ГУЩИНА ІРИНА ВОЛОДИМИРІВНА | ВИКОРИСТАННЯ СКРАЙБ – ПРЕЗЕНТАЦІЙ НА УРОКАХ ФІЗИКИ

Гущина Ірина Володимирівна
Новостародубська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Петрівської районної ради Кіровоградської області
фізики та математики 

Анотація

    Актуальність даної статті полягає в тому, що використання скрайбінга на уроках допомагає учням наочно уявити абстрактні поняття, відобразити, а потім відтворити побачений матеріал. Таким чином, відбувається якісне засвоєння ключових моментів досліджуваного матеріалу. Візуалізація дозволяє пов'язувати отриману інформацію в цілісну картину про той чи інший явище або об'єкт. Крім цього, при створенні скрайбінга в учнів розвивається критичне і образне мислення.

ВИКОРИСТАННЯ СКРАЙБ – ПРЕЗЕНТАЦІЙ НА УРОКАХ ФІЗИКИ

  Стаття розкриває поняття про скрайб-презентацію як один з видів хмарних технологій. Тут подані сервіси для створення нових видів презентацій та наведений приклад використання скрайбінгу на уроках фізики.

    Відомо, що 80% інформації людина сприймає візуально. Усна розповідь "з картинками" запам'ятовується набагато краще, ніж звичайне пояснення матеріалу.

      Скрайбінг – новітня техніка презентації (від англійського "scribe" – накидати  ескізи або малюнки); мова людини, що виступає, ілюструється "на льоту" малюнками фломастером на білій дошці (або аркуші паперу); виходить ніби "ефект паралельного слідування", коли ми й чуємо і бачимо приблизно одне і те ж, при цьому графічний ряд фіксується на ключових моментах.

Велика частина скрайб-презентацій створена на теми шкільної програми: це відеосюжети з історії, правознавства, етнографії, психології, англійської мови. За допомогою скрайбінга можна "екранізувати" казки, вірші, загадки.

      Справді, іноді складно використовувати нову технологію, адже простіше йти протореним шляхом. Проте скрайбінг має багато переваг, що допоможе урізноманітнити уроки, зацікавить учнів, полегшить сприйняття нового матеріалу.

     Переваги скрайбінгу в навчанні:

  • візуалізація в процесі навчання допомагає учням організувати та аналізувати отриману інформацію;
  • за допомогою візуальних образів учні з легкі стю інтегрують нові знання;
  • візуалізація розвиває критичне мислення (вербальна та візуальна інформація допомагає відновлювати в пам’яті отриману інформацію, оскільки презентація скрайбінгу складається із простих образів, символів та предметів, які легко запам’ятовуються);
  • візуалізація є універсальною та доступною всій аудиторії.

 Існує два види скрайбінгу: скрайбінг-презентація та відеоскрайбінг. Перший — найпоширеніший і відомий, використовується під час доповіді мовця. Він супроводжує мовлення доповідача за допомогою різних схем, малюнків, графіків. Відеоскрайбінг — динамічний вид скрайбінгу, в основі якого ілюстрації, схеми, які використовуються у відеоряді. Таким чином, скрайбінг може бути представлений у вигляді статичних схем / графіків, скрайб-малюнків, скрайброзповідей (комікси), простих надписів, виготовлених в особливому стилі.

     Для створення скрайбінгу необхідно:

  • навички візуалізації — скрайбінг перетворює тези презентації на слова та образи. Не обов’язково вміти малювати, головне — зрозуміти, як правильно замінити слова (іменники чи дієслова) на необхідні символи, образи;
  • вміння працювати зі схемами — скрайбер повинен вміти наочно продемонструвати свою думку у вигляді графіків, діаграм, схем, при цьому організувати всі схеми у формі цілісного та структурованого образу;
  • навички спілкування з аудиторією — основ на мета презентації — донести головну думку до слухачів, в такий спосіб доповідач має залучити їх до процесу обговорення.

     Під час створення скрайб-презентації вчителю необхідно перш за все визначити тему та етап уроку, на якому слід її презентувати. Найефективнішим є використання скрайбінгу під час вивчення нової теми. Так учні зацікавляться різноманітними графічними образами, що пов’язані безпосередньо з новим навчальним матеріалом, запам’ятають основні поняття та терміни. Це стане чудовим стартом для набуття нових знань, умінь та навич ок. Використовувати скрайбінг можна і як домашнє завдання. Для цього необхідно забезпечити доступ учнів до презентації (на сайті школи / вчителя, каналі YouTube, через мережу Інтернет та ін.). Учитель може скласти список запитань зі скрайб-презентації, які на наступному уроці обговорюють разом із класом. Таким чином, кожен учень може переглянути скрайб самостійно, якщо незрозуміло з першого разу. Під час перегляду скрайб-презентації (відео) учні обговорюють отриману інформацію (факти), з’ясовуючи, які образи зрозумілі (незрозумілі). Можна організувати роботу в групах для обговорення скрайбу (Яка голов на думка?). Так учитель розвиває креативне мислення, асоціативну пам’ять, творчі здібності учнів. Для учнів старшого віку домашнім завданням може бути створення власної скрайб-презентації (створити історію з вивченої теми та ін.).

  Для створення скрайб-презентації  потрібен комп’ютер і доступ до мережі Інтернет. Наразі існує достатньо інтернет-сайтів, за допомогою яких можна створити такі скрайбінги. Зазвичай деякі з них — на платній основі, але є і сайти, які пропонують безкоштовні версії, щоправда, з певними обмеженнями в роботі з презентацією. Ще одним моментом є те, що ці сайти англомовні. Цей факт не буде перешкодою для вчителів англійської мови, а для учнів, які в подальшому захочуть самостійно створити таку презентацію, допоможе збільшити свій словниковий запас комп’ютерної термінології.

