ГРЕСЬКО АЛІНА ОЛЕКСАНДРІВНА | ОРГАНІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ МАТЕМАТИКИ ЗАСОБАМИ GOOGLE

Хмурівські читання - Практичні аспекти організації дистанційного навчання
Учитель математики
філії Рівнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2
Новоукраїнської районної ради Кіровоградської області
«
Рівнянська загальноосвітня школа №7»

 

ОРГАНІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ МАТЕМАТИКИ  ЗАСОБАМИ GOOGLE

У статті розглядаються практичні аспекти організації  дистанційного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на уроках математики для забезпечення безперервної, системної освіти школярів. Наводяться приклади розробки навчальних тем на он-лайн сервісах google.
Останнім часом в Україні почали розвиватись технології дистанційного навчання. По суті сучасні технології дистанційного навчання формують прогресивну парадигму викладацької діяльності, що забезпечує необхідну ефективність і відповідає вимогам часу. Дистанційне навчання поступово займає своє особливе місце у системі освіти  України. [1]

Дистанційне  навчання– універсальна,  інтегральна, гуманістична  форма навчання, на  основі  якої створюються  умови для тих, хто  навчається, щодо вільного  вибору навчальних дисциплін, викладацького складу з конкретної дисципліни [3].

Система   дистанційного  навчання має реалізувати  три ключові можливості:
–  надавати  доступ до  навчальних матеріалів,  а саме повинна бути можливість структурувати матеріал, а також складати план його подання;
–  надавати можливість оцінювати рівень засвоєння матеріалу учнями;
–  надавати  можливість  спілкування,  як у режимі «он-лайн»  учнів з викладачем-тьютором,  а також повинна функціонувати  система особистих повідомлень.

Розгляемо один із варіантів реалізації дистанційного навчання через ресурcи google.

Сервіси Google орієнтовані на мережеву взаємодію людей, і для освіти в цьому середовищі існують важливі можливості для спілкування і співпраці. Середовище сучасних мережевих сервісів дає можливість створювати навчальні ситуації, в яких учні можуть освоювати й відпрацьовувати навички, необхідні в XXI столітті [2]:

  • інформаційна грамотність – вміння шукати інформацію, порівнювати різні джерела, розпізнавати потрібну інформацію;
  • медійна грамотність – здатність розпізнавати і використовувати різні типи медіа-ресурсів;
  • організаційна грамотність – здатність планувати свій час і час своєї групи; розуміння взаємозв’язків, що існують між людьми, групами, організаціями;
  • комунікативна грамотність – навички ефективного спілкування та співпраці;
  • продуктивна грамотність – здатність до створення якісних продуктів, використання адекватних засобів, планування.

Цікавим та зручним у використанні є розробка дистанційного курсу за допомогою сервісів та інструментів Google для учнів загальноосвітньої школи. В даному процесі вчитель є тьютором для своїх слухачів (тобто учнів). У такому випадку структура навчального матеріалу буде містити: пояснення (лекції) у формі онлайн – документу, презентації або відеотрансляції, виконання практичних робіт, контроль знань (у вигляді форми для опитування і таблиці діяльності, в якій ставиться відмітка про виконане завдання), створення та захист власного проекту (у вигляді власного блогу чи сайту). Для початку кожен учень повинен зареєструватися (тобто створити обліковий запис), використовуючи сервіс Gmail.

Блог Google Blogger  дає можливість створення блогу, опис, конструювання зовнішнього вигляду, додавання гаджетів, класифікація записів, додавання посилань на інші блоги, коментування записів, підписка на новини. Приклад використання Google Blogger для дистанційного навчання як платформи для розміщення інформації та взаємозв’язку –  https://mathematicalbox.blogspot.com/ .
Чат Google Hangouts – обмін миттєвими повідомленнями, відеозв’язок і голосовий зв’язок (аналог Skype).
YouTube – відеохостинг. Його зручно використовувати для розміщення навчального відео.  https://youtu.be/hhB5t8AJ2Og ;  https://youtu.be/hqqmiBY2GsA .
Використовуючи  YouTube і сервіс Edpuzzle   можна отримати цікавий навчальний матеріал . Для прикладу https://edpuzzle.com/media/5aad763a8d5de540df610c1d .

