КВАСНІЦЬКА НАТАЛЯ ІВАНІВНА | ЗАСТОСУВАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

вчитель матиматики
Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів с. Таужне
Гайворонський район
Кіровоградська область

ЗАСТОСУВАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

Анотація. У статті виконано аналіз та напрямки використання мобільних технологій на уроках математики.

Сьогодні, в часи реформування шкіл України, в учителів з’являється можливість застосовувати нові активні технології навчання. Зокрема, це технологія мобільного навчання, що базується на інтенсивному застосуванні сучасних мобільних засобів.

Сучасні айфони, планшети, смартфони надають своїм власникам різні функціональні можливості наприклад: вільний вихід в Інтернет, підтримка знімних носіїв інформації, потужні мобільні процесори, подання теоретичного матеріалу за допомогою відео-уроків. Мобільні пристрої і планшети на базі ОС Android все частіше стали використовувати в освітньому процесі у всьому світі. Подібні пристрої здатні допомогти школярам поліпшити знання з різних предметів, підвищити інтерес до навчання, дають більшу свободу руху. Вони дозволяють розвантажити вчителя і використовувати йому міжпредметні зв’язки.

Тому спираючись на досвід європейських країн ми повинні приділяти належну увагу використанню у навчальному процесі цих інноваційних технологій.

Розробку елементів інтерактивного навчання  можемо знайти в працях    В. Сухомлинського, творчості вчителів-новаторів 70-80х років (В. Шатолова,  Є. Ільїна, С. Лисенкової тощо). Вони розкривають загальні засади педагогічної інноватики, різноманітні аспекти готовності педагога до інноваційної діяльності, знайомлять з новітніми підходами до організації навчання інтерактивними технологіями.

Мета статті: розкрити практичні аспекти використання інтерактивних технологій на уроках математики.

Мобільне навчання є важливою складовою змішаного навчання, що поєднує в собі традиційне навчання в класі й комп’ютерно-опосередковану діяльність тих, хто навчається на основі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

Можна виділити такі особливості мобільного навчання:

  • мобільне навчання надає можливість учням використовувати вільні проміжки часу;
  • мобільне навчання надає можливість здійснювати спільну роботу над проектом;
  • учні використовують мобільні пристрої, коли вони не можуть скористатися книгою чи комп’ютером;
  • мобільні додатки повинні бути доступними в мережі Інтернет, а також активізуватися з того місця, на якому була перервана робота.

Сучасні смартфони і планшети – це потужні складні пристрої з безліччю додатків, пов’язаних з математикою, які можуть стати гарним помічником в навчанні, допоможуть дізнатися більше і швидше. Для цього потрібно тільки завантажити на Android додатки, про які піде мова далі.

Уроки математики проходять набагато цікавіше з використанням програми  PhotoMath-калькулятор, який вміє рахувати, якщо навести камеру смартфона на математичну задачу.

Програму  “Піфагор” використовують восьмикласники. В ній зібрані основні формули, таблиці, значення констант, формули площ та значення основних тригонометричних функцій.

Корисним для учнів є додаток “Формули”, який містить формули та графіки з курсу алгебри та геометрії.

Додаток Math Board- ідеальний застосунок для учнів.  Розв’язувати будь-які математичні завдання тепер можна із задоволенням: додавання, віднімання, множення, ділення, піднесення до квадрату або обчислення квадратного корення.

У разі складнощів з геометрією та побудовою графіків варто звернути увагу на GeoGebra- графічний калькулятор. Додаток спрощує побудову графіків функцій, а результатом легко поділитися з вчителем та друзями.

Майбутні випускники з метою дистанційної підготовки до зовнішнього незалежного тестування можуть також використовувати сервіси ЗНО онлайн. До старту  кампанії  ЗНО-2017 розробили додаток «Моє ЗНО», що дає змогу учасникам отримати розклад обраних тестувань і результати  на власний мобільний пристрій.

Серед основних функцій додатку:

  • інформування про місце і час проведення тестувань з обраних предметів;
  • запис тестування до системного календаря мобільного пристрою;
  • завчасні нагадування про наближення тестування;
  • повідомлення про зміни в проведенні тестування;
  • повідомлення про наявність результатів.

Але ж не тільки виконання  навчальних програм можуть принести користь у навчанні. З математикою можна цікаво провести час. Наприклад вирішуючи головоломки. 2048 – це всесвітньо відома математична гра, яка охопила мільйонну аудиторію шанувальників. Вона проста в розумінні, складна в рішенні.

Особливості математичної гри:

  • ігровою зоною виступає весь екран;
  • оновлена таблиця рекордів;
  • нескінченна генерація чисел.

Також цікавими є для учнів завдання такого типу: підготувати повідомлення, реферат, використовуючи джерельну базу Інтернету та свої мобільні пристрої.

Використання мобільних додатків,без сумніву, мають великі перспективи

в освітньому процесі, за ними майбутнє. Тож у даному випадку від учителів та викладачів, як ніколи, вимагається серйозний, вдумливий професійний підхід.

Вважаю, що математична компетенція учня на високому і достатньому рівні не може бути сформована без відповідного рівня цієї компетенції вчителя. Кожен учитель мусить докласти значних зусиль для підвищення якості уроків математики, турбуватися про те, щоб на уроках кожен учень працював активно й захоплено та використовувати це як відправну точку для розвитку глибокого пізнавального інтересу.

Список використаних джерел:

1.Т.І. Коваль //Інформаційні технології і засоби навчання.-2011.-№6(26).

2.Скрипник Г.В. Використання мобільних додатків для проведення навчальних досліджень під час вивчення предметів природничо-математичного циклу // Комп’ютер у школі та сім’ї. -2015. -№3. –с. 28-31.

3.Косик В.М. Використання мобільних пристроїв та планшетів на базі ОС Android в навчальному процесі //Комп’ютер у школі та сім’ї. -2014. -№4. –с. 19-21.

Comments

  1. Шановна Наталіє Іванівно! Дуже цікава стаття, яка стане у нагоді вчителям математики, і нарешті діти почують: Не сховайте телефони, а дістаньте телефони і працюємо у ,,,,.

  2. Використання мобільних додатків таки мають великі перспективи. Але ці перспективи напряму залежать від майстерності вчителя, який повинен знайти і показати ту межу, яка дозволить навчатися, а не гратися без навчання.

  3. Наталія Іванівна, ваша стаття сьогодні дуже актуальна і цікава. Всі додатки, які ви перерахували є безкоштовними і добре встановлюються на смартфони? Для їх роботи Інтернет не потрібний?