ШОВЕНКО ВАЛЕНТИНА ОЛЕКСАНДРІВНА | ОНЛАЙН-СЕРВІС KAHOOT! ЯК ІНСТРУМЕНТ ВЗАЄМОДІЇ ВЧИТЕЛЯ ТА УЧНІВ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ

Учитель української мови і літератури,
англійської мови та зарубіжної літератури
Іванівської загальноосвітньої філії комунального закладу
«Соколівське навчально-виховне об’єднання «загальноосвітня школа І―ІІІ ступенів. Позашкільний центр»» Соколівської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області

ОНЛАЙН-СЕРВІС KAHOOT! ЯК ІНСТРУМЕНТ ВЗАЄМОДІЇ ВЧИТЕЛЯ ТА УЧНІВ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ

В статті розглянуто можливості застосування онлайн-сервісу Kahoot! на уроках української мови та літератури. Участь в іграх, створених за допомогою сервісу, сприяє спілкуванню та співпраці вчителя та учнів на уроці, підвищує рівень обізнаності в інформаційно-комунікаційних технологіях. Kahoot! дає змогу легко та швидко перевірити знання школярів з теми, а також значно скорочує час, затрачений вчителем на підготовку до уроку.

Ключові слова:

онлайн-сервіс Kahoot!; ігрові форми взаємодії з учнями; інтерактивні навчальні ігри; вікторини; обговорення; опитування

Сучасність диктує свої правила та розставляє пріоритети у роботі вчителя. Становлення і розвиток суспільства породжує гостру необхідність в педагогах, що володіють високою професійною компетентністю, вмінням зацікавити дітей у вивченні власного предмета. Для того, щоб розуміти потреби сучасного учня, варто пам’ятати, чим живуть діти сьогодні. Не існує, мабуть, дитини, яка б не цікавилась різними ґаджетами. Учень може забути взяти на урок будь-що: підручник, зошит, ручку, – але НЕ мобільний телефон! Не варто сперечатись із потребами часу та боротись із явищем повселюдної мобільності, необхідно застосовувати сучасні пристрої на користь навчання.

Безоплатний онлайн-сервіс Kahoot! дає змогу створювати інтерактивні навчальні ігри, що складаються з низки запитань із кількома варіантами відповідей. Такі ігрові форми роботи можуть бути застосовані у навчанні – для перевірки знань учнів. Цей сервіс повен переваг – він яскравий, соціальний, досить простий для вчителя та цікавий для учнів.

Kahoot! був розроблений у серпні 2013 року як інструмент для швидкого виготовлення всього інтерактивного: вікторин, опитувань і обговорень. Продукти, створені на платформі онлайн-сервісу, мають назву «кахути». У власноруч зроблені міні-ігри можна вставляти відео та зображення, а процес створення нової вправи займає декілька хвилин. Таким чином, значною мірою скорочується час для підготовки до уроку. Змагального ефекту додає таймер, значення якого встановлює вчитель при створенні гри. Учень, що першим відповів на запитання онлайн-тесту, отримує більшу кількість балів, ніж суперники. Отже, переможець у грі буде обов’язково.

Гра розпочинається, коли учні вводять на своїх пристроях (планшеті, смартфоні, десктопі, ноутбуці) згенерований системою код та власне ім’я. Онлайн-сервіс Kahoot! працює в браузері, доступний для всіх пристроїв, які можна підключити до мережі Internet.  Система не потребує встановлення додатків на телефони – вона адаптована до мобільних пристроїв.

Важливо, що результати тестувань зберігаються у вигляді списку в таблиці MS Excel. Тож ви маєте можливість проводити моніторинг знань учнів.

Безумовною перевагою даного сервісу є система готових ігор, розроблених іншими користувачами сервісу. Тобто ви можете скористатися вправами, створеними самостійно або ж скопіювати завдання інших розробників (тести можна повторювати повністю, чи змінювати якусь їх частину).

Представимо декілька прикладів використання онлайн-сервісу Kahoot! для роботи на уроках української мови та літератури.

ОНЛАЙН-СЕРВІС KAHOOT

Так виглядає попередній перегляд одного із завдань вашого тесту. Правильна відповідь лише одна. Запитань може бути стільки, скільки ви додасте при створенні онлайн-гри. Таке зображення учні побачать, коли дадуть правильну відповідь на поставлене запитання.

відповідь на поставлене запитання

Ось так виглядає неправильна відповідь на поставлене запитання.

Такий вигляд має завершена вправа.

Такий вигляд має завершена вправа.

Виконання завдань можна організовувати як для кожного учня класу, так і для боротьби двох і більше команд.

Створений вами опитувальник виглядає так:

Створений вами опитувальник виглядає так:

Онлайн-сервіс Kahoot! Може використовуватись на будь-якому етапі уроку української мови чи літератури: для перевірки засвоєного за урок матеріалу, для систематизації знань, набутих з теми, чи для узагальнення вивченого матеріалу за рік. У будь-якому випадку, у вас є потужний сучасний інструмент для створення власного самобутнього уроку словесності.

Загальновідомо, що діти пізнають світ через гру, тому невимушена атмосфера суперництва, прагнення до кращої якості знань та перемоги обов’язково стануть вашим союзником у прагненні до досконалого уроку української мови та літератури, до нових творчих звершень.

Використані джерела:

  1. Kahoot! – перевіряємо знання учнів, граючись [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ourboox.com/books/kahoot-перевіряємо-знання-учнів-граючись/
  2. Kahoot! [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://getkahoot.com/
  3. Комарницька О.М. Особливості застосування мобільних технологій у навчанні / О.М. Комарницька // Новітні інформаційно-комунікаційні технології в навчальному процесі: актуальні проблеми : матеріали науково-методичної конференції, 30 листопада 2016 р. – Тернопіль: ТОКІППО, 2016. – С. 3 – 8.
  4. Хмарний сервіс Kahoot!/ WiKi. Харківського національного університету міського господарства імені О.М.Бекетова

Comments

  1. Погоджуюсь з Вами, Валентино Олександрівно, що завдяки онлайн-сервісу Kahoot! можна не просто перевірити знання учнів, а організувати захоплюючу гру в процесі якої діти навчаються, адже не сам Онлайн-сервіс Kahoot! робить навчання цікавим, а власне вдало підібрані завдання створюють ефект цікавої гри. Успіхів та наснаги Вам, дорога колего:)))

    1. Щиро дякую, колего, за схвальний відгук та гарні побажання. Рада, якщо мої ідеї доповнять скарбничку Ваших педагогічних знахідок. Успіхів!

    1. І Вам спасибі за увагу до моєї роботи! Гадаю, використання даного сервісу має багато переваг як для вчителя, так і для учнів) Спробуйте!

  2. Надзвичайно цікавий і сучасний матеріал. Обов”язково візьму собі на замітку. Гра є однією з основних характеристик прогресивного навчання. У мобільному середовищі навчання учні стикаються з динамічним і часто незапланованим набором даних, змінивши тон уроків з академічних на уроки з елементами гри, набуття навичок стає простішим.

  3. Дякую, пані Ольго. Повірте, ефективність уроку зростає вдвічі, коли учні чують фразу вчителя: “А тепер увімкніть свої мобільні пристрої!”))))

  4. Сьогодні нові інформаційні технології – невід’ємна частина нашого життя, тому вчитель не може стояти осторонь цього процесу. Дякую автору за цікаву статтю та можливість використати матеріал у власній педагогічній діяльності