БЕРСІМЕНКО ТЕТЯНА ГРИГОРІВНА | ТЕХНОЛОГІЯ ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ: ОРГАНІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Хмурівські читання - Практичні аспекти організації дистанційного навчання

 

Учитель української мови та літератури
Маловисківської загальноосвітньої школи №4 І-ІІІ ступенів

 

ТЕХНОЛОГІЯ ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ: ОРГАНІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

“Мистецтво навчати – це мистецтво пробуджувати у  молодих душах допитливість і надалі задовольняти її”
Анатоль Франс

Ми досить довго і багато говоримо про дистанційне навчання. Причин для цього є багато – це організація олімпіад, підготовка проектів, консультації, обмін завданнями та їх виконання, дистанційні конкурси «Ведмежатко» з української мови та літератури , банальне відставання у вивченні предмету через честі пропуски або неуважність на уроках та інше.

Сучасна загальноосвітня школа відчуває необхідність у запровадженні дистанційної форми при навчанні учнів старшої школи.

Головним завданням дистанційного навчання є розвиток творчих та інтелектуальних здібностей  людини за допомогою вільного використання всіх освітніх ресурсів і програм доступних в Інтернеті.

Однієї з можливих галузей ефективного застосування Інтернет – технологій у загальній середній освіті може стати профільна освіта старшокласників.

Для дистанційного навчання дуже важливо зв’язок з учнем, тому, для вчителя , що працює в системі дистанційного навчання є певні вимоги:

  • відповідати дуже швидко на листи , хвалити оперативність слухачів, встановити чіткий графік спілкування в режимі  on-line і чітко його дотримуватися;
  • створити атмосферу психологічного комфорту. Учень має відчути , що учитель – добрий, який завжди допоможе.

Дистанційне навчання   – це:

  • прокидайся, коли хочеш, не поспішаючи снідай і сідай за комп’ютер;
  • не витрачай час на дорогу і не носи важкі підручники;
  • ти хочеш закріпити знання, а вартість репетитора завищена;
  • ти не розумієш пояснення вчителя;
  • ти довго хворів  і тепер тобі необхідно наздогнати програму;
  • однокласники заважають тобі вчитися;
  • ти хочеш освоїти програму глибше, ніж її викладають у школі;
  • віртуальний клас замість аудиторії;
  • Інтернет замість дошки;
  • можливість навчання для кожного без будь – яких обмежень;
  • отримання атестату державного зразка;
  • додатковий час для особистого розвитку дитини;
  • контрольована і цілеспрямована самостійна робота учня.

Переваги дистанційного навчання:

  • впевнене оволодіння сучасними інформаційними технологіями ;
  • система контролю і оцінювання знань;
  • додатковий вільний час на особистий розвиток дитини , хобі, спорт, подорожі;
  • твори, есе, перекази – можуть виконувати як в комп’ютерному наборі, так  здавати як рукописи.

Мій персональний сайт є робочим щоденником із зворотнім зв’язком з учнями. Тут я  розміщую дидактичні та методичні матеріали, тести, презентації з викладанням нового матеріалу, рекомендації учням під час підготовки до уроків, мультимедійні презентації, створені за допомогою програм Power Point , тести з певної теми, матеріал уроку.

За допомогою новітніх технологій  дистанційне навчання дозволяє зануритися в яскравий барвистий світ . Відсталі учні охоче працюють з комп’ютером. У дітей такі знання викликають емоційний підйом.

Отже, стрімкий розвиток глобалізації впливає на всі сфер життя людей – особистісну, соціальну, культурну. Політичний та технічний прогрес у най ближньому майбутньому  призведе до спілкування «на рівні людства».

Дистанційне навчання виступає як ефективне доповнення  традиційних форм освіти, вивчення різних предметних розділів знань, розвиває уміння і навички у сучасній науці і практиці.

Впровадження елементів дистанційної форми навчання в школі є необхідною умовою для досягнення сучасного рівня якості освіти.

Перелік використаних джерел:

  1. Антонов Г. Дистанційне навчання: мода чи потреба?// Освіта України,- 4 квітня (№25) – с. 10.
  2. Варзар Т. Дистанційна освіта в сучасній освітній діяльності// Українознавство. 2005.- №1 – с.116-119.
  3. Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні. ( затверджено Постановою МОН України В.Г.Кременем 20 грудня 2000р.)
  4. Євтушенко Н.І. Дистанційне навчання в ЗНЗ.

Comments

  1. Тетяно Григорівно!Дякую за науковість, доступність і лаконізм у розкритті сутності поняття “дистанційне навчання”. Погоджуюся з Вами, що впроваження в шкільну освітню практику елементів дистанційного навчання є ефективним доповненням до традиційних форм навчання, необхідною умою реалізації сучасних освітніх цілей і завдань.

Залишити відповідь