БОНДАРЄВА НЕЛЯ ПЕТРІВНА | ІКТ І ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК УЧИТЕЛЯ В КОНТЕКСТІ ОСВІТНІХ РЕФОРМ

Бондарєва Неля Петрівна
Іскрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, Петрівської районної ради Кіровоградської області
вчитель фізики, математики, інформатики

Анотація. Сьогодні вже не викликає сумніву  те, що навчання школярів стає ефективнішим, якщо вчитель володіє Інтернет-технологіями і використовує ресурси і можливості Інтернету в своїй практичній діяльності.   В своїй статті я пропоную ознайомитися з деякими можливостями ІКТ, які я використовую в своїй роботі.

ІКТ І ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК УЧИТЕЛЯ В КОНТЕКСТІ ОСВІТНІХ РЕФОРМ

Сьогоднішній людині потрібно одна якість – ВМІННЯ ВЧИТИСЯ, так як з появою все нових технологій і прогресу залишитися в минулому за бортом буде дуже легко.   ВМІННЯ вчитися – чітко розуміти, що вчити і навіщо, а не просто пасивно вивчати те, за що потрібно буде отримати оцінку.   Питання в тому – як забезпечити це? Відповідь – перестати вірити в те, що вчитель – єдиний носій інформації в класі і довірити учням їх власне навчання. Вчитель повинен  допомогти учневі навчитися ставити вірні питання, а не просто забезпечувати його вірними відповідями, що в корені неправильно за часів сьогоднішнього доступу до будь-якої інформації. Статус вчителя замінюється – з "експерта" в "учень зі стажем". Насправді, враховуючи весь обсяг інформації і знань, що існують сьогодні, хто наважиться назвати себе "експертом"? Ми всі – постійні учні, так як пізнання немає меж.

Сучасний Інтернет пропонує багато ресурсів, для використання в освітніх цілях: це уроки в режимі online, ресурси для вчителів, ресурси для учнів, проекти online. Немає потреби переконувати в тому, що така інформаційна база має бути використана професійно і раціонально. Це вимагає усвідомлення самими вчителями значущості такого потенціалу і активне використання Інтернет-ресурсів у педагогічній діяльності для досягнення кращих, вагоміших результатів у навчанні учнів. Вчитель може використовувати ресурси мережі Інтернет наступним чином : самоосвіта, самостійне підвищення своєї кваліфікації на основі інформації, що міститься в мережі, вивчення досвіду своїх колег; отримання нормативно-довідкових документів із серверів Міністерства освіти, обласних, міських і районних відділів освіти; отримання інформації про новітні педагогічні технології; використання на уроках і позакласних заходах методичних і дидактичних матеріалів, наявних в мережі;  розробка власних матеріалів і публікація їх в мережі; участь в заочних конференціях і конкурсах; пошук однодумців і колег в інших регіонах, листування. Участь в інтернет-конференціях це можливість представити на обговорення свій досвід та отримати оцінку колег. Це дає змогу визначити подальший план роботи вчителя. В минулому навчальному році в нашому районі була проведена інтернет-конференція  за підсумками роботи над проблемою «Підвищення професійної компетентності керівних та педагогічних кадрів загальноосвітніх закладів як умова розвитку особистості учня» .   З впевненістю можна сказати що даний ресурс – "джерело досвіду та нових ідей ". Переглядай, читай, вчися, запозичуй, пробуй. http://www.petrove-petr-rmk.edukit.kr.ua/metodichna_robota/metodichni_zahodi/internet-konferencii/internet-konferenciya/

Нова форма проведення методичних заходів, яка започаткувалася  в минулому році – інтернет – семінари. Позитивною стороною Інтернет-семінарів є те, що обмінятися інформацією можна за лічені секунди.  Ви маєте змогу віртуально зустрітися, перейняти чи узагальнити досвід, збагатитися інтелектуально, обговорити, поспілкуватися, а, можливо, і посперечатися. В Інтернеті зменшується відстань між однодумцями. У реальному житті, щоб відвідати їх, нам потрібно мати для цього достатньо часу і ресурсів.   Пропоную переглянути матеріали інтернет-семінару вчителів інформатики Петрівського району з проблеми «Упровадження нового Державного стандарту основної школи у процесі викладання інформатики у 7 класі». http://informatik2016.blogspot.ru/

