ТИНЕНИК ІРИНА БОРИСІВНА | GOOGLE CLASSROOM – ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТУМЕНТ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ

Тиненик Ірина Борисівна
Комунальний заклад “Навчально-виховне об’єднання №33 "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, дошкільний навчальний заклад Кіровоградської міської ради Кіровоградської області”
вчитель математики та інформатики

У статті висвітлено особливості роботи з системою управління навчання Google Classroom, яка є частиною безкоштовного для некомерційних освітніх організацій пакету Google Suite for Education.

GOOGLE CLASSROOM – ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТУМЕНТ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ

Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) займають одне з ключових місць в управлінні освітніми процесами. За останнє десятиріччя інформатизація освіти стала проблемою, на вирішення котрої напрямлено досить багато зусиль та ресурсів. Основною метою залишається розробка нових освітніх технологій, здатних модифікувати традиційні форми представлення інформації для підвищення якості навчання.

Можна виокремити декілька основних сучасних тенденцій  розвитку ІКТ в освітньому процесі. Одна з провідних – створення єдиного освітнього простору [1].

З січня 2016 року разом з колегами працюю над створенням єдиного інформаційного середовища навчального закладу за допомогою пакету хмарних сервісів Google Suite for Education (раніше Google Apps for Education). Google Suite for Education – це набір додатків, які надаються компанією Google безкоштовно для освітніх установ у рамках обраного освітньою установою домену. До пакету входять стандартні Google сервіси плюс система управління навчанням Google Classroom. Кожен учень і член педагогічного колективу мають корпоративний обліковий запис Google для навчання/роботи з адресою типу:< ім’я>@< домен навчального закладу>. Як у всіх хмарних середовищах  збереження даних користувача відбувається в Інтернеті з можливістю одержувати доступ до них в будь-який час і з будь-якого пристрою, з подальшим збереженням на жорсткий диск або роботою з даними на «хмарі». 

Google Classroom є унікальним додатком Google оскільки розроблена саме для освітніх потреб. Ця платформа дозволяє використання вчителем всіх інтегрованих інструментів пакету Google Suite, наприклад, Google Drive і Gmail, Google Form G+.

У Класі зручно працювати і вчителю і учню. оскільки сервіс забезпечує користувачів універсальним робочим апаратом, має зручний, інтуїтивно-зрозумілий інтерфейс і можливості, необхідні учасникам освітнього процесу.

Основні  можливості Classroom

Основні  можливості Classroom:

  1. Налаштування класу. Для кожного класу створюється свій ключ доступу, який учні та інші вчителі використовують для приєднання до навчального курсу. Або вчитель може розіслати запрошення до свого навчального курсу використовуючи розсилку групі учнів на пошту кожного учня і вони відкриваючи отриманий лист натискають кнопку «Приєднатися» і автоматично є учасниками класу.
  2. Інтеграція з Google Диском. Коли вчитель використовує Google Classroom, папка «Клас» автоматично створюється на його робочому Google Диску. Для студентів також створюється папка «Клас» з вкладеними папками для кожного класу, до якого вони приєднуються.
  3. Різноманітні можливості для створення та розповсюдження завдань. Всі записи в Класі відображаються як у блозі, стрічкою. Вчитель отримує можливість використовувати в Класі дописи 4-х типів: «Створити оголошення», «Створити завдання», «Створити запитання» та «Використати наявний допис». Допис «Створити запитання» призначений для створення запитання з короткою відповіддю або запитання, що має варіанти відповіді. Допис «Створити завдання» призначений для створення індивідуальних завдань. Допис «Використати наявний допис» дає можливість вчителю використати завдання чи запитання створене в іншому класі (в своєму чи тому до якого він має доступ). Всі чотири типи дописів дають можливість використовувати посилання на файли будь-якого виду з Google-диска, зовнішнє посилання та посилання на відео з YouTude. Таким чином забезпечені умови для доступу учнів до навчального матеріалу (презентації, лекції, демонстрації, інтерактивні завдання, тестування, додаткова література та відео-уроки),

При створенні завдання у вигляді Google-документа, платформа буде створювати і поширювати індивідуальні копії документа для кожного учня класу з назвою типу <назва документа> – копія – <прізвище, ім’я учня >.doc. Це дає можливість давати завдання на відновлення записів, вставлення пропущених і завдання, що вимагають розгорнутої відповіді.

Також є можливість надання доступу для одночасної роботи над одним документом кільком користувачам. Спільна робота розширює можливості навчання, учні можуть  допомагати один одному. Такий підхід сприяє розвитку комунікативної компетентності.

