ДИКА СВІТЛАНА МИХАЙЛІВНА | ОСВІТНІЙ ПРОЕКТ ‘еTWINNING PLUS’ – ПОТУЖНИЙ ІНСТРУМЕНТ РОЗВИТКУ ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ

Дика Світлана Михайлівна
КЗ «НВО-ЗШ І-Ш ступенів №31 з гімназійними класами, ЦДЮТ «Сузіря» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»
вчитель англійської мови

ОСВІТНІЙ ПРОЕКТ  ‘еTWINNING PLUS’ – ПОТУЖНИЙ ІНСТРУМЕНТ РОЗВИТКУ
ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ

Анотація: У статті розглядається європейська освітня платформа eTwinning Plus як потужний сучасний інструментарій для вчителя загальноосвітнього навчального закладу.

       Розвитку фахової майстерності сучасного вчителя, розширенню його педагогічних знань, відкриттю та впровадженню ним інноваційних підходів у навчанні в значний мірі може сприяти знайомство та співпраця із європейською освітньою платформою eTwinning Plus.

       Ця платформа була створена у 2013 році у рамках Східного партнерства Європейського Союзу для вчителів України, Грузії, Молдови, Вірменії, Азербайджану і Тунісу з метою співпраці з країнами-членами Європейського Союзу та кандидатами на вступ до ЄС. На сьогодні eTwinning Plus є невід’ємною складовою  eTwinning – найбільшої спільноти вчителів Європи та самої великої он-лайн платформи для європейських навчальних закладів, на якій реалізуються спільні навчальні проекти з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.

      Наш навчальний заклад приєднався до eTwinning Plus у січні поточного року. Як вчитель англійської мови, за цей час я встигла реалізувати 5 проектів, прийняти участь у 60 Learning Events (навчальних подіях) , створити 5 власних подій та провести онлайн конференцію з учасниками проекту “Let’s Give Peace a Chance”, а також створити групу ‘European Teachers’ Group For Peace Education”. Проекти “Be KIND (Be Keen to Involve in Noble Deeds)” та  “Let’s Give Peace a Chance”, які я реалізовувала зі своїми учнями минулого навчального року,  отримали Національний знак якості (National Quality Label).

      Все це дало мені можливість краще ознайомитися з даною навчальною платформою та зрозуміти наскільки великим потенціалом вона володіє для професійного розвитку вчителя.

ОСВІТНІЙ ПРОЕКТ  ‘еTWINNING PLUS’

      Перш за все,  хочу зазначити, що eTwinning Plus розрахований не тільки на вчителів іноземних мов, а й на вчителів інших предметів шкільного циклу. Приєднуючись до eTwinning Plus, вчитель отримує абсолютно новий  та унікальний досвід, що відрізняється від стандартного викладання його предмету. Він отримує навички комплексного розвитку своїх учнів, так як участь у проектах дає можливість формуванню в них практично всіх вмінь, навичок та компетентностей, необхідних для успішного життя у 21-ому столітті. Ця програма створила можливість «прямої та дуже масштабної взаємодії вчителів різних країн» [1] з обміну кращим педагогічним досвідом на основі використання новітніх інформаційних технологій.  

       На мою думку, дуже важливо те, що досвід участі у проектах дає можливість «знизу» сформувати базу практичних підходів до реалізації концепції ключових компетенцій. [2]  

       Для успішної реалізації проектів для вчителів-учасників програми постійно проводиться як навчання в форматі онлайн, так і в реальному форматі. Навчання у форматі онлайн – це, в першу чергу,  Learning Events, які представляють собою короткі онлайн курси, присвячені корисним темам та інструментам для роботи у програмі. Типовий курс звичайно триває близько 10 днів і складається з онлайн занять, дискусій між учасниками та самостійної роботи. Навчання проводиться на базі Learning Lab – онлайн платформи для обміну досвідом та професійного розвитку учителів-ітвіннерів.

      Проводяться також  різноманітні онлайн-курси та вебінарі. Онлайн курси, як правило, присвячуються вивченню інноваційних педагогічних методів та нових сервісів для навчання та викладання. Вони проводяться як експертами  eTwinning, так і експертами з інших міжнародних освітніх організацій. Вебінари присвячуються знайомству з особливостями  eTwinning, роботі з проектами, ключовим інструментам для роботі в програмі, інноваціям в освіті. Існують ще різноманітні eTwinning Groups за окремими темами. Вони створюються для обміну між вчителями практичними прикладами, для обговорення методик викладання та навчання, пошуку підтримки для власного професійного розвитку. Теми цих груп дуже різноманітні, тож кожен вчитель може знайти цікаву саме для нього.

       Навчання у реальному форматі – це практичні сесії eTwinning Plus, Національна конференція та міжнародні семінари та конференції.  Останні проходять у різних країнах-учасницях програми. Наприклад, мені 21-23 вересня цього року поталанило приймати участь у тематичній конференції «Громадянство: нова етика 21-го століття – внесок eTwinning", яка проходила в Італії у м. Флоренція. Цей захід вирізнився надзвичайною масштабністю, оскільки в ньому прийняли участь  більш ніж 250  представників із 36 країн Європи.  

      Конференція була націлена на  розширення можливостей вчителів Європи у просуванні цінностей демократії, миру, толерантності  та поваги до різноманітності в рамках  роботи в мережі eTwinning.

