ХОЛЯВІНСЬКА ТЕТЯНА ВАСИЛІВНА | «ШЛЯХИ ВПРОВАДЖЕННЯ ТА ПРОБЛЕМИ STEM-ОСВІТИ»

STEM-ОСВІТА: УПРОВАДЖЕННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИУчитель фізики
ОНЗ Петрівський
НВК Знам’янського р-ну
Кіровоградської області

«ШЛЯХИ ВПРОВАДЖЕННЯ ТА ПРОБЛЕМИ STEM-ОСВІТИ»

Що таке STEM освіта?

STEM – це навчальна програма, яка базується на ідеї викладання учнів та студентів у чотирьох спеціальних дисциплінах – науці, техніці, інженерії та математиці– що стосується прикладного підходу. Замість того, щоб вивчати чотири дисципліни як окремі та дискретні предмети, STEM об’єднує їх у єдину навчальну парадигму, засновану на реальних додатках.Скорочення STEM часто використовується у відношенні лише однієї з дисциплін, як правило, науки. Перспективи досягнення дисципліни інтеграції різноманітні з урахуванням міждисциплінарних підходів. Такі підходи включають основні поняття та навички, яким навчаються окремо в кожній дисципліні, але розташовані в рамках спільної теми; впровадження тісно пов’язаних концепцій та навичок з двох або більше дисциплін з метою поглиблення розуміння та вміння; а також прийняття підходу, де знання та навички з двох чи більше дисциплін застосовуються до реальних проблем та проектів з метою формування загального досвіду навчання. Хоча практично неможливо перерахувати кожну дисципліну, деякі з найбільш поширених областей STEM включають: аерокосмічну техніку, астрофізику, астрономію, біохімію, біомеханіку, хімічну технологію, хімію, цивільне будівництво, комп’ютерну техніку, математичну біологію, нанотехнології, нейробіологію, ядерну фізику  і робототехніку, серед багатьох  інших. Як свідчить безліч дисциплін, зрозуміло, що полюси STEM впливають практично на кожну складову нашого повсякденного життя.Вся економіка нашої країни обертається навколо математики: бухгалтерського обліку, економіки, функцій і логарифмів, а також обчислень. Архітектурна індустрія зосереджена на математиці, як і на містобудівництві. Медичні дослідження підживлюються вивченням хімії та біології, а в природоохоронних заходах, таких як стійка енергетика та ядерна енергетика, також поглиблюється в науці. Неможливо знайти частину суспільства, яке певним чином не взаємодіє з цими предметами. STEM має важливе значення для нашої системи освіти, оскільки шкільні округи по всій країні прагнуть побудувати більш сильний навчальний план навколо цих предметів.Сьогоднішніми студентами є завтрашні лідери. Професії в кар’єрах, пов’язаних із STEM, є одними з найбільш швидкозростаючих і найбільш оплачуваних 21-го століття, і вони часто мають найбільший потенціал для зростання робочих місць

Важливість освіти STEM (мотивація):

Глобальні проблеми, такі як зростання населення та старіння, голодування населення значної частини жителів планети, зміна клімату, є областями, де будуть з’являтися нові спеціальності, а навички STEM є життєво важливими і все це прагне задовольнити потребу. Виробничий сектор стикається з тривожним значним дефіцитом працівників з необхідними навичками – майже 600 тисяч.

Традиційна інженерія – 16%

Фізичні науки – 7%

Суспільні науки – 4%

Математика – 2%

Спеціальності STEM не всі вимагають вищої освіти або навіть ступеня коледжу. Менше половини робочих місць STEM початкового рівня вимагають ступеня бакалавра або вище. Проте чотирирічний ступінь є неймовірно корисним із заробітною платою – середня рекламована початкова заробітна плата для початкового рівня STEM робочих місць з вимогою бакалавра була на 26 відсотків вище, ніж робочі місця в не-STEM полях. Для кожного робочого місця, призначеного для отримання диплом бакалавра в галузі, що не належить до STEM, для підготовки бакалавра в полі STEM було 2,5 робочих місць на початковому рівні.[5]Те, що відрізняє STEM від традиційної науки та математики, є сумісним навчальним середовищем і показує учням, як науковий метод може застосовуватися до повсякденного життя. Вона навчає учнів обчислювальному мисленню та фокусується на реальних застосуваннях розв’язуваних задач.Початкова школа – STEM освіта фокусується на вступному рівні STEM курси, а також усвідомлення STEM полів та професій. Цей початковий етап забезпечує структурованого опитування та реального вивчення проблем на основі проблем, що з’єднує всі чотири теми STEM. Мета – зацікавити учнів пройти курси, а не тому, що вони повинні. Існує також акцент на зміні навчальних можливостей в навчальному та позашкільному навчальному закладі.Середня школа – на цьому етапі курси стають більш суворими та складними. Учнівська обізнаність про напрями та професії STEM продовжується, а також академічні вимоги до цих сфер. Учні вивчають спеціальність, пов’язану зі способом STEM. Більше уваги приділяється зміцненню можливостей STEM у школі та позашкільному навчанні.Велика частина навчальної програми STEM спрямована на залучення різних груп населення. Наприклад, жінки-студенти значно менш схильні до навчання в коледжі чи кар’єрі. Хоча це не є новим, розрив значно зростає. Школярі чоловічої статі також більш схильні займатися інженерними і технічними галузями, а жінки-студенти віддають перевагу галузям науки, таким як біологія, хімія та морська біологія. Загалом, студенти чоловічої статі в три рази частіше зацікавлені в проведенні кар’єри STEM.

