АБРАМОВА ОКСАНА ВАСИЛІВНА | ТЕХНОЛОГІЇ ТРВЗ – ЕЛЕМЕНТИ ЕЙДОТЕХНІКИ, СФП(СИСТЕМНО-ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ ПІДХІД) ПРИ ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Вчитель іноземних мов
Златопільської гімназії
м. Новомиргорода

ТЕХНОЛОГІЇ ТРВЗ – ЕЛЕМЕНТИ ЕЙДОТЕХНІКИ,  СФП(СИСТЕМНО-ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ ПІДХІД) ПРИ ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ

       Основна ідея ТРВЗ: розвиток технічних систем визначається об’єктивними, пізнаваними закономірностями. Цим законам підкоряється розвиток будь-яких технічних систем – від кавоварки до космічної станції. Мета розробки – дати кожній людині (незалежно від таланту і здібностей) реальну можливість робити винаходи. У цьому полягає актуальність даної теми. Адже темпи технічного прогресу безпосередньо залежать від винахідників, а економічні успіхи – від темпів технічного прогресу. Багато винаходів, відкриттів  спізнюються, як мінімум, на кілька років і, отже, часом вже бувають марні.

Серед основних завдань можна виділити наступні:

  1. Розглянути метод «мозкового штурму».
  2. Визначити деякі прийоми ТРВЗ.
  3. Проаналізувати раціональну тактику вирішення винахідницьких завдань.

В якості основних джерел використані роботи Воронової, Столярова та інших авторів. Дані роботи дозволили дати більш якісну характеристику в області методів вирішення винахідницьких завдань.

  1. Метод СФП

Крок 1. Визначте тему(систему) уроку.

Крок 2. Знайдіть надсистему.

Крок 3. Обговоріть підсистему, з яких вона  складається.

Крок 4. Основні функції  ( її основне призначення).

Крок 5. Особливості (бачили, чули, відчували, читали).

Крок 6. Порівняйте,  що спільне та відмінне між цією системою та іншими; її підсистемами .

Крок 7. Відшукайте переваги та недоліки.

Крок 8.  Ваше особисте ставлення до системи, шляхи її вдосконалення

 

Отже, СФП надає унікальні можливості для роботи і творчості.  Можливості СФП сприяють розвитку творчої активності, захопленню предметом, створенню найкращих умов для опанування навичок аудіювання і говоріння, що забезпечує, врешті-решт, ефективність засвоєння матеріалу на уроках іноземних мов.

ТЕХНОЛОГІЇ ТРВЗ – ЕЛЕМЕНТИ ЕЙДОТЕХНІКИ

Список літератури.

  1. 1. Гавриш Н. Як ми виховуємо творчу особистість//Палітра педагога.-2000.-№3,4.
  2. Альтшуллер Г.С. Програма «ТРИЗ». – М, 1997.
  3. Любимова Т.Г. Навчайте дітей не тільки мислити, але й відчувати. – Чебоксари, 1994.

Comments