      Під час конференції працювало 6 тематичних секцій та  8 робочих майстерень.[3] Вони відрізнялись своєю актуальністю та різноманітністю. Так, наприклад, діяли такі секції, як «Проблема культурного розмаїття та підходи до інтеграції, «Три стратегії  поліпшення інклюзивної освіти у школі», «Громадянська освіта у школі», «Перехід від поляризованого "чорно-білого" мислення до співпраці, незважаючи на незгоду: емпірично підтверджений підхід IC мислення», «Сприяння розвитку цивільних культур у цифрових спільнотах через критичну медіа грамотність», «Рішення проблем дискримінації та расизму в школах», та такі майстерні, як «Рекомендації з питань громадянства», «eTwinning школа», «Можливості професійного розвитку», «Європейський план розвитку школи з eTwinning», «Компетентнісно орієнтована освіта», «Підсиль свій шкільний профіль», «Громадянство: поняття та практичні підходи»,  «Освіта через мистецтво для творчих  та  інклюзивних класів у Європі».

       Отже, на конференції було представлено найактуальнішу інформацію з питань громадянської освіти як нової етики 21-го століття, ключових європейських компетентностей та європейського плану розвитку школи з eTwinning.

       Виступи спікерів під час роботи секцій та творчих майстерень  були яскравими та дуже цікавими, оскільки всі вони – талановиті професіонали міжнародного рівня.

       Особливо змістовним, інформативним та корисним, на мою думку,  був виступ «Презентація мережі  eTwinning»  Анни Гіллеран, педагогічного менеджера  eTwinning  у Європейській шкільній мережі, представниці Центральної служби підтримки. Цікавою для  мене була і робота в секціях «Компетентнісно орієнтована освіта» (Спікер: Кароліна  Кеарну, старший менеджер  з питань  освіти та аналітики Європейської освітньої мережі)  та  «Перехід від поляризованого «чорно-білого» мислення до співробітництва  незважаючи на розбіжності: емпірично перевірений підхід IC ™  мислення»                (Спікер: Еолена Бойд-МакМіллан,  старший  науковий  співробітник  і спів-директор, Група IC ™ мислення факультету  психології Кембриджського університету). 

       Конференція дозволила  обговорити у широкому колі колег з європейських навчальних закладів  хвилюючі нас питання трансформації сучасної системи освіти і роль у цьому процесі Європейської освітньої мережі  eTwinning. Більш детальну інформацію про конференцію можна знайти за посиланням: Тhe eTwinning Thematic Conference “Citizenship: A new ethic for the 21st Century – the contribution of eTwinning.” 

       Особисто для мене eTwinning – це унікальна платформа, яка дозволяє працювати персоналізовано та креативно. Це – потужний інструмент співпраці  та  розвитку,  як для вчителів, так і для  учнів; інструмент, який з впевненістю можна рекомендувати для використання широкому загалу вчителів України.

Бібліографія:

  1. ETwinning Plus в Україні. – http://issuu.com/e-twinning/docs/93/1?e=0
  2. Теплов С.В. Концепція європейських ключових компетенцій: програма eTwinning Plus та її значення для України. – www.slideshare.net/…/i-etwinning-plus
  3. The eTwinning Thematic Conference “Citizenship: A new ethic for the 21st Century – the contribution of eTwinning”. – http://etwinning.indire.it/sessions/

Comments

  1. Автор направив увагу читача на важливість використання етвінінг ресурсів як необхідну складову саморозвитку вчителя та мотивації учнів до вивчення предмету. Враховуючи те, що ми живемо у світі технологій, дана тема є досить таки корисним матеріалом для освіти. 

  2. Як активний учасник на платформі eTwinning Plus, я погоджуюся з кожним словом написаним пані Світланою у цій статті. Так, це справді потужний інструмент саморозвитку майстерності вчителя, це можливість вивчення нових інтерактивних технологій та застосування їх на уроках, це спілкування і співпраця на європейському рівні.  Вчителю надається велика підтримка та заоохочення, як збоку Центральної служби підтримки – це і навчальні події, вебінари, онлайн-курси на порталі, так і з української сторони – це тренінги у Києві та інших містах, і можливість бути учасником міжнародних конференцій. Варто зазначити, що учні, беручи участь у проектах, навчаються співраці, роботи в команді, розвивають навички співпереживання, взаємодопомоги та толерантності. Тут відсутня будь-яка конкуренція. І як зазначила автор, платформа eTwinning дає змогу формувати навички та компетенції необхідні для виховання та розвитку успішної особистості 21 століття.

  3. Дякую панi Свiтланi за цiкавий та змiстовний матерiал. Спiльнота eTwinning – це, дiйсно, найдемократичнiша та найпрогресивнiша сучасна освiтня спiльнота, платформу якоi варто ширше використовувати учителям з рiзних предметiв.

  4. Дякую, Валентино! Повністю поділяю Вашу думку щодо прогресивності та демократичності освітньої спільноти eTwinning.

  5. Дуже інформативна стаття! Відкрила для себе багато нюансів. Всі мої вагання щодо участі у цьому пооекті зникли!

  6. Сам проект eTwinning є дуже поширеним у країнах Європейського Союзу. eTwinning Plus – це чудова нагода для наших учнів та вчителів представити себе, свою країну та долучитися до вирішення проблем, що хвилюють європейські країни.

    Пані Світлана одна з небагатьох у нашому регіоні, яка має досвід участі у багатьох проектах eTwinning Plus і дякую, що поширює інформацію про програму.

    Долучайтеся!

Comments are closed