Висновки.

Завдяки дослідженню було виявлено, що учні можуть бути мотивованими в STEM, і цей досвід позитивно вплинув на їхнє сприйняття  науки як галузі. Важливо відзначити, що  STEM призупинила сприйняття цих учнів мотиваційними поглядами на науку, які зазвичай виникають протягом середніх шкільних років, що вказує на те, що програми післядипломної освіти можуть бути одним зі способів допомогти студентам підтримувати свою мотивацію в науці. Вивчення програмних особливостей, в якихучні знайшли мотивації, можуть допомогти педагогам.[1] Інтегрований підхід до освіти STEM продовжує залишатися великою, складною і цікавою тематикою, де дискусія завжди триває. Як сказав професор Йріг Лі, головний редактор журналу, в інтерв’ю блоговіSpringerOpen сказав: “У STEM-освіті є безліч питань, з одного боку, STEM не єдина дисципліна предметного змісту, а на інші, певні практики інтегрованого STEM необхідні в шкільній освіті, але, як правило, відсутні.Наприклад, всі ми знаємо, що людям часто доводиться вирішувати проблеми в реальному світі, що вимагає використання інтегрованих знань та навичок з різних дисциплін. Освіта, як правило, підпорядкована освіті на основі змісту, і ми просто залишаємо частину інтеграції знань, щоб самі учні самі керували  неюу майбутньому. Існує очевидний розрив між тим, що і як забезпечує шкільне виховання, і що і як учні, ймовірно, повинні будуть використовувати в майбутньому “[6].Тим не менш, є дві проблеми з цією логікою. По-перше, не всі мають рівну вірогідність отримання ступеня вищої освіти. Фактом є те, що бути вченим або інженером вимагає надвисокого інтелекту. Але нація- це осередок, де не всі діти перевищують середній рівень інтелекту. Крім того, це не просто інтелект, який визначає учня ймовірність перейти в STEM; це також особистість.

Друга проблема полягає в тому, що нація не потребує всіх, щоб отримати ступінь STEM.Гімназії STEM – це школи, що фінансуються громадськими коштами, які пропонують більш широкі, глибокі курси математики та науки. Вони також залучають учнів з більшої географічної території, ніж традиційна місцева державна школа. Замість того, щоб пропонувати тільки хімію, біологію та фізику, ці школи можуть запропонувати біомедичну фізику, імунологію, мікробіологію, багатомірну теорію чисел обчислень, математичне моделювання, комп’ютерне програмування  та розробку веб-додатків, математику, науку та мистецтво.

Бібліографія:

  1. https://imzo.gov.ua/stem-osvita/
  2. http://www.kspu.edu
  3. https://steamedu.com/
  4. http://lib.iitta.gov.ua/
  5. http://hobbytech.com.ua/
  6. http://blogs.springeropen.com/springeropen/

 

Comments

  1. Повністю погоджуюсь із думкою автора статті, що STEM – освіта необхідна в школі, і це потрібно як учням так і вчителям. Хотілося б фінансової підтримки від держави для впровадження такої технології, що забезпечить шкільну освіту і підготовку учнів до подальшого навчання і практичного вирішення проблем у реальному світі. Тетяно Василівно, за цікаву інформацію дякую

    1. Маю надію, Тамаро, що саме після успішного впровадження реформи освіти фінансова складова вплине на появу новітнього якісного обладнання, яке дозволить модернізувати саму сутність методики навчання в школі.

  2. Досить актуальна та важлива тема STEM освіти. Українці- нація з людьми “золоті руки” а також “розумні голови”: знають, вміють, хочуть робити, лише показати- як, з чого і тонкощі технологічноі майстерності може стати як містком у так зване українське диво- до фінансової незалежності та матеріального благополуччя.