КАЛАШНІК ОЛЕКСАНДР ВАСИЛЬОВИЧ | ЕЛЕМЕНТИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

Хмурівські читання - Практичні аспекти організації дистанційного навчання
Учитель математики
Перчунівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів
Добровеличківської районної ради Кіровоградської області

 

ЕЛЕМЕНТИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

Дистанційне навчання дозволяє отримати основну або додаткову освіту паралельно з основною діяльністю людини. Водночас дистанційне навчання є безумовно актуальним напрямком розвитку середньої освіти. Воно може ефективно використовуватись як допоміжний засіб при роботі з обдарованими учнями, а також з учнями, що потребують додаткових пояснень. Така форма навчання стає особливо актуальною в період карантину або інших перешкод стосовно перебування учнів та вчителя в одному розташуванні. Окремі елементи цього навчання можна використати і на уроках математики.

Дистанційна освіта є однією з форм системи безперервної освіти, яка покликана реалізувати права людини на освіту і отримання інформації.

Головним завданням  дистанційного навчання є розвиток творчих та інтелектуальних здібностей людини за допомогою відкритого і вільного використання всіх освітніх ресурсів і програм, у тому числі, доступних в Інтернеті.

Інтернет ресурси дозволяють використовувати найсучасніші досягнення людини у галузі технологій, причому не лише як об’єкт вивчення, але і як засіб навчання. Комп’ютери увійшли у всі аспекти академічного життя, важко уявити освіту без них. Інформаційні комп’ютерні технології відіграють зростаюче важливу роль, оскільки новітні технології все більше і більше інтегруються у наше щоденне життя. Доцільне використання таких технологій у вивченні математики дозволяє значно підвищити ефективність уроків, зокрема за рахунок підвищення мотивації учнів.

У дистанційному навчанні важливо знати кожного учня, його особливості: інтроверт він учень чи екстраверт, мислить більш логічно, раціонально чи дуже емоційний, спирається більше на відчуті.

Дистанційне навчання (в поєднанні з традиційним) дає змогу учителям уникнути розбіжності між рекомендаціями щодо необхідної кількості годин з навчального предмету і фактично прочитаними.

В малокомплектних школах, така наприклад, як наша, навчальний матеріал буде викладений повністю, а не методом ущільнення з розрахунком на кількість учнів. Для цього необхідно розміщувати в Internet  необхідний навчальний матеріал, а після його вивчення учнями проводити контрольне оцінювання у будь-якій формі. Це, звичайно, при умові, що є надійний Інтернет.

Дистанційне навчання є вирішальним і єдино оптимальним шляхом вирішення проблем з викладанням матеріалу під час карантинів чи інших непередбачуваних факторів, які порушують навчально-виховний процес.

При викладанні математики можна використати: підручники та інші друковані матеріали,комп’ютерні електронні підручники, пересилку навчальних матеріалів за допомогою комп’ютерних телекомунікацій, дискусії, вебінари і семінари, що проводяться через комп’ютерні телекомунікації,відеозаписи,трансляція навчальних програм по національній і регіональним телевізійним і радіостанціям. Крім того багато можливостей для створення уроку у дистанційному навчанні належить хмарним технологіям.

Звичайно, щоб провести урок з використанням хмарних технологій необхідні і комп’ютери (ноутбуки, планшети, смартфони) і Інтернет (Wi-Fi). Вчителі можуть використовувати такі хмарні технології: Web-додатки для навчання, електронні журнали і щоденники, системи дистанційного навчання, бібліотеки, медіа теки.

Хмарні сервіси для викладання математики:

  • Хмарна платформа MicrosoftLive@edu (http://www.liveatedu.com) має багато можливостей для  створення електронної поштової скриньки, роботи з календарем, сервісом для проведення веб-конференцій ( можливий відео-зв’язок), віртуальна  дошка з спільним доступом до робочого столу; створення та підтримка власного веб-сайту; створення та редагування документів Word, PowerPoint, Excel, OneNote будь-якої складності.
  • Хмарна платформа GoogleApps (https://www.google.com.ua/) – можливість створення поштової скриньки зпідтримкою текстового, голосового GoogleTalk та відеочату; робота з календарем Google; з диском Google–сховищем файлів; GoogleDocs – інструментом для створення документів, таблиць, презентацій, форм і малюнків будь-якої складності із можливістю використання шаблонів; сайтів Google – інструментом для створення сайтів за допомогою шаблонів та інші.
  • Хмарні сховища файлів (Dropbox, Яндекс.Диск, SkyDrive, cloud.mail.ru, GoogleDocs тощо).

Створення тестів он-лайн – OpenTest (http://www.opentest.ru/), тесторіум (http://www.testorium.net/), майстер-тест (http://master-test.net/uk).

Навчання математики он-лайн –  Академія хана – https://uk.khanacademy.org/, тренажер Все 10– http://vse10.ru/,  Математика для школи – http://formula.co.ua/,  Вивчення математики онлайн – http://ua.onlinemschool.com/,

Вивчаємо математику – http://testmath.com.ua/ тощо).

Перелік використаних джерел:

    1. Андрющенко, Н. Дистанційне  навчання: експерименти, напрацювання, перспективи / Наталія Андрющенко // Освіта. – 2014. – №10. – С. 8.
    2. Антонов Г. Дистанційне навчання: мода чи потреба? // Освіта України. – 2003. – 4 квітня (№ 25). – С. 10.
    3. Варзар Т. Дистанційна освіта в сучасній освітній діяльності // Українознавство. – 2005. – № 1. – С. 116–119.
    4. Габрусев, В. Ю. Дистанційне навчання – це просто / Валерій Габрусев // Інформатика (Шк. світ). – 2011  №2. – С. 3-12.
    5. Галата, С. Дистанційна освіта: путівка в життя / Світлана Галата // Освіта України . – 2013. -№49. – С. 8.
    6. Карполенкова І. В. Дистанційне навчання: переваги та недоліки / І. В. Карполенкова // Фізика в  школах України (Осн.). – 2012. – №8. – Вкладка. – С. 14-1-1 – 14-1-8.
    7. Косик, В.М. Новітні тенденції дистанційної освіти в Україні / Вікторія Миколаївна Косик // Педагогічний альманах, – 2013. – Випуск 20. – С. 217 -223.
    8. Лапшина, І. Дистанційне навчання: підходи, етапи, особливості: методичні рекомендації / Ірина Лапшина  // Методист. – 2013. – №12. – С. 59 – 75.

 

 

Comments

  1. Автор статті ґрунтовно підійшов до опису хмарних сервісів для викладання математики, особливої уваги заслуговують сервіси для створення тестів.

Залишити відповідь