ГОНЧАРУК ВІТАЛІЙ ДМИТРОВИЧ | ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ЕЛЕКТРОННИХ РЕСУРСІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ХІМІЇ

Гончарук Віталій Дмитрович
Новостародубська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Петрівської районної ради Кіровоградської області
вчитель хімії та інформатики

ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ЕЛЕКТРОННИХ РЕСУРСІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ХІМІЇ

Хімія – один з найважчих базових предметів загальноосвітньої школи. Відчувши перші труднощі при вивченні, в учнів зникає інтерес і, як результат – низький рівень знань. Використання ІКТ – технологій допомагає залучити до вирішення проблем на уроці весь клас, хоча рівень участі учнів у ньому є різним, відкриває великі можливості для творчого вирішення завдань, підвищення ефективності уроку а, отже, і рівня знань, умінь і навичок учнів. Проте, потрібно зауважити, що розвиток інтересу до навчання через ІКТ – технології може дати бажані результати лише за умови об’єднання малих груп під керівництвом вчителя загальною навчальною метою. Тоді стосунки між вчителем і учнями набувають характеру співпраці. Позитивним є те, що навики роботи в групах школярі вже мають, оволодівши ними ще в початковій школі.

На мою думку, під час вивчення шкільного курсу хімії доцільним є використання мультимедійних електронних ресурсів, що надають можливість моделювання віртуального хімічного експерименту. Використання подібних технологій допомагають краще сформувати й наочно продемонструвати особливості основних хімічних понять: будови атома, молекул, хімічний зв'язок, електронегативність.

Хочу поділитись досвідом використання молекулярного редактора Avogadro Авогадро – багатофункціональна програма, призначена для молекулярного моделювання, квантової хімії, біоінформатики. Avogadro дозволяє легко побудувати або змінити структуру молекули, відкривати величезну кількість форматів файлів, забезпечує відмінну якість молекул і білкових структур, може самостійно проводити напівемпіричні розрахунки з візуалізацією в вікні програми. Можливості Авогадро легко розширюються плагінами. Програма працює на Windows, Linux і Mac OS.

І.Інтерфейс програми досить інтуїтивний  (Фото 1).

ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ЕЛЕКТРОННИХ РЕСУРСІВ

1-вибір елемента;

2-тип зв'язку;

3-інструмент малювання.

ІІ. Функція Adjust Hidrogens повинна бути вимкнена.  Для початку необхідно вибрати інструмент малювання (3), потім елемент (1) і працюємо лівою клавішею миші (Фото 2).

ункція Adjust Hidrogens

ІІІ. Додаємо інші елементи (Фото 3).

Додаємо інші елементи

ІV. Утворюємо зв'язки (2), утримуючи ліву клавішу миші проводимо від атома до атома. (Фото 4).

Утворюємо зв'язки

V.  Наступний крок – додаємо гідроген (Фото 5).

Наступний крок - додаємо гідроген

VІ. Останній крок  – оптимізація молекули (Фото 6).

Останній крок  - оптимізація молекули

При навчанні хімії досить доцільним є використання електронних ресурсів для пояснення та демонстрації хімічних явищ та процесів, особливостей будови молекули речовини, тощо. Перевагою проведення віртуального експерименту за допомогою відповідних програмних засобів є можливість для користувача досліджувати явища, змінюючи параметри, порівнювати отримані результати, аналізувати та робити висновки.

Дуже важливо не зупинятися на місці,ставити нові цілі і прагнути до їх досягнення  – це основний механізм розвитку особистості, як учня, так і вчителя.

Comments

  1. Про програму Авогадро я чую вперше. Цікаво, чи можна вбудовувати моделі молекул на блог, зберігати на ПК, чи моделі молекул можна розглянути лише у даній програмі?

    1. Так, моделі можна розглянути лише у даній програмі, є можливість збереження проекту  у тестовому форматі. Програма дуже цікава, учням (та й мені) подобається з нею працювати. Дякую за комент)! 

  2. Дчкую , Віталій Дмитрович, за творче , нестандартне розкриття цікавої теми. Використання мультимедійних ресурсів це питання сьогодення і саме, на мою думку, за ним майбутнє .

  3. Талант і рівень кваліфікації вчителя – запорука успіху в наданні якісних освітніх послуг,  просуванні нових технологій, навчання . Віталію  Дмитровичу, успіхів і творчих здобутків Вам!

  4. Досвід використання молекулярного редактора Авогадро -багатофункціональної програми ,призначеної для молекулярного моделювання допоможе учням аналізувати , систематизувати. робити висновки. А, отже . розвиватися.

  5. Корисним та цікавим є матеріал Віталія Дмитровича,можна почерпнути багато чого та використовувати у власному досвіді.Дякую!

  6. Віртуальний експеримент на уроці хімії за допомогою відповідного програмного забезпечення, яке пропонує Віталій Дмитрович, допоможе учням глибоко і свідомо оволодіти складним навчальним матеріалом.

  7. Дуже цікава інформація.У мене запитання до Віталія Дмитровича,чи можна дану програму використовувати в інших сферах науки?Мене,зокрема,цікавить гуманітарний цикл.

    1. Це досить специфічна програма і використовується при вивченні хімії або фізики. Стосовно гуманітарного циклу: на даний момент є декілька цікавих програм для вивчення іноземних мов. Дякую за запитання)!

  8. Дійсно, використання ІКТ, в першу чергу в площині такого предмету, як хімія, дає можливість учням зрозуміти, "пережувати", запам’ятати, й в подальшому відтворити пройденний матеріал на уроці.

    Варто відзначити і молекулярний редактор Avogadro Авогадро, за яким учні матимуть змогу, долучитися до процесу молекулярного моделювання.

    Успіху і натхнення!

  9. Використання такого плану програм, дійсно дає змогу учням краще засвоїти  навчальний матеріал.Дякую за цікаву інформацію творчому вчителю!

  10. Досить актуальна інформація. Молекулярний редактор Авогадро дає учням можливість  будувати будь – які хімічні формули, що полегшує їм роботу. Буду використовувати на уроках біології при вивченні хімічного складу організмів. Дякую за цікаву і корисну інформацію!

  11. Дуже і дуже корисний та цікавий  редактор – Авогадро. Стаття мені надзвичайно сподобалась. Вважаю за потрібне використовувати подібні до Авогадро редактори не тільки на уроках хімії, а й на інших урока. Думаю подібний редакто можна використати при вивченні біології, географії, фізики і не тільки. 

    Дякую за такий цікавий матеріал!

  12. Цікавий і продуктивний матеріал. Варто зауважити, що потрібно вводити програми схожі за структурою, на уроки гуманітарного спрямування.

Comments are closed