Гончарук Віталій Дмитрович
Новостародубська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Петрівської районної ради Кіровоградської області
вчитель хімії та інформатики
ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ЕЛЕКТРОННИХ РЕСУРСІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ХІМІЇ
Хімія – один з найважчих базових предметів загальноосвітньої школи. Відчувши перші труднощі при вивченні, в учнів зникає інтерес і, як результат – низький рівень знань. Використання ІКТ – технологій допомагає залучити до вирішення проблем на уроці весь клас, хоча рівень участі учнів у ньому є різним, відкриває великі можливості для творчого вирішення завдань, підвищення ефективності уроку а, отже, і рівня знань, умінь і навичок учнів. Проте, потрібно зауважити, що розвиток інтересу до навчання через ІКТ – технології може дати бажані результати лише за умови об’єднання малих груп під керівництвом вчителя загальною навчальною метою. Тоді стосунки між вчителем і учнями набувають характеру співпраці. Позитивним є те, що навики роботи в групах школярі вже мають, оволодівши ними ще в початковій школі.
На мою думку, під час вивчення шкільного курсу хімії доцільним є використання мультимедійних електронних ресурсів, що надають можливість моделювання віртуального хімічного експерименту. Використання подібних технологій допомагають краще сформувати й наочно продемонструвати особливості основних хімічних понять: будови атома, молекул, хімічний зв'язок, електронегативність.
Хочу поділитись досвідом використання молекулярного редактора Avogadro Авогадро – багатофункціональна програма, призначена для молекулярного моделювання, квантової хімії, біоінформатики. Avogadro дозволяє легко побудувати або змінити структуру молекули, відкривати величезну кількість форматів файлів, забезпечує відмінну якість молекул і білкових структур, може самостійно проводити напівемпіричні розрахунки з візуалізацією в вікні програми. Можливості Авогадро легко розширюються плагінами. Програма працює на Windows, Linux і Mac OS.
І.Інтерфейс програми досить інтуїтивний (Фото 1).
1-вибір елемента;
2-тип зв'язку;
3-інструмент малювання.
ІІ. Функція Adjust Hidrogens повинна бути вимкнена. Для початку необхідно вибрати інструмент малювання (3), потім елемент (1) і працюємо лівою клавішею миші (Фото 2).
ІІІ. Додаємо інші елементи (Фото 3).
ІV. Утворюємо зв'язки (2), утримуючи ліву клавішу миші проводимо від атома до атома. (Фото 4).
V. Наступний крок – додаємо гідроген (Фото 5).
VІ. Останній крок – оптимізація молекули (Фото 6).
При навчанні хімії досить доцільним є використання електронних ресурсів для пояснення та демонстрації хімічних явищ та процесів, особливостей будови молекули речовини, тощо. Перевагою проведення віртуального експерименту за допомогою відповідних програмних засобів є можливість для користувача досліджувати явища, змінюючи параметри, порівнювати отримані результати, аналізувати та робити висновки.
Дуже важливо не зупинятися на місці,ставити нові цілі і прагнути до їх досягнення – це основний механізм розвитку особистості, як учня, так і вчителя.
Про програму Авогадро я чую вперше. Цікаво, чи можна вбудовувати моделі молекул на блог, зберігати на ПК, чи моделі молекул можна розглянути лише у даній програмі?
Так, моделі можна розглянути лише у даній програмі, є можливість збереження проекту у тестовому форматі. Програма дуже цікава, учням (та й мені) подобається з нею працювати. Дякую за комент)!
Дчкую , Віталій Дмитрович, за творче , нестандартне розкриття цікавої теми. Використання мультимедійних ресурсів це питання сьогодення і саме, на мою думку, за ним майбутнє .
Талант і рівень кваліфікації вчителя – запорука успіху в наданні якісних освітніх послуг, просуванні нових технологій, навчання . Віталію Дмитровичу, успіхів і творчих здобутків Вам!
Досвід використання молекулярного редактора Авогадро -багатофункціональної програми ,призначеної для молекулярного моделювання допоможе учням аналізувати , систематизувати. робити висновки. А, отже . розвиватися.
Корисним та цікавим є матеріал Віталія Дмитровича,можна почерпнути багато чого та використовувати у власному досвіді.Дякую!
Віртуальний експеримент на уроці хімії за допомогою відповідного програмного забезпечення, яке пропонує Віталій Дмитрович, допоможе учням глибоко і свідомо оволодіти складним навчальним матеріалом.
Дуже цікава інформація.У мене запитання до Віталія Дмитровича,чи можна дану програму використовувати в інших сферах науки?Мене,зокрема,цікавить гуманітарний цикл.
Це досить специфічна програма і використовується при вивченні хімії або фізики. Стосовно гуманітарного циклу: на даний момент є декілька цікавих програм для вивчення іноземних мов. Дякую за запитання)!
Дійсно, використання ІКТ, в першу чергу в площині такого предмету, як хімія, дає можливість учням зрозуміти, "пережувати", запам’ятати, й в подальшому відтворити пройденний матеріал на уроці.
Варто відзначити і молекулярний редактор Avogadro Авогадро, за яким учні матимуть змогу, долучитися до процесу молекулярного моделювання.
Успіху і натхнення!
Використання такого плану програм, дійсно дає змогу учням краще засвоїти навчальний матеріал.Дякую за цікаву інформацію творчому вчителю!
Досить актуальна інформація. Молекулярний редактор Авогадро дає учням можливість будувати будь – які хімічні формули, що полегшує їм роботу. Буду використовувати на уроках біології при вивченні хімічного складу організмів. Дякую за цікаву і корисну інформацію!
Дуже і дуже корисний та цікавий редактор – Авогадро. Стаття мені надзвичайно сподобалась. Вважаю за потрібне використовувати подібні до Авогадро редактори не тільки на уроках хімії, а й на інших урока. Думаю подібний редакто можна використати при вивченні біології, географії, фізики і не тільки.
Дякую за такий цікавий матеріал!
Цікавий і продуктивний матеріал. Варто зауважити, що потрібно вводити програми схожі за структурою, на уроки гуманітарного спрямування.