 Кілька слів хочу сказати про використання блогів в своїй роботі. Блог -інформаційний ресурс який можна використати як для представлення досвіду роботи вчителя, відображення гурткової роботи, організації роботи   предметного тижня  та ін. https://sites.google.com/site/bondnp8888/moi-blogi

 Модернізація освіти, що базується на нових інформаційних технологіях, припускає формування нових моделей навчальної діяльності, однією з них є технологія веб-квесту. Особливістю освітніх веб-квестів є те, що частина або вся інформація для самостійної або групової роботи учнів з ним знаходиться на різних веб-сайтах. . Звичайно об’єм інформації який відкривається перед учнями не можна порівняти з жодним підручником. Та і представлення результатів залежить від творчого, індивідуального підходу кожної особистості.  Результат роботи з веб-квестом – публікація робіт учнів у вигляді веб-сторінок, блогів, рефератів. Веб-квест можна використовувати як безпосередньо   на уроці так і в позакласній роботі. Приклади веб-квестів: Урок з фізики в 9 класі « Напівпровідники та їх застосування», (конспект уроку)Веб-квест  « Електричні лампи. Ціна чи якість –обирай сам!

 В минулому навчальному році учні нашої школи вперше взяли участь в он-лайн конкурсі Година Коду. Учні з 5 по 11 клас виконували завдання онлайн і отримували сертифікати. http://komp2015.blogspot.ru/p/blog-page_8.html

 З власного досвіду скажу, що  виконня  учнями вправи на уроці, навіть на оцінку, не можна порівняти з прагненням виконати вправу онлайн. Учні приходили зі своїми планшетами, ноутбуками, смартфонами і приймали участь у конкурсі. З  стрімким розвитком технологій все складніше здивувати учнів, комп*ютер вже став звичним гаджетом для сучасних дітей. Тож, поцікавившись у спільноти вчителів в мережі Інтернет,  про нові можливості використання мобільних пристроїв учнів, зробила деякі цікаві відкриття.

   Сервіс  для створення вікторин з вибором правильної відповіді  на мобільних пристроях  Kahoot (https://getkahoot.com)

 Цей сайт дає можливість  після звичайної реєстрації на сайті  створювати вікторини (тести) з можливістю додавання фото та відео. Пропоную відеофрагмент уроку де я використовую даний ресурс. Тестування знань учнів з використанням мобільних пристроїв. Фрагмент уроку інформатики в 7 класі    Учні відповідають із своїх мобільних пристроїв! Це просто супер! У них у кожного смартфони зі своїм інтернетом, який зовсім незалежний від нашого шкільного, якого мені цілком достатньо для демонстраційного екрану! Тож давайте зробимо учням такий мобільний сюрприз на урок! Їм це гарантовано сподобається.     Якщо вас зацікавила ця інформація – вперед! До  роботи!.   Алгоритм роботи в сервісі

Ще  один сервіс, що дає змогу миттєво протестувати учнів  – Plickers . Хочу поділитися  досвідом роботи в   Plickers. Використання програми пликерс. Відеофрагмент уроку інформатики в 7 класі

Для більш наочного представлення роботи з програмою Plickers, пропоную переглянути відеоролик.

Професійне зростання вчителя, на мій погляд, завжди пов'язане з пошуком.   Сьогодні відкиваються все  нові  і нові можливоті Інтернет: віртуальні екскурсії, спільні проекти та ін. Щоб досягти ефективного поєднання власних педагогічних знахідок і освітніх Інтернет-ресурсів необхідна велика і цілеспрямована підготовка. А найголовніше, бажання вчителів удосконалювати свою педагогічну діяльність. Талант і рівень кваліфікації вчителя – запорука успіху в просуванні нових технологій. Саме вчителі повинні стати основною творчою силою впровадження Інтернету в сферу освіти і, в цілому, в життя суспільства.

Корисні посилання

http://didaktor.ru/mogut-li-pomoch-mobilnye-telefony-obrazovaniyu/

https://getkahoot.com

https://www.plickers.com

Comments

  1. Вдячна Нелі Петрівні за цікавий матеріал і за посилання інтернет-ресурсів.Неодмінно скористаюся у своїй роботі.Успіхів Вам!

  2. Стаття цікава, повчальна. Дякую,що змогла переглянути відеоролик. Сподобалося! Бажаю творчих злетів! 

Comments are closed