ВІДІБОРЕНКО ІННА ВОЛОДИМИРІВНА | ЗАСТОСУВАННЯ ОНЛАЙН СЕРВІСІВ POWTOON ТА PREZI НА УРОКАХ ІСТОРІЇ

Відіборенко Інна Володимирівна
Веселівський навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад" Кіровоградської райдержадміністрації
вчитель історії та правознавства

ЗАСТОСУВАННЯ ОНЛАЙН СЕРВІСІВ POWTOON ТА PREZI НА УРОКАХ ІСТОРІЇ

Інформаційне суспільство ставить нові вимоги до викладання в школі. Адже знання і компетенції на сьогоднішній день є найбільш обмеженим і найдорожчим ресурсом. Завдання суспільства – створити умови для реалізації потенціалу кожної людини за допомогою інформації, знань, інформаційно-комунікативних технологій.[1, 113] Це кидає виклик вчителю, який повинен постійно шукати нові підходи до викладання предмету. Особливо це стосується вчителів історії та правознавства. Програми до цих предметів оновлюються практично щороку, а підручники залишаються ті ж самі. Вчитель має за короткий час уроку пояснити учням значний обсяг програмового матеріалу.

У своїй роботі використовую різноманітні онлайн сервіси для сучасної подачі інформації. Одним з найбільш цікавих є сервіс PowToon. За його допомогою можна створювати сучасні відео-анімаційні ролики та презентації. Їх можна створювати як вчителю, для використання на різних етапах уроку, учням, для виконання самостійних чи проектних робіт, так це може бути і спільна робота вчителя та учнів.

Для пояснення нового матеріалу створюю анімаційні ролики, у яких систематизую навчальний матеріал та ілюструю його. Наприклад: Досягнення технічного прогресу в другій половині ХІХ ст. За рахунок створених анімаційних ефектів акцентую увагу учнів на важливих моментах матеріалу. Пізніше ролик можна переглянути під час підготовки до контрольної роботи. Іншим прикладом слугує ролик Цінь Ші Хуанді, в якому присутній елемент дискусії. В кінці перегляду відео учні мають висловити власну точку зору на питання чи можна вважати китайського імператора Цінь Ші Хуанді безумовно добрим чи поганим правителем, що сприяє розвитку мовленнєвої та інших історико-предметних компетентостей.

У позакласній роботі з історії можна створити такий ролик, в якому за 1 хвилину 15 секунд розповідається про найкоротшу війну в історії, але після перегляду проводиться обговорення цієї події та проекція на сучасні умови.

Оскільки існує обмеження тривалості ролика у 5 хвилин, учні, самостійно створюючи ролик, вчаться систематизувати інформацію та подавати її максимально якісно та змістовно. Для прикладу пропоную учнівську роботу «Муцухіто – японський реформатор», в якому йдеться про біографію японського імператора.

Найважче у створенні анімації – придумати сюжет та ефекти, які є максимально доречними та не відволікають увагу від основного матеріалу. Тому практикую спільну роботу з учнями, коли вони на папері створюють макет ролику, а вчитель, чи інший учень уже реалізує його а програмі PowToon.

Цікавим є використання на уроках веб-сервісу  Prezi, за допомогою якого можна створити презентації з нелінійною структурою. На відміну від презентацій, створених у Microsoft PowerPoin, в Prezi основні ефекти пов’язані не з переходом від слайду до слайду, а з збільшенням окремих частин цього ж слайду. На уроці історії це можна використати як, наприклад, шлях країни від розвитку до занепаду, або навпаки.

використання на уроках веб-сервісу  Prezi

Для формування хронологічної компетентності варто використовувати в даному сервісі стрічку часу, коли події на ній показуються поступово.

використовувати в даному сервісі стрічку часу

Отже, застосовуючи онлайн сервіси PowToon та Prezi на уроках історії та в позакласній роботі, можна підвищити мотивацію, результативність навчання та стимулювати формування історико-предметних компетентостей.

Список використаної літератури:

  1. Сугестивні технології маніпулятивного впливу: навч. посіб / [В. М. Петрик, М. М. Присяжнюк,. Л. Ф. Компанцева та ін.]. – К.: ВІПОЛ, 2011. – 248 с. 4.