БАНДЮК АЛЬОНА ВОЛОДИМИРІВНА | ВИКОРИСТАННЯ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ТА ДЛЯ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ВЧИТЕЛЯ

Бандюк Альона Володимирівна
Новоукраїнський НВК (загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням англійської мови)        Новоукраїнської районної ради
заступник директора З НВР, вчитель англійської мови

Анотація: У статті представлено різні можливості використання соціальних мереж під час вивчення англійської мови. Авторка ділиться власним досвідом  використання потенційних можливостей мереж Facebook, VK, Skype, Pinterest та інших  для спілкування вчителя та учнів , для групових дискусій на уроках та в позаурочний час, а також, розповідає про досвід використання соціальних мереж для підвищення власної професійної майстерності.

   Ключові слова: соціальні мережі, вивчення англійської мови, Facebook, VK, Skype, Pinterest, підвищення професійної майстерності вчителя.

ВИКОРИСТАННЯ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ  НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ  ТА ДЛЯ  ПРОФЕСІЙНОГО  РОЗВИТКУ ВЧИТЕЛЯ

   На сьогодні існує безліч способів вивчення іноземної мови, постійно з'являються все нові та нові засоби підвищення мотивації учнів до вивчення предмету. Одним з таких чинників є соціальні мережі. Це – сучасно, цікаво учням та надзвичайно наближено до життєвих ситуацій. Адже  головна мета викладання іноземної мови – це наближення до реального життя та здатність використовувати надбані вміння в соціумі. Саме таку можливість, отримувати та застосовувати знання в реальності, надають нам соціальні мережі.

   Соціальні мережі заполонили наше життя, як приватне, так і професійне. Більше половини людей у світі молодше 30 років мають свої акаунти у соціальних мережах. За кількістю користувачів лідирують Facebook, My Space, VK та Однокласники. Тож  і я не стала виключенням. На сьогодні я є активним користувачем Facebook, адміністратором сторінки Новоукраїнського НВК (загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням англійської мови –  гімназії №7). На сторінці нашого навчального закладу учні можуть ознайомитися з особливостями проведення ЗНО, вступу до вищих навчальних закладів, перейти за посиланням, щоб завантажити необхідні підручники. Батьки можуть знайти поради щодо правильної поведінки з підлітками, як підготувати дитину до першого класу та інше.  Колеги знайомляться з новинами освіти (зміни у програмах, анонси про інтерактивні учнівські та професійні конкурси та методичні заходи). Ну а гості сторінки дізнаються про різноманітні заходи, які відбуваються у нашій школі.

    Так, на теренах Facebook  і я знаходжу цікаву та корисну інформацію. У вересні 2016 року ми з учнями 11 класу  взяли участь у конкурсі  Cambridge University  Press ( так як ми працюємо за одним з підручників цього видавництва, ми надіслали свої фото з цим підручником на сторінку видавництва і чекаємо на приз). Минулого навчального року 23 учні гімназії  брали  участь у міжнародному інтерактивному конкурсі « Олімпіс» і отримали досить високі результати з англійської мови, математики, біології та інформатики. Такі види діяльності мотивують учнів до більш активного вивчення мови, дають  можливість оцінити власні знання без участі вчителя, без шкільної оцінки.

   Багато цікавого, корисного матеріалу можна знайти в групах та спільнотах Facebook. Я активно цікавлюся застосуванням хмарних технологій та різноманітних ІКТ-технологій на уроках англійської мови,використовую поради таких інтернет-спільнот як «Навчаємося з Google», «Уміти вчитися: спільнота сучасних освітян», «ІТ-компетентність – складова професійної майстерності сучасного вчителя», «Innovative Teachers of English», «Cloud services in education» та ін. Так, навесні 2016 ми з колегами стали учасниками Всеукраїнської (не)конференції min-Еd Camp Кіровоград та  семінару «Steam технології в освіті», анонси яких ми знайшли на сторінках  Facebook-спільнот. 

   Надзвичайно зручною у використанні стала мережа Pinterest.  Застосовуючи цю мережу, учитель з легкістю може використовувати  різноманітну інфографіку (наприклад, для пояснення граматичного та лексичного матеріалу), малюнки для  розвитку діалогічного та монологічного мовлення під час ситуативного обговорення. Перевага ще й у тому, що кожен учень може отримати доступ до матеріалів та працювати з ними на власному ѓаджеті.

