ЛІСНІЧУК ГАННА ЙОСИПІВНА | БАРВІНЧАТА У ВІРТУАЛЬНІЙ ШКОЛІ

Організація дистанційного навчання у початковій школі

 

Учитель початкових класів
комунального закладу “Гайворонський ліцей №1″

 

БАРВІНЧАТА У  ВІРТУАЛЬНІЙ ШКОЛІ

Сучасне інформаційне суспільство висуває нові вимоги до системи освіти, а саме:  вміння самостійно знаходити, накопичувати і переосмислювати набуті знання.

Дистанційне навчання – це комплекс освітніх послуг, що надається за допомогою сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
Фахівці ще не визначились, який вік дитини найкращий для освоєння нею ґаджетів.  Тому слід орієнтуватися на саму дитину, наскільки вона готова до самоорганізації. Також багато залежить і від батьків, адже на якийсь час комусь з них доведеться стати домашнім вчителем і повністю взяти на себе відповідальність за організацію, налаштування та здійснення  процесу отримання та відтворення набутих у школі знань.

Найскладніше в дистанційному навчанні – це знайти мотивацію. Одним із таких мотиваційних елементів є комп’ютерні ігри,  під час яких учень одразу бачить результат своєї роботи. Мотивація у батьків,  які наважилися на такий крок, найрізноманітніша, але в основі такий вид навчання, якщо не брати до уваги медичні показання дитини, досить цікавий як для дітей, так і для їх батьків. 

На шляху залучення учнів до роботи з комп’ютером я провела велику підготовчу роботу з батьками. Спочатку зібрала  інформацію про наявність у батьків певних ґаджетів, поспілкувалася з ними особисто та заручилася їх підтримкою. Для тих батьків,  які самі володіють комп’ютером, проводила індивідуальні консультації-навчання по роботі з тестами, отриманням завдань та відправкою їх на перевірку. Таких батьків виявилося небагато. Але ті, хто хоче залучати своїх дітей до навчання за допомогою комп’ютера вдома, шукають свої шляхи оптимального вирішення питання. 

Спочатку для зацікавлення школярів, батьків, я вибрала таку форму роботи як онлайн-цікавинки. Спершу це було вивчення музичних фізхвилинок, пісень, створення лепбуків за поданою інструкцією, додаткове читання міні-казок. Я відсилала на пошту батькам адресу матеріалу, вони пробували виконати завдання. Не всім це вдавалося, але самі активні засвоїли роботу в: «Самоучка», LearningApps,  «Онлайн-програма для вивчення математики  для 1 класу», «Інтерактивні вправи для 1 класу». 

 У 2 класі   ми створили свій  classroom «Барвінчата 2-Б». Довелося багато працювати самій, адже і я була новачком у цьому. Отож, вчилися разом: вчителька, батьки, діти. Важко давалося батькам і дітям отримання завдань, відправка їх  на перевірку, не завжди доходили руки до отримання результатів, виправлення помилок. Дехто з батьків відмовився через певні причини, але ті, хто зрозумів переваги такого навчання та контролю знань для своєї дитини, працюють і досі спільно з учителем.

Сьогодні мої  Барвінчата вийшли на новий рівень, а саме:  третьокласники зареєстровані та беруть участь в Шкільній міжнародній дистанційній олімпіаді «Всеосвіта Осінь – 2018» .

Так, в олімпіаді з української мови взяли участь  6 школярів, з математики 2 учні, у конкурсі «Безпечна дорога до школи»  – 20 учнів.
 Всеукраїнський конкурс  «Безпечний інтернет» від освітнього проекту «На урок» зібрав до роботи  20 дітей. Сертифікати учасників інтернет-роектів  радують учнів, вчителя, батьків.

Активно працюємо на порталі МійКлас.  МійКлас – це ефективний допоміжний інструмент для шкільної освіти. Із зареєстрованих 6 школярів 4 активно працюють, одна учениця добре засвоїла роботу із відтворення своїх знань в тестах, має призові місця. А головне –  задоволення від підкорення ще однієї вершини у навчанні, адже тут кожен зможе проявити себе, повірити у власні сили та перевірити знання з предмету.

Досягнення Печеної Олександри, учениці 3-Б класу

Результати учнів 3-Б класу на сьогодні – 200 балів. Це перше місце по школі. Я вважаю, що для таких маленьких діток це дуже гарне досягнення.  

Поки-що ми знаходимось на початковому етапі роботи. Бажаючих працювати самостійно стало більше. На превеликий жаль  багато ще батьків не переконались, що граючись можна навчатися та ще й без особливих зусиль. Діти хочуть працювати з комп’ютером. Потрібно їм тільки трішки допомогти.  

