурівські читання - Практичні аспекти організації дистанційного навчання
Учитель початкових класів
Іванівської загальноосвітньої філії
комунального закладу
“Соколівське навчально-виховне об’єднання”
“загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів. Позашкільний центр”
Соколівської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області

 

ОРГАНІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
ДИСЦИПЛІН ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНОГО ЦИКЛУ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

В сучасний період, коли ми все далі поглиблюємося у розвинуту мережу Інтернет, мабуть кожна людина відчуває потребу  у так званому дистанційному навчанні. Така форма роботи дає змогу здобувачам освіти вже у початковій школі залучатися до всіляких баз даних, допомагає зекономити час на пошуку першоджерел та роботі з ними. Це допомагає  і вчителеві розширити поле дії у сфері телекомунікацій та залучати дітей до здійснення самоосвіти, шляхом отримання інформації з широкого інформативного простору. А ще можна таким чином допомогти розвинути закладені природою здібності та повніше реалізувати потенційні можливості.

 Під час змін та реформ саме дистанційне навчання дисциплін природничо-математичного циклу широко впливає  на розвиток особистості та, можливо, змінить суспільство на краще. Думаю, що важливо пам’ятати про налагодження зв’язку із здобувачем освіти, незалежно від його віку, та про індивідуальний підхід до вибору завдань. Адже при спілкуванні в класі є змога задати питання і відразу отримати відповідь. Якщо дитина знаходиться на певній відстані, то вчитель не може контролювати зацікавленість та вчасно мотивувати її до отримання тієї чи іншої інформації. Учні 1-4 класів ще морально не готові стимулювати себе до самостійного навчання, тому є загроза , що виникне відраз до самостійної праці. Немає конкуренції ,немає змоги подискутувати, а в віці 6- 10 років це важливий аспект навчальної діяльності. Врешті-решт не видно очей вчителя, а це доволі немаловажливо.

 Саме тому вчителеві треба ставити до себе певні вимоги: постійно бути на зв’язку,вчасно читати пошту та оперативно відповідати на дитячі листи, не забувати, що похвала залишається одним з головних чинників, які стимулюють навчальну діяльність вихованців, а ще, мабуть, потрібно скласти чіткий графік спілкування в режимі on-line суворо його дотримуватися, важливо,щоб дитина та її батьки були впевнені в необхідності такого спілкування, а це комфортна психологічна атмосфера, емоційне піднесення, сприятливий для навчання настрій. З практики знаю, що коли педагог виступає в ролі суворого контролера, то учні починають просто автоматично його ігнорувати, а коли педагог виступає в ролі опонента, порадника чи просто співрозмовника, то, навіть ті, хто відмовлялися вивчати певну тему, починають піднімати голівки і тісно співпрацювати.

  Кожен здобувач освіти прагне самоствердитися, само реалізуватися, підвищити свою самооцінку – про це не можна забувати ні на хвилину. Отож вчителеві під час вирішення організаційних питань щодо дистанційного навчання дисциплін природничо-математичного циклу необхідно врахувати навченість кожного, тобто пізнавальну діяльність необхідно здійснювати як індивідуально, так і колективно у вигляді невимушеної самоосвіти. Діагностування особистих якостей кожного учня ніхто не відміняв. А ще важлива підтримка індивідуального зростання . Використання можливостей інформаційного середовища.

Основними перевагами дистанційного навчання є: можливість співпрацювати із фахівцями   інших галузей та наук; одночасне вивчення інших предметів та практичні вправи, тобто вчитель  має створити додаткові умови надання якісних освітніх послуг . Це значить,що педагог відбирає матеріали чи види роботи ті, які відповідають змісту Державного стандарту, але ще розширяє інформаційне поле, здійснюючи між предметні зв’язки. А ще людина, що є куратором чи організатором дистанційного навчання повинен мати технологічні компетентності здійснення  цього процесу.

Мета дистанційного навчання дисциплін природничо-математичного циклу: доступне подання матеріалу з безпосереднім практичним застосуванням; врахування індивідуального підходу; комфортні умови і для дітей, і для батьків, і для учителів; треба навчити працювати із сучасними засобами інформації, вміти чітко їх розмежовувати «необхідне», «потрібне частково», «непотрібне», «заборонене для віку»; підготувати особистість з високою інформаційною культурою для подальшого здобуття освіти.

В чому дистанційне навчання є корисним? По-перше, розвиток інтелектуальних здібностей, по-друге, дитина таким чином соціалізується, бо співпрацює з однолітками з різних навчальних закладів, по-третє, розвиваються комунікативні здібності відбувається обмін даними на базі спільних інтересів, по-четверте, розвиток інформаційної компетентності з питань володіння глобальними інформаційними ресурсами.

Дистанційне навчання має позитивний вплив на формування особистісної, соціальної, інформаційної культури сучасного суспільства. І тільки таким чином можна надавати якісні освітні послуги підростаючому поколінню та їх батькам.

 

 

Comments

  1. Шановна Наталіє Петрівно! Дуже важливо, що Ви звернули увагу на психологічні особливості учнів початкових класів, на особливу роль вчителя, адже у початковій школі дистанційне навчання проходить у контексті вчитель – учень – батьки – вчитель.

Залишити відповідь