   Звичайно, соціальні мережі надають можливість використовувати набуті знання в реальності. У цьому навчальному році троє учнів нашої гімназії навчаються за межами України: США(Очеретяна Марія – переможець Міжнародної програми обміну майбутніми лідерами FLEX, Нідерланди (Іщенко Євгенія – переможець Міжнародної програми HMC) та США(Унжаков Мирон –  студент академії мистецтв у Нью-Йорку).  Своїми перемогами ці учні вже довели доцільність вивчення мов у школі, а тепер допомагають учням гімназії удосконалювати їх, спілкуючись у соціальних мережах. Це спілкування не є винятково англомовним (ми й не ставимо таку мету), це пізнання іншої культури, іншого способу життя іншого народу, так би мовити, «з перших вуст». А разом із соціокультурними знаннями учні знайомляться з елементами живої розмовної англійської, яку застосовують сучасні тінейджери.

  Для живого спілкування ми час від часу проводимо Skype-зустрічі зі своїми закордонними друзями, під час яких і відбувається обмін новинами, знаннями та досвідом.

   Досить популярною серед школярів є соціальна мережа VK, у якій, здається, більшість учнів проводить більше часу, ніж в реальному світі. Тому я, як вчитель, намагаюся  використати цю пристрасть з максимальною користю для навчання. Найскладнішим видом діяльності для учнів є письмо. Зазвичай –  це нецікавий, нудний процес, але якщо підійти до цього творчо, діти з захопленням ведуть переписку ВКонтакті. Ми створюємо приватну бесіду, найсильніший учень отримує завдання написати запрошення на вечірку, інші учні повинні надати відповідь відповідно до поставленого завдання ( 1-подякуй за запрошення та запитай чи можна взяти з собою друга; 2-вибачся за те, що не зможеш прийти та вкажи причину; 3-запропонуй принести напої та піцу; 4-погодься прийти та уточни час вечірки). Ось така переписка може стати в нагоді в майбутньому, і водночас тренує навики неофіційного письма.

   Я часто використовую ВКонтакті  як засіб обміну корисними посиланнями, пізнавальними тестами, граматичними таблицями та навчальними відео з учнями, які цікавляться вивченням іноземних мов. Також анонсую тематику майбутніх групових дискусій та батлів, щоб учні могли підібрати необхідну лексику та аргументи для спільної роботи в класі.

   Таким чином, соціальні мережі є добрим середовищем для вивчення іноземної мови, і це надає учням можливості вдосконалення міжкультурної обізнаності та здобуття базових навичок читання, аудіювання та письма. Окрім того, робота в соціальних мережах сприяє більш активній участі сором'язливих учнів, або  учнів з низькою самооцінкою в спільних проектах чи дискусіях. Учні, які добре володіють комп'ютером, проявляють себе в технічних аспектах роботи і, отримавши схвальний відгук про свій вклад, з більшим бажанням працюють  на уроках. Слід зазначити, що використання соціальних мереж є безкоштовним, заощаджує досить значну суму, яку кожен вчитель витрачає при підготовці роздаткових та дидактичних матеріалів.

Використана література:

  1.  Жуковська Д.В. Навчання гуманітарних дисциплін старшокласників загальноосвітньої школи засобами Інтернет-ресурсів / Д.В.Жуковська // Педагогіка та психологія: Збірник наукових праць. За ред. І.Ф.Прокопенка, В.І.Лозової. – Харків: Цифрова друкарня №1, 2012. – с. 3–8.
  2. Єргіна О. В. Сучасний урок і мультимедійні технології: досвід і перспектива // Комп’ютер у школі та сім’ї. -2008. – №2. – С. 12 – 14.
  3. Яцишин А.В. Застосування віртуальних соціальних мереж для потреб загальної середньої освіти / А.В.Яцишин // Інформаційні технології в освіті. – 2014. – № 19. – С. 119-126.

Comments

  1. Дякую, Альоно Володимирівно, за цікаву ідею щодо вдосконалення навичок письма. Це сучасно і захоплююче для учнів.

Comments are closed