 Вчитися можна абсолютно самостійно: є багато освітніх онлайн-ресурсів, де зібраний матеріал до тем навчальних предметів відповідно до діючих державних програм – у вигляді презентацій, відеороликів, опорних схем, тестів, практичних завдань тощо. Можна такий матеріал зібрати і самому. Мої школярі теж відшуковують елементи матеріалів до уроків природознавства, літературного читання, обробляють їх, презентують на уроках. Наша класна кімната облаштована так, що діти мають змогу презентувати свою роботу в класі для всіх. Це спонукає багатьох інших діток до подібної роботи. Вони стають більш впевнені в собі, навчаються аргументувати свою думку, вільно виступати перед аудиторією, закріплюють навички проектної діяльності.

Я часто залучаю обдарованих діток до самостійної роботи під час уроку над тестами на комп’ютері. Результати можна зарахувати та перевести в оцінки. Адже і вчитель і дитина бачать  відкриті результати роботи з кількістю правильних та неправильних відповідей. Такий підхід дозволяє виявити та заповнити прогалини у знаннях учнів, мотивувати інших школярів.

Я вважаю, що вже з  початкових класів можна починати застосовувати таку форму роботи задля підвищення інтересу учнів до навчання. І коли мої малюки перейдуть у п’ятий клас, у них уже будуть стійкі переконання щодо використання ґаджетів для отримання знань, пошуку інформації. Вони матимуть навички роботи з комп’ютером, а мотивація стане стійким переконанням.

Все це вимагає неймовірних зусиль від учителя початкових класів,  але отримані результати школярів додають наснаги та впевненості в правильному виборі форми роботи.

Comments

  1. Ганно Йосипівно,дякую за цікаву статтю. Це-величезна кропітка робота.І бажаю Вам підтримки, розуміння від батьків!!! Творчих Вам взлетів!!!

  2. Молодець, Ганна Йосипівна! Ви завжди відрізнялися креативністю і бажанням іти в ногу з часом. Цим пояснюється Ваш успіх у роботі. Бажаю продовжувати у тому ж дусі, і завжди бути на передовому фланзі!

  3. Ганна Йосипівна!Я завжди буду Вам вдячна за Вашу важку працю і зусилля, які Ви вклали в мене та тепер в мою доньку і в наше навчання. З таким учителем, як Ви, я завжди була впевнена, в тому що навчання стане успішним, але ніколи не думала, що це буде так легко! Я висловлюю безмежну Вам свою вдячність за це.

  4. Без Вашої підтримки, без Вашої уваги, без Ваших зусиль нам – батькам – не вдалося б досягти тієї головної мети, до якої ми всі дійшли і продовжуємо йти далі – кожен з нас хоче виростити зі своєї дитини гідну Людину з великої літери.

    Ви допомагаєте і направляєте наших дітей, Ви підтримуйте нас, коли нам з ними щось не вдається. Ви переживаєте за своїх учнів не менше, а, можливо, навіть більше, ніж ми -батьки.Я знаю, що Ви багато ночей недосипали, перевіряючи їх зошити, віддаєте їм все тепло свого серця, витрачаєте на них свої нерви, щоб з них виросли гідні люди.Велике дякую,що Ви є у наших діток!!!!

  5. Висловлюю свою подяку “Ліснічук Ганні Йосіповне” !!.
    Я хотіла б відзначити за її високий професіоналізм, чуйне ставлення не тільки до моєї дитини (учениці) але і до всіх учнів. За турботу, увагу, індивідуальний підхід, доброту і теплоту. Вона прагне зробити з наших дітей повноцінних особистостей, активних учасників шкільного колективу, вчить бути чесними, добрими, відкритими і турботливими. Також вчить дружити і поважати один одного, творити і фантазувати, цінувати прекрасне, любити свою сім’ю і свою Землю. Все це завдяки професіоналізму і досвіду, набутому за багато років роботи з дітьми. Знання психології дитини, постійний саморозвиток у професійній сфері просто незамінні в професії Вчителя !!!
    Наша вчителька (педагог) проводять з дітьми дуже цікаві заняття, намагаючись зайняти їх різними видами діяльності і в сукупності забезпечити дитині потрібний різноманітний особистісний ріст. Крок за кроком, під чуйним керівництвом нашої Ганни Йосипівни, наші діти пізнають навколишній світ, радість дружби, творчості, самостійної діяльності, пізнають свої особисті можливості. Величезне спасибі за таку працю. І нам дуже пощастило з такою професійною вчителькою педагогом як Ганна Йосипівна!

  6. Шановна Ганна Йосипівна,дякую Вам за Вашу працю, наполеглевість та витримку!Завдяки Вам мій син прагне навчатися та здобувати нові знання.

  7. Мої вітання) Нарешті Ви заявили про себе! Бо так як працюєте Ви – наполегливо, творчо, креативно – мало кому вдається! Успіхів Вам та Вашим “барвінчатам”! Нехай Ваші починання у дистанційному навчанні приносять лише стиглі та соковиті плоди =)

  8. Шановна Ганна Йосипiвна, дякую за цiкаву статью
    Менi дуже приэмно працювати плiч-о-плiч з такою творчою, наполегливою, небайдужою людиною

Залишити відповідь