ЧАСТАКОВ АРТУР ВАСИЛЬОВИЧ | ОРГАНІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ GOOGLE CLASSROOM

Хмурівські читання - Практичні аспекти організації дистанційного навчання
Методист навчально-методичного центру дистанційного навчання
комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут
післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»

 

ОРГАНІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
ЗА ДОПОМОГОЮ GOOGLE CLASSROOM

Дослідження присвячене Google Classroom як ефективному інструменту організації дистанційного навчання. Актуалізується проблема застосування даної системи та розглядаються особливості здійснення навчального процесу за допомогою цього сервісу.

Google Classroom – це безкоштовний сервіс, створений для навчальних закладів та некомерційних організацій G Suite. Даний сервіс можуть використовувати також ті, хто має обліковий запис Google. Завдяки Google Classroom спілкування між учасниками навчального процесу вийшло на новий рівень – наразі воно не обмежується межами закладу. Google Classroom – ефективний інструмент у впровадженні дистанційного навчання.

Classroom був представлений як функція Google for Education 6 травня 2014 року, загальнодоступним став із 12 серпня 2014 р. У березні 2017 року Google відкрив Клас, щоб дозволити будь-яким персональним користувачам Google приєднатися до класів без вимоги мати обліковий запис G Suite для освіти, а в квітні для будь-якого користувача Google стало можливим створення класу.

Переваги середовища Google Classroom:

Налаштування. Викладачі можуть організовувати класи, запрошувати до них слухачів та викладачів. У потоці кусу зручно публікувати завдання. У вкладці Класна робота можна ці завдання та довідкові матеріали впорядковувати.

Зручність. Слухачі можуть переглядати завдання в Потоці, Класній роботі або в Перегляді власної роботи. Всі матеріали автоматично додаються до папки Google Classroom на Google Диску користувача.

Комунікація. В сервісі викладачі можуть публікувати завдання, розсилати оголошення та починати обговорення, а слухачі – обмінюватись матеріалами, додавати коментарі до завдань у Потоці а також спілкуватись через електронну пошту. Всі сповіщення про додавання нового матеріалу, здачу виконаної роботи, її повернення та коментарі приходять на електронну пошту користувача.

Інтеграція з популярними сервісами:

  • Google Диск для зберігання всіх необхідних файлів;
  • Google Документи – для створення спільних таблиць, презентацій, документів, малюнків, карт та сайтів;
  • Google Форми – для проведення анкетування та тестування учасників;
  • Youtube для створення та додавання відео;

а також інші додатки Google.

Доступність та безпека. Classroom – безкоштовний сервіс. У ньому немає реклами, а матеріали та дані користувачів не використовуються в маркетингових цілях.
Даний сервіс при наявності підключення до мережі Інтернет можна відкрити з будь якого браузера (Google Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer, Edge та Safari). Отримати доступ до Google Classroom також можна зі смартфону на базі Android або iOS.

Класу в Google Classroom можна потрапити двома способами, викладач особисто приєднує слухачів, надіславши запрошення на електронну скриньку Gmail або повідомивши код Класу студентам, і вони самі запишуться до нього.

Сервіс дозволяє одночасно працювати з кількома класами, а саме:

  • можна копіювати уже створені оголошення, завдання, та питання з інших класів;
  • додавати записи одразу до кількох класів;
  • переносити завершені класи до архіву.

Сервіс підтримує спільне викладання, тобто в класі може бути до 20 викладачів.

До Classroom можна інтегрувати всі документи створені на Google Диску та відео з популярного відеохостингу Youtube.

При створенні завдань, ми можемо налаштувати терміни виконання робіт, змінювати шкалу оцінювання, та відслідковувати перевірені завдання.

В сервісі слухачі можуть відслідковувати терміни виконання завдань. Адже Classroom створює для кожного Класу Google Календар  а також доповнює його в автоматичному режимі завдання та строки їх виконання. Слухачі можуть переглядати завдання в Потоці, на сторінці Виконання робіт та в календарі класу.

Викладачі можуть перевіряти виконані роботи слухачів, завдання, питання, оцінки та попередні коментарі, а також переглядати роботи як одного Класу так і усіх одночасно.

Упорядкування окремого класу відбувається на вкладці Класна робота, де викладачі за допомогою Тем можуть фільтрувати Потік Класу.

У сервісі Classroom досить зручно проводити оцінювання виконаних робіт. Є можливість сортування учасників за прізвищем або ім’ям. Також можна виставляти проміжні оцінки і коментувати їх. Передбачено також експорт оцінок в Google Таблиці або CSV-файл, який можна завантажити в інші додатки.

Викладачі можуть публікувати оголошення та завдання також окремим учасникам навчання.

Отже, у Google Classroom є кілька основних переваг над іншими подібними системами, а саме:

  • Сервіс абсолютно безкоштовний;
  • «перевірені часом» додатки, які об’єднані в рамках однієї програми.
  • велика аудиторія користувачів, яка користується ґаджетами на Android та iOS, тому у багатьох потенційних учасників проекту вже є все необхідне, щоб почати користуватися Google Classroom;
  • Classroom розміщено на серверах Google, тому навчальним закладам не потрібно піклуватись про програмне та апаратне забезпечення. Відповідно все буде працювати стабільно та без перешкод.

Використана література:

Osvita.ua. Сучасні освітні інструменти для вчителів: [Електронний ресурс]. – http://osvita.ua/school/46016/

Е-learning!co. Наш погляд на Google Classroom  та можливість його використання для змішаного навчання: [Електронний ресурс]. https://e-learning.co.ua/zmishane-navchannya/nash-poglyad-na-google-classroom-ta-mozhlivist-yogo-vikoristannya-dlya-zmishanogo-navchannya-v-shkoli/ 

Comments

  1. Шановний Артуре Васильовичу, дякую за змістовну статтю, можна навіть сказати за покрокову інструкцію щодо оволодіння даним сервісом.

Залишити відповідь