У навчально-виховному процесі Форми Google дають змогу вчителю  організувати онлайн-тестування. Є інструмент Flubaroo як доповнення до Google Форм. Він автоматизує формування середньої оцінки, загального бала кожного учня та фіксування виконаних і невиконаних завдань. Також завдяки йому відбувається автоматичне надсилання результатів на електронні скриньки учнів.
Наприклад: тема  “координатна площина” у 6 класі: ttps://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd_es5FBSJRw_yZgvNrKnX2wdcWj4mTxKUQIvXHTpETh4lv_A/viewform;
тема “десяткові дроби” у 5 класі: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScWMJ8dPhnVuNGo933fZndUI-_Zhh6W_lEV3yq5CP78_0NVEw/viewform;
тема “зовнішній кут трикутника” у 7 класі. https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd-hPl-SYHzz1xWUqc9yf7G14k-ej845U23N2CJAoBdTzO76Q/viewform.

Google Презентації – це сервіс для представлення нових ідей у ​​вигляді презентацій. Сервіс дозволяє використовувати різноманітні теми, шрифти, додавати відео, анімаційні ефекти і інші виразні засоби. Можливий колективнний доступ до файлів, а також одночасна робота з файлами декількох користувачів. Можливе коментування документів для подальших обговорень. Доступне перетворення файлів з PowerPoint і назад. Можна працювати з файлами без використання інтернету, просто зберігши файли на комп’ютері.
Тема “Звичайні дроби” 5 клас https://docs.google.com/presentation/d/1VNVYcD-yn4t6rNT9jANuyBEIMQgrG7xmzqY7JT3-0XU/edit?usp=sharing
     Узагалі, дистанційна освіта – це один із сучасних трендів. Особливо він актуальний в Україні, зважаючи ще й на військові дії, подовжені канікули тощо. Таке  навчання цілком можна організувати з допомогою Сайтів Google. Також можна виділити наступні причини для використання сервісів Google при створенні матеріалів для дистанційного навчання: простота у використанні; обов’язкова авторизація; безкоштовність; відкритість; адаптація та сумісність (браузери); широта можливостей; навчання (довідка); оригінальність, «власне обличчя, стиль»; мовна політика (багатомовність); помірні та реальні технічні вимоги до ПК; компактність та універсальність.  Отже, виходячи з вище наведеного, варто зазначити, що дистанційне навчання є тією важливою превентивною ланкою на початкових етапах реформування освітньої галузі нашої держави, яка дає можливість із застосуванням ІКТ залучати максимальну кількість учасників навчально виховного процесу до навчання та відкриває їм можливість доступу до більш високих стандартів освітніх послуг.

Перелік використаних джерел:

 1.  Гарбич-Мошора Ольга Романівна    Впровадження дистанційного навчання в навчальний процес для підготовки фахівців з інформаційних технологій  file:///C:/Users/PC_2/Downloads/1185-4387-1-PB.pdf
 2.  Шмигер Г.П.  Балик Н.Р.,  Технології Веб 2.0 в освіті. Навчальний посібник. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2011. – 128с.
 3. Теория  и практика  дистанционного  обучения: учеб. пособие/ под ред.  Е.С. Полат. – М.: Изд. Центр”Академия”, 2004. – 416c.

Comments

  1. Доброго дня Аліно Олександрівно! Вже традиційно ми спілкуємося, обмінюємося досвідом саме на даній платформі. Дякую за цікавий, доступний, необхідний, у роботі вчителя математики, матеріал. Погоджуюсь, що дистанційне навчання є тією важливою превентивною ланкою, яка дає можливість, із застосуванням ІКТ, залучати максимальну кількість учасників освітнього процесу до навчання та відкриває їм можливість доступу до більш високих стандартів освітніх послуг.

Залишити відповідь