ГАРКУША ОЛЬГА СЕРГІЇВНА | ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ

Гаркуша Ольга Сергіївна
Комунальний заклад «Навчально-виховне об’єднання №25 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, природничо-математичний ліцей, центр позашкільного виховання «Ліра» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»
учитель української мови і літератури

Анотація. Стаття містить матеріал про особливості практичного застосування новітніх інформаційно-комунікаційних технологій на уроках української мови і літератури, що  сприяє підвищенню якості навчання. Призначено для вчителів, учнів, а також методистів. Буде корисним  для студентів педагогічних навчальних закладів.

ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ

Зміни в технологіях і способі життя тягнуть за собою трансформації практично у всіх сферах людської діяльності. З’являються нові напрямки та спеціальності. Роботодавці почали посилено полювати за талантами. Система освіти намагається реагувати на настільки швидкі зміни. Тому на перший план виходить ідея безперервної освіти і самонавчання.

У даний час учителі, формуючи певні компетентності у своїх вихованців, повинні враховувати думку  фахівців в області ринку праці, які визначають кілька напрямків, на які варто звернути увагу, готуючи випускників до вибору майбутньої професії, а саме: на розвиток інформаційних технологій, крос-функціональність,  мобільність, а також на  потребу «універсальних солдатів».

 У навчально-виховному процесі на різних етапах роботи доцільно використовувати:

  1. Флеш-карти, на яких зображені ключові моменти або символіка певного твору. Використовуються як засіб актуалізації, закріплення та систематизації знань, а також під час підготовки до ЗНО; є  методом розвитку творчих здібностей дітей. Флеш-карта виготовляється у програмі Microsoft PowerPoint у формі презентації, за потреби оснащується звуками та анімацією для активізації декількох аналізаторів

Режим доступу : https://drive.google.com/file/d/0B29xjAw7xFjATUhjbmZhMV9LYWc/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0B29xjAw7xFjATUhjbmZhMV9LYWc/view?usp=sharing

  1. Learningapps.orgце безкоштовний сервіс для підтримки процесу викладання або самостійного навчання за допомогою інтерактивних модулів. Користувачі можуть використовувати наявні модулі, модифікувати їх і створювати нові модулі з використанням пропонованого конструктора і шаблонів. Інтерактивні завдання скомпоновані за предметними категоріями.
Режим доступу: http://learningapps.org/user/helga_g
  1. Padlet – це інструмент зі створення віртуальних дошок для сумісної роботи. На дошці можна розміщувати текст, графічні зображення, мультимедійні файли, посилання на сторінки Інтернет, замітки. Сервіс повністю безкоштовний, не обмежує користувача в кількості створюваних сторінок і підтримує кирилицю.

Для додавання на стіну інформації необхідно двічі клацнути на вільному місці дошки, після чого з’явиться фрейм, у який ви зможете додати посилання, знімок з веб-камери або файл з комп’ютера. Ширина фрейму регулюється мишкою. Кожна дошка має свою унікальну адресу, яку можна повідомити іншим користувачам з метою спільного наповнення та редагування. Зазначимо, що створену дошку можна розмістити в соціальних мережах (Facebook, Twitter, Google+ та ін.), зберігати у вигляді електронного документа у форматах PDF, Exel, CSV, отримати RSS-фід або відправити   електронною поштою, вставити у власну сторінку або блог за допомогою html-коду, а також використовувати мобільну версію з QR-кодом.

  1. QR-код 

Особливості використання QR-коду в освіті: 

  1. можна використовувати QR-коди з посиланнями, які вказують на мультимедійні джерела  й ресурси, що допомагають вирішити те чи інше завдання;
  2. роздрукувавши коди з необхідною інформацією, можна вклеїти безпосередньо в зошит чи записник школярів;
  3. на уроці, роздавши контрольно-тестовий матеріал, виконаний у вигляді карток з різними варіантами завдань;
  4. при проведенні різних естафет, ігор, заходів, коли на одному з етапів  уроку чи позакласного заходу завдання буде запропоновано у вигляді QR- коду, прочитавши який,  можна буде виконати завдання.

Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/0B29xjAw7xFjAbHdCTWw5emVCVkU/view?usp=sharing

  1. Google-форми – це зручний інструмент, за допомогою якого можна легко і швидко планувати заходи, складати опитування та анкети, а також збирати іншу інформацію. Форму можна підключити до електронної таблиці Google, і тоді відповіді респондентів будуть автоматично зберігатися в ній.  Дають можливість створювати наступні види тестових запитань: тестові завдання закритої форми з множинним вибором (вибір однієї правильної відповіді), прапорці (вибір декількох правильних відповідей), введення тексту, вибір зі списку, шкала, сітка, дата та час.

Google-форми використовуються

на уроці:

збір статистичних даних:

Отже, якщо ми бажаємо, щоб наші діти будували конструктивні та позитивні відносини один з одним і стали корисними для суспільства людьми, нам потрібно створити середовище, яке генерує бажану поведінку. Справжній учитель вчить не тільки своїй предметній дисципліні, але й вмінню будувати взаємини, знаходити взаємозв’язки, а, найголовніше – вірити в себе.

  1. Google Play – це магазин додатків від Google, що дозволяє власникам пристроїв з мобільною операційною системою Android та іншими завантажувати й купувати різні додатки, серед запропонованих категорій є освітні інструменти та ігри.

Режим  доступу: http://prezi.com/7klvkaqxobv2/?utm_campaign=share&utm_medium=copy

  1. One Note – цифровий блокнот для списків справ, нотаток до лекцій, матеріали для підготовки до контрольних робіт, ЗНО, нарад, планування діяльності.

Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/0B29xjAw7xFjAR2RtQV9UbG44ODA/view?usp=sharing

Comments

  1. Дякую Олю! Матеріал цікавий і необхідний. Використання описаних додатків зовсім змінює підхід до викладання української мови й літератури. 

  2. Стаття цікава та актуальна! Робота з флеш-картами на яких зображені ключові моменти певного твору є  методом розвитку творчих здібностей учнів. Дякую.

  3. Впевнена, що використання QR-коду на уроці мови чи літератури не залишить байдужим жодного учня.  Усі задання буде виконано.

  4. Дякую, Ольго Сергіївно, за цінний та цікавезний матеріал! Дуже сподобалися ідеї використання на уроках флеш-карт та QR-кодів! Буду вдосконалюватися і опановувати! Вам – успіхів та натхнення!

Comments are closed