ШЕСТАКОВСЬКА НАТАЛЯ МИКОЛАЇВНА | ВИКОРИСТАННЯ БЛОГУ ДЛЯ АКТИВІЗАЦІЇ ТА ОПТИМІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ

Шестаковська Наталя Миколаївна
Навчально – виховний комплекс "Гайворонська гімназія – загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №5"
вчитель математики та інформатики

Анотація. У сучасних умовах роль  вчителя серйозно  трансформувалася. Учитель перестав бути єдиним джерелом інформації для своїх учнів. Зараз йому доводиться конкурувати з іншими  освітніми  ресурсами, інтернет-технологіями, застосовувати новітні освітні технології  для того, щоб залишатися цікавим своїм учням.  Знаємо, що людина із задоволенням працює, якщо захоплена роботою та любить її. Також мислення учня активізується, якщо в нього виникло бажання розуміти, вивчати новий матеріал, з’явилась зацікавленість роботою, коли він стає співучасником навчально-пізнавального процесу.
  Учитель математики повинен створити на уроці об’єктивні умови для нагромадження кожним  школярем власного досвіду. Щодо безпосереднього впливу вчителя на учня, то тут вирішальне значення має стимулювання, активізація, підтримка навчально-пізнавальної діяльності, спонукання до  самостійного пошуку знань.

ВИКОРИСТАННЯ БЛОГУ  ДЛЯ АКТИВІЗАЦІЇ ТА ОПТИМІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ

    Найважливішими завданнями, які щодня доводиться вирішувати вчителю математики, є активізація пізнавальної діяльності учня, формування і розвиток у нього стійкого пізнавального інтересу до досліджуваного предмета. Одним з ефективних засобів реалізації даного завдання може служити активне використання різних мережевих сервісів Інтернету, як на уроці, так і в позаурочний час. Освітні блоги останнім часом отримують досить широке поширення.

    Навіщо вчителю блог?

    Насамперед  – це один із зручних способів розміщення, пошуку і оперативного обміну інформацією.    Метою блогу є – активізація та оптимізація навчального процесу, професійний розвиток і обмін ідеями, інформацією, методичними розробками, ресурсами.

     Особистий блог можна використовувати для самопрезентації. Блог-портфоліо – це одна з зручних форм електронного портфоліо педагога, наявність якого сьогодні є вимогою часу і свідчить про високий ступінь інформаційної компетентності вчителя. Крім того, створення і ведення блога може стати серйозним стимулом для самореалізації та саморозвитку, так як надає педагогу найширші можливості: освоїти нові інформаційні та технічні можливості. Нарешті, особистий  блог дає в руки вчителя принципово новий інструмент організації навчання, що володіє великими перевагами. Які можливості надає для вчителя  математики освітній блог? Можна виділити наступні:

  1. зробити процес вивчення математики творчим і захоплюючим;
  2.  допомогти своїм учнями і їх батькам;
  3.  поділитися досвідом роботи з колегами;
  4. знайти однодумців.

У навчальному процесу блог допомагає вчителю математики :

  1. розвивати навички самостійного пошуку знань;
  2. стимулювати роботу на веб-сайтах, даючи посилання на них;
  3. надавати урочну або програмну інформацію, посилання на додаткові матеріали для виконання домашніх робіт;
  4. служити ресурсом для посилань для самоосвіти учнів ;
  1. надавати рекомендації для учнів з вивчення тих чи інших тем;
  2.  переглядати навчальні відеофільми з лекціями, а то і відео-уроками, шляхом вбудовування їх в блог;
  3.  здійснювати публікації  онлайн-тестів, вбудованих календарів, різноманітних слайд-шоу; повідомлення про події в класі або на їх уроці, після уроків;
  4. обмінюватися корисними посиланнями на ресурси Інтернету; обмін знаннями в сфері ІКТ (як приклад, обмін презентаціями-посібники для навчання, створеними самими вчителями);
  5. обмінюватися гаджетами з різними функціями ;
  6. надавати  корисні поради батькам, які цікавляться освітою своїх дітей;
  7.  організувати роботу з обдарованими дітьми.

     В даний час спостерігається справжній бум освітніх блогів, постійно з'являється новий досвід, який дає все нові ідеї. У процесі ведення освітнього блогу, учитель робить записи в блозі, тим самим удосконалює свою письмову мову; цікавиться новинами вчительської блогосфери , розширює свій кругозір; підтримує (читаючи і коментуючи) блоги колег, що сприяє створенню професійного мережевого вчительського співтовариства; використовує нові веб-інструменти, тому безперервно удосконалює свої ІКТ-навички.

    Блог – розширює  професійні якості і майстерність, дозволяє «крокувати в ногу» з часом, продовжити навчальний процес , так як доступ до блогу відкритий 24 години на добу. Блог ніколи не втомлюється і нічого не забуває, тому одного разу завантаживши матеріал в цю «чарівну скиньку» –  можемо  користуватися цією інформацією знову і знову.

