ВИКОРИСТАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ МЕРЕЖІ FACEBOOK У ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ

DotcenkoВИКОРИСТАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ МЕРЕЖІ FACEBOOK У ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Василь Доценко

Дані тези – про створення мотивації в учнів до вивчення іноземних мов через залучення в іномовне середовище з допомогою соціальної мережі Facebook.

Як учитель англійської та німецької мов у сільській школі я спостерігаю, що учні повністю задовільняють свої потреби у спілкуванні рідною мовою. Навіть наявність гаджетів та інтернету не впливають на бажання учнів вивчати англійську чи німецьку мови, адже програмне забезпечення в Україні дублюється українською чи російською мовами. Щодо соціальних мереж, то більшість підлітків спілкується ВКонтакте, де основна мова українська або російська, а аудиторія користувачів обмежується переважно колишніми республіками СРСР. Учні не змогли поділитися досвідом чату англійською у ВКонтакте.

 

Спостерігаючи поведінку учнів, яка мотивована їхніми інтересами, прийшов до висновку, що у свідомості учнів, як і всіх людей, є ТЕГИ, що стають приводом до спілкування. Ці теги супроводжуються простими емоційними оцінками «круто!», «вав!», «ухти!» тощо. Назви популярних ігор, співаків, аніме, серіалів, фільмів можуть бути тегами для учнів.

 

Загальновідомо, що Facebook є найбільша соціальна мережа світу, де півтора млрд. користувачів, які переважно спілкуються англійською мовою. Отже, я поставив за ціль розширити коло спілкування своїх учнів у соціальних мережах, залучивши англомовний сегмент через Facebook.

 

Для експерименту я віддав власні Facebook-сторінку та gmail своїм синам 11-и і 17-и років, дозволив їм створити FB-спільноту, YouTube-канал повністю за своїми смаками та інтересами. Для спілкування вони обрали популярні теги «аніме» і «Наруто».

За один місяць по 19 жовтня 2015 року була створена найбільша в Україні спільнота любителів аніме NARUTO ANIME FANS UKRAINE (нині 480 учасників, половина з яких англомовні), створений єдиний YouTube-канал Naruto UzumakiShort Movies, де презентуються власні AMV (Anime Music Video) з українським, англійським та японським музичним супроводом. На каналі з’явилися перші підписники. До спільноти та активного спілкування залучені й залучаються підлітки від 13 років та молодь не лише з Гаївської школи, а й з усієї України і навіть з окупованих частин Сходу.

Нині у спільноті NARUTOANIME FANSUKRAINE адміністратор YouTube-каналу Naruto UzumakiShort Movies проводить конкурс малюнків у стилі аніме «NARUTO» для учнів та працівників Гаївської школи.

Даний експеримент успішно розгортається. Ціль досягнуто – соціальні мережі використовуються підлітками для вивчення іноземних мов.

 

 

 

Comments

  1. Дуже гарна ідея, можна взяти на озброєння і у викладанні історії. Але все ж Ви вірно зазначили, що мережа Фейсбук не така популярна, як ВК.

    1. Дякую за відгук. Згоден з вами. Тому самі створюємо популярність 🙂

      А технології самі нас накриють черговою хвилею.

      Американський фізик Мітіо Каку ственджує, що через 10-15 років діти навчатимуться онлайн, але не за моніторами комп’ютерів. Міста, поселення стають середовищами для навчання (інтерактивні лайтбокси, музеї, бібліотеки, розумні "стіни" тощо), що пропонують різні ігри й одночасно освітні послуги.

      Я знаю, що так і буде. Адже 10 років тому я не мав мобільного, а інформатику ми вивчали – у зошитах ручкою писали алгоритми. Зараз я користуюсь тим, що для мене було фантастикою тоді.

Залишити відповідь