ВІРТУАЛЬНИЙ ДІАЛОГ ЯК ОДНА З ФОРМ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ ІКТ-КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ТА БІБЛІОТЕЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

TacienkoВІРТУАЛЬНИЙ ДІАЛОГ ЯК ОДНА З ФОРМ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ ІКТ-КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ТА БІБЛІОТЕЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Наталія Романич

 

Світлана Тацієнко

Анотація: У виступі розкрито Romanichпрактичні аспекти науково-методичного супроводу підвищення ІКТ-компетентності та фахової майстерності педагогічних і бібліотечних працівників через використання електронних освітніх ресурсів.

Ключові слова: віртуальний діалог, електронні освітні ресурси, хмарні технології, ІКТ-компетентність, фахова майстерність.

 

Основною перевагою використання хмарних  платформ є безперервність і доступність навчання будь-де і будь-коли. Хмарні технології дають можливість значно розширити сферу залучення суб’єктів навчання, активізувати пізнавальний інтерес до вивчення теми. Це ідеальна платформа для автоматизації навчального процесу, оскільки дозволяє співпрацювати одночасно усім користувачам [1].

Інформаційна компетентність учителя, бібліотекаря – це сукупність трьох компонентів: інформаційний (здатність ефективної роботи з інформацією у всіх формах її представлення); комп’ютерний або комп’ютерно-технологічний (уміння та навички роботи з сучасними комп’ютерними засобами та програмним забезпеченням); компонент застосовності (здатність застосовувати сучасні засоби інформаційних та комп’ютерних технологій у роботі з інформацією для розв’язання різноманітних задач).

І саме розкриття сутності цього поняття здійснюється через проведення методичного заходу «Віртуальний діалог «Грані творчості».

Районними методичними кабінетами відділів освіти Компаніївської та Маловисківської райдержадміністрацій у рамках відзначення ювілейних дат Івана Карповича Карпенка-Карого (І.К.Тобілевича) й  Марка Лукича Кропивницького з  18 травня по 02 жовтня 2015 року реалізовано міжрегіональний методичний захід «Віртуальний діалог «Грані творчості» за участю освітян Компаніївщини та Маловисківщини.

Віртуальний діалог – форма методичної роботи, що передбачає невелику аудиторію учасників, і направлена на розвиток творчого потенціалу вчителя, включення його у комунікаційний процес, обмін досвідом роботи, впровадження нових педагогічних ідей та методичних знахідок.

Метою такого діалогу є організація та проведення у загальноосвітніх школах заходів, присвячених популяризації творчості українського письменника, драматурга, актора Івана Карпенка-Карого (І.К.Тобілевича) та засновника національного професійного театру, українського актора, режисера, театрального діяча, письменника, драматурга Марка Лукича Кропивницького, сприяння самоосвіті й саморозвитку педагогів, залучення їх до використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі, обмін досвідом роботи, впровадження нових педагогічних ідей та методичних знахідок.

Основні завдання віртуального діалогу:

  • Популяризувати кращі здобутки та інноваційні напрацювання педагогічних працівників з визначеної проблеми;

  • пошук ефективних шляхів удосконалення навчально-виховного процесу;

  • висвітлювати серед громадськості здобутки освітянських надбань;

  • підвищити інтерес до проблем освіти, якості навчально-виховного процесу та його науково-методичного забезпечення;

  • стимулювати творчий пошук педагогічних працівників;

  • створити банк даних та каталог досягнень учителів.

Захід проводивсяу два етапи:

І з 18 по 29 травня 2015 р.: життя та творчість Марка Кропивницького.

ІІ етап  з 21 вересня до 02 жовтня 2015 р.: життя та творчість Івана Карпенка-Карого.

Методичними кабінетами були запропоновані такі напрями роботи:

  • Літературне міні-дослідження «Від аматорського театру до театру корифеїв» (формат – презентація).

  • Тези «Мистецькі паралелі. Компаративний аналіз за творами корифеїв» (у форматі – стаття).