      Не секрет, що кожен учитель вважає свій предмет важливим і цікавим. Так чому ж не скористатися новим додатковим інструментом для підвищення інтересу учнів до свого предмету? Розміщувати корисні посилання, цікаві матеріали, інтерактивні тести, створювати колекцію навчального відео, організувати онлайн-роботу, проводити самостійні роботи і консультації, спілкуватися з учнями! 

      Однак, необхідно враховувати і наступне:

– інтернет не може повністю замінити класичну форму навчання і живе спілкування вчителя і учня;

– використання Інтернет ресурсів не завжди вітається батьками;

– ефективність використання Інтернет залежить від грамотного підбору матеріалу і компетенції вчителя в даній сфері.

    Майстерність учителя полягає головним чином у вмілому володінні методикою навчання й виховання, творчому застосуванні сучасних педагогічних технологій і передового педагогічного досвіду, раціональному керівництві пізнавальною й практичною діяльністю учнів, їхнім інтелектуальним розвитком.

БІБЛІОГРАФІЯ

1.Кудрявцева І. А. Освітній блог в діяльності вчителя-предметника [Текст] // Теорія і практика освіти в сучасному світі: матеріали міжнар. науч. конф. (М.Санкт-Петербург, лютий 2012 року). – СПб .: Реноме, 2012. – С. 408-410.

2.Веб-сайт «Учительская газета» // [Электронный ресурс]. URL: http://www.ug.ru/archive/ 

3. Блоги как рабочий инструмент учителя. / Цифровой ресурс http://oufese.havike.eenet.ee/wiki/index.php/

4. Осадчий В.В. Соціальні сервіси Інтернет у професійній підготовці майбутніх учителів / В.В. Осадчий // Педагогічний дискурс: зб. наук. пр. за ред. Сиротенко А.Й. – Хмельницький: ХГПА, 2009. – Вип.6.
 

Comments

  1. Блог вчителя – дісно корисний і сучасний інструмент вчителя. Сподобалася думка:"  Блог – розширює  професійні якості і майстерність, дозволяє «крокувати в ногу» з часом, продовжити навчальний процес , так як доступ до блогу відкритий 24 години на добу. Блог ніколи не втомлюється і нічого не забуває, тому одного разу завантаживши матеріал в цю «чарівну скиньку» –  можемо  користуватися цією інформацією знову і знову. " Повністю згодна!

  2. Натая Миколаївна! Ви вчитель, який йде в ногу з часом. Видно що в статті висвітлені думки із узагальнених власних напрзцювань. Бачила Ваш блог, видно що зроблений з душею, а Ви вчительсучасний та цікавий для своїх учнів!!!  Так тримати, постійно вдосконалюватись!!

  3. Науково- технічний процес та сучасна наука,забеспечуючи вчителя найновішими методиками і технічними засобами подачі навчального матеріалу, вимагає від нього постійної самоосвіти та зусиль, щодо вдосконалення педагогічної майстерності,як однієї з найвагоміших умов забеспеченя належного рівня навчально-виховного процесу.Впевнена,що ви ,Наталя Миколаївна, на вірному шляху!Успіхів вам і терпіння!

  4. Бажаю Вам успіхів і поповнювати свій блог новими, цікавими ,корисними матеріалами.Я погоджуюся з цими словами ,що блог -один із зручних способів розміщення, пошуку і оперативного обміну інформацією.Так тримати!!!

  5. Цікава стаття! Читала на одному подиху і зрозуміла, що з блогом як сучасним інструментом вчителя Ви, Наталю Миколаївно, на "ти". Успіхів Вам!

  6. Стаття  цікава і надзвичайно актуальна. Згодна  з  Вами,  що створення  і  ведення  блога  може  стати  серйозним  стимулом  для самореалізації  та  саморозвитку, так  як  надає  педагогу  найширші можливості:  освоїти  нові  інформаційні  та  технічні  можливості. Дякую  Вам  і  бажаю  творчих  злетів.

     

     

  7. Впровадження блогів у роботу вчителя сприяє покращенню освітнього-виховного процесу, а також підвищує ефективність засвоєння учнями поданих матеріалів. Цікава стаття. Бажаю творчих успіхів!

  8. Працювати над створенням і поповненням блогу – це важка, кропітка праця, це одна з форм підвищення професійної компетентності вчителя. Адже скільки інформації потрібно систематизувати, підібрати, правильно розмістити… Змістовний, цікавий блог вчителя зацікавить і учнів, і батьків, і колег. Адже, блог – це "обличчя педагога".У Вас, Наталя Миколаївна, саме такай блог, як кажуть зроблений з душою, на совість…

    Дякую за змістовну статтю!

  9. Дякую за цікаву статтю! Прочитавши, зробила висновок – кожному вчителю потрібно мати свій блог! В сучасному освітньому просторі він просто необхідний! Успіхів Вам у роботі!

Comments are closed