ЯРОВА ВІТА ВІКТОРІВНА | ГЕЙМІФІКАЦІЯ. НЕХАЙ ПОЧНЕТЬСЯ ГРА

Ярова_Віта_Вікторівна
Професійно-технічне училище №38, смт. Голованівськ
викладач математики

ГЕЙМІФІКАЦІЯ. НЕХАЙ ПОЧНЕТЬСЯ ГРА

Гейміфікація – підхід до навчання, що стає все більш поширеним і популярним в освіті, то і являється альтернативою для багатьох з існуючих методів навчання. Використання даного методу в класі підвищує мотивацію, подовжує термін зацікавленості у вирішенні проблеми та збільшує ймовірність досягнення своєї мети.

«Якщо у вас не з'явиться азарт, то не з'явиться і енергія. А якщо у вас не буде енергії, то взагалі нічого не буде»

Дональд Трамп

Сьогодні ми все більше стикаємося з проблемою небажання дітей здобувати знання, з відсутністю мотивації до навчання. Як часто ми чуємо фрази «не хоче вчитися», «міг би прекрасно навчатися, а бажання немає». Якщо запитати, чого ж хочуть учні, які навчаються, більшість відповість – «грати в комп'ютерні ігри!» Виникає протиріччя: світ школи і сучасний світ – це два різні полюси. Шкільний світ включає: традиційну класно-урочну систему, домашні завдання, «стандартні, звичайні уроки», застосування підручника, атласу, карт, презентація до уроку, застосування на уроках неефективних форм, методів навчання. Що ж включає в себе сучасний світ? Це вік інформатизації, комп'ютеризації, інновації, практико орієнтовного навчання і багато іншого.

Ось приклад із життя: ви хочете отримати колекційну іграшку із шоколадного яйця, проте це буде лише винагородою за куплений продукт. Ось так і в грі починають розвивати ті навички, які учні були готові ігнорувати, таким чином даний спосіб полегшує викладання.

Щоб урізноманітнити навчання і мати можливість йти в ногу з часом, елементи навчання гейміфікують. У чому ж суть Гейміфікація? Що це?

Гейміфікація (від англійського слова Gamification) –  поняття, сформульоване британським програмістом Ніком Пеллінгом; воно означає використання в програмних інструментах сценаріїв, характерних для комп'ютерних ігор, в сферах, далеких від гри. Проте використання ігор не замінює традиційні уроки, навпаки, надає додаткову можливість в навчанні.

Але чому учні грають? Напевно, багатьом знайоме відчуття, що час навколо зупинився, а ви цілком і повністю віддаєтеся роботі або якомусь заняттю і готові згорнути гори для досягнення результату. При цьому час летить зовсім непомітно ( «Що, вже пора на обід? Я ж тільки прийшов!»). Часу більше не існує, індивідуальність розчиняється, свідомість і діяльність зливаються в одне. У стані «потоку» будь-яке рішення легко, плавно й безперешкодно призводить до іншого рішення. Рішення проблем відбувається швидко, вони просто змиваються потоком остаточної роботи. Отже, чому?

  • Задоволення від перемоги
  • Не “страшно” програвати, можна завжди почати з нуля
  • Цікавий процес

Потік, потоковий стан (англ. – Flow) – стан, в якому людина повністю включена в те, чим займається, що характеризується зосередженням, повним залученням і націленістю на успіх в процесі діяльності.

Що дає впровадження гейміфікації:

  • допомагає вчителю мотивувати дітей і залучати їх до навчання;
  • розвиває різні розумові навички, просторову уяву та реакцію;
  • дозволяє дітям вчитися в інтерактивному середовищі, в якій вони можуть тренуватися, робити помилки і виправляти їх;
  • може містити практичні приклади понять і правил, які було б важко пояснити в класі;
  • дозволяє вчителю організувати самостійну роботу учнів і т.д.

Отже, елементи гри здатні зробити нудний процес – будь то навчання або робота – цікавим. Техніка гейміфікації грає на основних потребах і бажаннях людини. Кожна особа, залучена в «гру» – учень, студент, користувач  – відчуває себе частиною певної спільноти. Ігрові форми роблять процес навчання захоплюючим та цікавим, а змагання і винагорода за досягнення дозволяють учасникам не тільки підвищити свій статус і отримати ще одну форму самовираження, а й отримати стимул до прояву наполегливості, розвитку творчих здібностей дитини.

Більш докладно зупинимося на прикладі сервісів Umaigra (UI) та LOQUIZ

Хочу познайомити з цікавим інтернет-проектом.

Дуже швидко можна створити дидактичний інтерактивний ресурс із деяких предметів. Різні шаблони дозволяють урізноманітнити середовище гри. Можна скористатися готовими іграми.

Loquiz – це мобільна ігрова платформа, яка дозволяє створювати закриті і відкриті пригодницькі ігри, квести. Основною метою віртуальної гри є змусити людей взаємодіяти один з одним і оточенням. Технологія являє собою інструмент, здатний зробити взаємодію більш захоплюючою завдяки використанню гейміфікації.


 

Comments

  1. Дякую Віточка! Дуже цікаві ресурси, які дозволять змінити урок, зацікавити учнів, викоистовувати сучасні гаджети учнів для навчальних потреб. Успіхів.

  2. Нестандартний підхід до навчання сьогодні є дуже актуальним! Дуже цікавий і корисний матеріал!

Comments are closed