     Так, наприклад, скрайбінг був використаний на уроці фізики в 7 класі.      Розглядаючи проект з теми: «Розвиток судно- та повітроплавання» учні роповідають історію виникнення судноплавання, а дана презентація наочно підтверджує їх пояснення.

    Приклад скрайб – презентації: «Розвиток судно плавання».

    Супроводжуючий текст до скрайб – презентації

Отже, для створення скрайбінгу можна користуватися такими сервісами:

  1. GoAnimate — дозволяє перетворити презентацію на мультиплікаційний фільм. Кожен елемент має стандартні налаштування (колір, розмір) та індивідуальні (настрій персонажа, декомпозиція фону). Сервер пропонує велику колекцію дій з персонажами, у разі виникнення проблем можна користуватися підказками.
  2. PowToon — вся анімація створюється від слайда до слайда. Робоча область має кнопки управління, часову шкалу, вікно попереднього перегляду, список слайдів і перемикач вибору елементів.
  3. Wideo — дозволяє додавати в презентацію зображення, персонажі, текст та музику.
  4. Moovly — один із найпростіших інструментів для виготовлення анімованих презентацій, багато елементів промальовується за допомогою ручки. Цей сервер дає можливість безкоштовно створювати необмежену кількість презентацій тривалістю близько 10 хв.
  5. Пояснювалки — програма для iPad, яка дозволяє створювати прості скрайбінги. Спочатку необхідно записати звукову частину презентації (завантажити готовий аудіофайл), потім намалювати ілюстрації до кожної тези. Особливість програми в тому, що візуальна частина презентації залежить від вашого вміння малювати, оскільки в ній немає готових шаблонів.
  6. VideoScribe — створений із принципом — від частинного до цілого. По завершенню роботи ви отримаєте не інтерактивну презентацію, а відео.

Бібліографія:

  1. Осадчий В., Осадча К. Інформаційно-комунікайні технології у процесі розвитку візуального мислення майбутніх учителів: [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://ojs.mdpu.org.ua/index.php/nv/article/view/838
  2. Як створити презентацію в техніці скрайбінгу [Електронний ресурс].
  3. Книга «Скрайбинг. Объяснить просто», Павел Петровский, Мария Кутузова, Николай Любецкий. [Электронная книга].

Comments

  1. Професійне зростання вчителя,  завжди пов'язане з пошуком.   Сьогодні відкиваються все  нові  і нові можливоті . Щоб досягти ефективного поєднання власних педагогічних знахідок і освітніх Інтернет-ресурсів необхідна велика і цілеспрямована підготовка. А найголовніше, бажання вчителів удосконалювати свою педагогічну діяльність. Ірино Володимирівно, так тримати! ! Успіхів ВАМ, і не зупинятись!

  2. Ірина Володимирівна – творча особистість.яка завжди в пошуку нового і цікавого як вчитель фізики.Використання хмарних технологій , а саме скрайбінгу – актуальне ,бо допомагає учням наочно уявити абстрактні поняття, що часто викликає труднощі у школярів.Вчитель спонукає їх до пошуку.

  3. Дякую за цікаві сервіси, пані Ірино. Ваша стаття мене дуже зацікавила. обов'язково скористаюсь відеоскрайбінгом у своїй роботі. Успіхів Вам та натхнення у подальшій роботі.

  4. Шановна Ірино Володимирівно! Дякую Вам за цікаву інформацію. Стаття захопила. Пладую впровадити  і в свою педагогічну практику. А Вам бажаю творчих злетів.

  5. Ірина Володимирівна розкрила у своїй статті цікавий та корисний матеріал,який візьму на замітку та використовуватиму у  роботі.Дякую!Успіхів Вам та вашим учням!

  6. І знову новинки!Із впровадженням хмарних технологій у практиці роботи Ірини Володимирівни я вже знайома,а про скрайб-презентацію було цікаво дізнатися.Успіхів Вам і подальших творчих починань.

  7. Досить цікава, і презентабельна стаття. 

    Скрайб – презентації, на мою суб’єктивну точку зору, перевершили старі Power Point презентації. Адже, скрайб – презентації, дали змогу використати, більший масив, аудіо, відео, фото, фоно матеріалів. Вважаю доцільним використання, скрайб – презентацій у закладах освіти, в циклі гуманітарних і точних наук.

    Успіху і натхнення!

  8. У статті Гущиної І. В. подана дуже цікава і цінна інформація, адже кожен вчитель зараз перебуває у творчому пошуку нових форм і методів активізації діяльності учнів на уроці, шляхів підвищення інтересу до навчання. Методитка проведення скрайбингу наразі й вирішує дані завдання. Цінним є й те, що Ірина Володимирівна пропонує літературу, методичні рекомендації як створити презентацію в техніці скрайбингу. Окрім того ми ознайомилися з новим терміном і новою технікою навчання. 

  9. Дуже дякую Ірині Володимирівні за нові ідеї в роборі вчителя! Добре, що ця технологія має такі суттєві переваги і є

    прекрасним помічником. Я також спробую використовувати її в своїй роботі. 

  10.  Завдяки статті Ірини Володимирівни відкрила для себе нову сучасну форму візуалізації навчального матеріалу. Цікаво, корисно, актуально! Дякую! 

  11. Стаття цікава та повчальна . Візьму собі на замітку. Ірино Володимирівно, дякую Вам за інформацію. Бажаю творчих злетів!

  12. Стаття справді цікава Ірина Володимирівна. Такі презентації потрібно застосовувати на усіх уроках, вони допоможуть учням краще сприйняти новий матеріал, і засвоїти побачене. Наочність в скрайб – презентаціях, перший крок до успіху і збагачення знань.

Comments are closed