ЕКСКУРСІЯ ВІРТУАЛЬНИМ МУЗЕЄМ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ БІОГРАФІЇ ПИСЬМЕННИКА

BugayovaЕКСКУРСІЯ ВІРТУАЛЬНИМ МУЗЕЄМ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ БІОГРАФІЇ ПИСЬМЕННИКА

Наталія Бугайова

                У статті зазначено роль екскурсій віртуальним музеєм під час вивчення біографії письменника.

На уроках української літератури особливе місце посідає вивчення біографії письменників. Відповідно до пояснювальної записки навчальної програми з української літератури для 5-9 класів, українська література в основній школі вивчається за своєрідним цілісним сюжетом, у якому кожен із митців має свою «нішу» в тій чи тій темі, відповідно його твір виконує певну естетичну й морально-етичну функції. При цьому біографія письменника загалом не вивчається, вона згадується лише вибірково, диференційовано, тобто так, як того потребує основна тема, заявлена в назві тематично-проблемного блоку, до того ж фрагмент із біографії має зацікавлювати й бути доступним дитині певного віку.

З 9-го класу розпочинається системне вивчення української літератури, тобто до змісту навчального матеріалу застосовано історико-хронологічний підхід як основний, враховано історико-літературний контекст. Також зміст цього навчального матеріалу доповнено розглядом біографій письменників, хоча й у доступних межах [4].

                Автор будь-якого твору має постати перед читачем як особистість, яка увіковічнила себе, залишивши літературний спадок.

         Чи можливе знайомство з біографією автора виключно через статтю підручника? Сьогодні діти надають перевагу візуальній інформації. Значного поширення набули екскурсії віртуальним музеєм.

Віртуальний музей – це:

  1. Набір електронних артефактів та інформаційних ресурсів, практично всіх, що можуть бути відформатовані. Колекція може містити картини, малюнки, фотографії, діаграми, графіки, записи, відеосегменти, газетні статті, стенограми інтерв’ю, чисельні бази даних, а також багато інших матеріалів, які можуть зберігатися у файловому сервісі музею;
  2. Колекція цифрових записів, звукових файлів, текстових документів та інших даних: історичних, наукових, культурних, які доступні через електронні засоби масової інформації [3].

         Віртуальний музей є вдалим прикладом використання Інтернет-технологій. Переваги: доступність, безпечність, накопичення великої кількості матеріалів, можливість повторити перегляд експонатів у будь-який час.

         Найбільш популярними віртуальними музеями є:

 

Особливо важливі віртуальні екскурсії музеями, які знаходяться за межами України. Невідомо коли можна було б відвідати їх фізично, а віртуально маємо змогу.

Музеї Російської Федерації:

Отже, поєднання традиційних та інноваційних методів під час вивчення біографії письменника сприяє швидшому та більш довготривалому засвоєнню матеріалу.

 

Використана література:

  1. Головач О. П. 
    Сучасні педагогічні технології: віртуальний музей / О. П. Головач // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка . – 2014. – Вип. 6. – С. 186-191. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/VZhDU_2014_6_35.pdf
  2. Бакай А.А. Методика изучения биографии писателя [Электронный ресурс]. – Режим доступа:http://www.sch3novoch11.narod.ru/metrazr1.htm.
  3. Віртуальний музей. [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://uk.wikipedia.org/wiki/Віртуальний_музей.
  4. Навчальна програма. Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013.

Comments

  1. Дякую, пані Наталю, за проведену дослідницьку роботу. Зібрати таку кількість інформації( у новому форматі) про Т.Шевченка – велика праця. Сподіваюсь , вдячних буде безліч, бо тепер кожен бажаючий може пройтися стежками Т.Шевченка, зануритися в музейну  атмосферу. І, що головне – до того чи іншого музею можна "завітати" не один раз у зручний для себе час.

  2. Шановна Наталія,дякую за інноваційний творчий підхід щодо варіанту вивчення біографічних відомостей.Ви велика розумничка ,бо ж поділились не тільки досвідом,а й цілісним тематичним напрацюванням.Буду рада з Вами співпрацювати,адже маю на меті створити подібні напрацювання для занять із зарубіжної літератури.

  3. Щойно здійснила чудову мандрівку пропонованими  віртуальними музеями. Відчула безумовні переваги – доступність, безпечність, можливість повторити перегляд експонатів.  Вдячних пошановувачів вашого дослідження буде безліч.

  4. Щиро вдячна за коментарі! До написання статті на цю тему мене спонукала знайдена в мережі Інтернет публікація, де зазначалося, що вивчати біографію письменника не потрібно зовсім. Вірю, що екскурсія віртуальним музеєм переконає навіть затятого прихильника такої теорії у протилежному.

  5. Дякую пані Нататалю за Вашу таку кропітку дослідницьку роботу! Ви велика молодчинка! Читаючи Вашу доповідь, я ніби побувала на екскурсії у музеї! Багато чого корисного  почерпну у Вас для своєї роботи. Буду дуже рада познайомиться з Вами і співпрацювати у майбутньому!

  6. Дякую пані Наталю за Вашу таку кропітку дослідницьку роботу! Ви велика молодчинка! Читаючи Вашу доповідь, я ніби побувала на екскурсії у музеї! Багато чого корисного  почерпну у Вас для своєї роботи. Буду дуже рада познайомиться з Вами і співпрацювати у майбутньому!

Залишити відповідь