  1. Управління часом. При створенні завдань вчитель може вказати термін здачі роботи. Коли учень здає завдання до завершення терміну виконання, на його документі з'являється статус «Перегляд», що дозволяє викладачеві перевірити роботу. Після перевірки викладач може повернути завдання студенту для доопрацювання. Воно автоматично переходить в статус «Редагування» і студент продовжує роботу над документом. Крім того є можливість запланувати публікацію завдання  на потрібну дату і час використовуючи опцію «Запланувати».
  2. Контроль виконання завдань і оцінювання. За усіма завданнями можна спостерігати одночасно, і контролювати роботу над окремим завданням відразу в декількох класах. Оцінювання можна виконувати вручну або автоматизовано, наприклад використовуючи додаток Flubaroo. Система оцінювання може бути адаптована під будь-яку кількість балів (автоматично 100 балів). Після оцінювання за допомогою кнопки «Повернути» оцінка відправляється на пошту кожного учня, хоча за необхідності можна змінити оцінку. Також є можливість експортувати всі оцінки курсу до таблиці.
  3. Комунікація в Класі. Завдяки поєднанню можливостей сервісу “Оголошення” і коментування завдань в Класі, вчителі та учні завжди підтримують зв'язок і слідкують за станом виконання/перевірки кожного завдання.
  4. Звіти для батьків. В Класі у вересні з’явилась ще одна дуже корисна функція – можливість розсилки звітів батькам/опікунам учнів. Батьки отримують запрошення на будь-яку існуючу електронну адресу і мають можливість щодня або щотижня отримувати звіт про невиконані або заплановані роботи і успіхи учня. За бажанням у будь-який момент опікун може відмовитись від отримання розсилки.

 

Простота у використанні, безкоштовність та високий рівень доступності Google Classroom та інших сервісів Google, які цифровий гігант Google постійно оновлює та вдосконалює, дає можливість вчителям математики та інших спеціальностей організовувати ІКТ-підтримку звичайних форми навчання, а також для перевернутого і дистанційного, індивідуалізувати навчання і широко використовувати групові форми роботи. Навчання не обмежуються лише школою. Матеріали розміщені на хмарі учні можуть переглядати вдома для повторення вивченого на уроці, або ж для того, щоб краще розібратись в темі, якщо при вивчені було щось незрозуміло. Для засвоєння матеріалу кожен учень матиме змогу підібрати темп сприйняття, обробки та засвоєння інформації. Вважаю, що це сприятиме підвищенню мотивації до навчання та кращому засвоєнню навчального матеріалу.

БІБЛІОГРАФІЯ:

  1. В. ГРИЦЕНКО, І. ЮСТИК ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСУ GOOGLE CLASSROOM ДЛЯ УПРАВЛІННЯ ОСВІТНІМИ ПРОЦЕСАМИ http://www.kspu.kr.ua/ua/ntmd/konferentsiy/2015-10-06-06-17-54/sektsiia-4/3930-vykorystannya-servisu-google-classroom-dlya-upravlinnya-osvitnimy-protsesamy
  1. Google Класс. [Електронный ресурс] / Справка-Класс. – 2016. https://support.google.com/edu/classroom/answer/6149237

Comments

  1. Використання сервісів Google дає змогу розширити вміння учнів самостійно працювати.Робота в Classroom – підвищення мотивації до навчання та засвоєння навчального матеріалу.

  2. Сервіс Classroom дає можливість по-новому переформатувати як домашнє завдання (використовуючи тестові завдання, відео, аудіо), так і сам урок. Є гарною платформою для уроків української мови (використовую інтервправи), та літератури (ілюстрації, відео, форми). Дякую Ірині Борисівні за практичні заняття. 

     

  3. Дякую, Ірино Борисівно. Матеріал дуже цікавий. Підкажіть, будь-ласка, якщо сайт школи створений на платформі edukit.kr.ua, то можна зареєструватися? Даний сервіс дозволить організовувати і дистанціне навчання, і змінити урок та використання учнями Інтернету. Якщо будуть питання, то можна звертатися?

    1. Дякую за ваш коментар.

      Даним сервісом можна скористатись якщо маєте права адміністратора  і підтвердит право на домен і статус некомерційної освітної установи. Тоді можна користуватись всім набором сервісів і Classroom теж. Більше можна прочитати в статті і в ній же є посилання на детальну інструкцію щодо перших кроків розгортання. Буду рада допомогти в разі потреби.

  4. Дякую, Ірино Борисівно, за доступність викладу та Вашу допомогу.

  5. Дякую Вам, Ірино Борисівно, за цікавий матеріал. Вдячна Вам за домогу колегам у роботі з Classroom.

Comments are closed