  • Буктрейлер «Духовне здоров’я українського народу в книгах корифеїв» (формат – відеоролик).

  • Віртуальна подорож «Щедра земля народжує щедрі таланти» (у форматі – презентація або  відеоролик).

До участі були запрошені  вчителі української мови та літератури, шкільні бібліотекарі.

Місце проведення: http://granitv.blogspot.com/

На підготовчому етапі були проведені консультації з педагогічними і бібліотечними працівниками, опитування учасників із метою визначення теми, її формулювання та визначення напрямів.

Організаційно-методичне забезпечення з підготовки заходу ґрунтувалосяна розробці інформаційного листа, реєстраційної картки, створення оргкомітету та блогу (платформи) для проведення віртуального діалогу.

Реалізація програми заходу здійснюється шляхом розміщення матеріалів на блозі: розгляд заявок, відбір складу виступаючих, підготовка матеріально-технічноїбази для проведення заходу (блогу http://granitv.blogspot.com/), їх коментування.

Індивідуальні роботи надіслали 29 педагогів і бібліотекарів,  колективні – 5 (15 педагогів).  З них за напрямами:

  • Літературне міні-дослідження «Від аматорського театру до театру корифеїв» – 11 робіт;

  • Тези «Мистецькі паралелі. Компаративний аналіз за творами корифеїв» – 3;

  • Буктрейлер «Духовне здоров’я українського народу в книгах корифеїв» – 10;

  • Віртуальна подорож «Щедра земля народжує щедрі таланти» – 15.

Результат заходу: матеріали учасників заносяться до районних медіатек педагогічних здобутків освітян району.

Етап впровадження: трансформація нових технологій у практичну діяльність методичних служб. Презентувати матеріали учасників віртуального діалогу на засіданнях районних методичних об’єднаннях, семінарах-практикумах тощо.

За результатами віртуального діалогу кожен учасник отримав сертифікат про участь. Підсумком співпраці наших методичних кабінетів є розроблена технологічна картка з підготовки та проведення методичного заходу «Віртуальний діалог «Грані творчості».

 

Література

1. Коневщинська О.Е. Електронні освітні ресурси у межах інформаційного забезпечення діяльності ресурсних центрів дистанційної освіти / О.Е.Коневщинська. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/7607/1/1140-4156-1-PB.pdf

 

Comments

  1. Як учасник цього віртуального діалогу, можу з упевненістю сказати, що така форма роботи корисна та цікава. Ми всі мали можливість бути "вислуханими" та "побаченими". Учасники розкрили свої творчі здібності, збагатились досвідом колег, удосконалили навички роботи з освітніми Інтернет-ресурсами. Велике спасибі організторам, нашим методистам!

  2. В очікуванні сюрпризів! Дійсно, така форма роботи як віртуальний діалог – надихає. Втілення задуму в життя – удосконалює вчителя, захоплює, сприяє творчому розвитку.Та коли твою роботу оцінюють інші колеги, коментують – ти бачиш, що працював немарно, і, можливо, це для когось стане наочним матеріалом для уроку.

  3. З цікавістю слідкувала за перебігом віртуального діалогу. Приємно вражає, що досконало продумані етапи та напрями роботи заходу. Особливо сподобалися, створені колегами, буктрейлери. Наталю Василіно, Світлано Ігорівно не зупиняйтеся. Творіть ще і ще.

  4. Дякую колеги за таку цікаву і корисну форму роботи як віртуальний діалог. Завдяки вашим ідеям і натхненню і ми не стоїмо на місці. Розвиваємося, творимо, переймаємо ваші вміння і навички!!!!

    Добре, що в нас є такі наставники!!!  Ми вами пишаємося!!!!

  5. Світлано Ігорівно, Наталіє Василівно, ви власним прикладом стимулюєте педагогів удосконалюватися, не відставати від сучасності, не боятися опановувати нове!!! Вдячна вам за можливість повчитися та стати краще! 

Залишити відповідь