ЛИЧКО ОЛЕНА ВОЛОДИМИРІВНА | ВИКЛАДАННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН У СУЧАСНІЙ ШКОЛІ

Учитель математики та інформатики
Добровеличківська загальноосвітня школа I-III ступенів №1
Добровеличківської районної державної адміністрації
Кіровоградської області

ВИКЛАДАННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН У СУЧАСНІЙ ШКОЛІ

Анотація. Розвиток особистості дитини – основне завдання школи, яке потребує від учителя нового підходу до організації процесу навчання. На перший план виходить «навчальна ситуація», у якій учитель повинен створити ситуацію, в ході якої учні мають досліджувати, аналізувати, узагальнювати, робити висновки, тобто застосовувати навички високого рівня при вивченні конкретної теми.

У НОВОМУ ДЕРЖАВНОМУ СТАНДАРТІ ПОЧАТКОВОЇ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ, презентованому міністром освіти і науки України на Всеукраїнській серпневій конференції 2017, виписані ключові принципи, ключові компетентності, наскрізні вміння школярів початкової школи.

СТАНДАРТ

  • грунтується на визнанні та сприянні розвитку талантів кожної дитини
  • враховує цінність дитинства
  • забезпечує радість пізнання через дослідницьке та проектне навчання
  • поєднує здобуття знань та умінь, які готують до вирішення життєвих завдань
  • формує цінності і ставлення та передбачає педагогіку партнерства на основі довіри і розуміння
  • пропонує дітям цікаве навчання
  • дає вчителям педагогічну свободу
  • гарантує батькам збереження здоров`я дитини та безпеку шкільного простору

НАСКРІЗНІ ВМІННЯ

  • розв’язую проблеми
  • розвиваю власний емоційний інтелект
  • критично мислю
  • досліджую
  • творчо мислю (креативність)
  • організовую свою діяльність
  • співпрацюю
  • рефлексую
  • ефективно спілкуюся
  • читаю вдумливо

У 2022 році до 5 класу основної школи прийдуть зовсім нові учні, які навчатимуться новими формами та методами. Але сьогоднішні школярі потребують також змін у навчанні, викладанні предметів, вихованні.

Розвиток особистості дитини – основне завдання школи, яке потребує від учителя нового підходу до організації процесу навчання. Урок залишається основною формою навчання, але змінюються вимоги до його проведення:

  • практичний підхід у викладанні;
  • особистісно-орієнтований, індивідуальний підхід;
  • самостійна робота учнів, а не пояснення учителя;
  • розвиток навчальних дій учнів;
  • учитель – колега у здобутті знань.

На перший план виходить «навчальна ситуація», у якій учитель повинен створити ситуацію, в ході якої учні мають досліджувати, аналізувати, узагальнювати, робити висновки, тобто застосовувати навички високого рівня при вивченні конкретної теми.

Не секрет, що інтерес до природничо-математичних дисциплін у школярів знижується. Тому варто знаходити нові підходи у викладанні даних основ наук. І, як зазначається у Національній доктрині розвитку освіти України у ХХІ столітті, одним із пріоритетів розвитку освіти є впровадження сучасних інформаційних технологій, які розширюють можливості учнів щодо якісного формування системи знань, умінь і навичок, їх застосування у практичній діяльності, сприяють розвитку інтелектуальних здібностей до самонавчання, створюють умови для навчальної діяльності учнів і викладача.

Варто використовувати наявні шкільні комп’ютери та Ґаджети учнів. Вони можуть слугувати, як інформаційна система, що допомагає вирішувати різноманітні навчальні питання; джерело інформації; носій наочного матеріалу, тощо. За допомогою комп’ютерної техніки легко, зручно, швидко можна організувати як навчальний процес, так і перевірку знань.

При перевірці будь-яких робіт на побудову графіків, або розв’язування рівнянь графічним способом можна використовувати програмний засіб GeoGebra Графічний калькулятор. (GeoGebra — вільно-поширюване (GPL) динамічне геометричне середовище, яке дає можливість створювати «живі креслення» для використання в геометрії, алгебрі, планіметрії, зокрема, для побудов за допомогою циркуля і лінійки. Крім того, програма володіє багатими можливостями для роботи з функціями (побудова графіків, обчислення коренів, екстремумів, інтегралів тощо) за рахунок команд вбудованої мови (яка, до речі, дає змогу керувати і геометричними побудовами).) Після виконання завдання кожен може перевірити правильність миттєво. Наприклад, учню потрібно побудувати графік функції у=7х2+2х-3. Для цього варто скласти таблицю значень після визначення вершини та побудувати графік. Після здачі роботи школярі можуть зайти у додаток на своїх смартфонах та переглянути вигляд графіка

ВИКЛАДАННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН У СУЧАСНІЙ ШКОЛІ

Комп’ютерна техніка пришвидшує процес навчання та перевірку знань учнів, але потрібно підходити до її використання виважено: вдало підібрати середовище для роботи на уроці та у позаурочний час.

Використовуючи комп’ютер на уроках математики, слід пам’ятати, що комп’ютер лише засіб, який допомагає в навчанні, що він не повинен звільнити учня від роздумів. Комп’ютер повинен звільнити учня тільки від механічної знайомої роботи і звільнити час для роздумів та творчого пошуку.

Література.

  1. Новий Лержавний стандарт початкової школи
  2. Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті
  3. https://uk.wikipedia.org/wiki/GeoGebra

Comments

  1. Шановна Олено Володимирівно! Мене зацікавила Ваша стаття, Цілком згодна з Вами, що комп’ютер лише засіб, який допомагає в навчанні, що він не повинен звільнити учня від роздумів.