ВИКОРИСТАННЯ ПІДХОДУ BYOD У ВИВЧЕННІ ПРЕДМЕТІВ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ «ТЕХНОЛОГІЇ»

SkipkaВИКОРИСТАННЯ ПІДХОДУ BYOD У ВИВЧЕННІ ПРЕДМЕТІВ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ «ТЕХНОЛОГІЇ»

Ганна Скрипка

В тезах представлений стислий аналіз сучасної тенденції BYOD для підтримки навчання предметів освітньої галузі «Технології».

Сьогодні оснащення більшості комп’ютерних класів загальноосвітніх навчальних закладів не відповідає вимогам сучасності, до того ж, не завжди вчитель, який викладає предмети освітньої галузі «Технології», має можливість проводити уроки або їх фрагменти в комп’ютерному класі (мова не йде про уроки інформатики). Програм та грантів, відповідно до яких школи можуть отримати сучасну техніку, не так багато, а тому більшість навчальних закладів лише мріють про нове обладнання й про те, як вони його використовуватимуть.

Разом із тим, результати дослідження Cisco показали, що 42,6% респондентів визнають важливість мобільності персоналу для бізнесу компаній, оскільки значна частина співробітників працює поза офісом і має віддалений доступ до корпоративної мережі. Ще 47,2% учасників опитування наголосили, що для їх компаній мобільність працівника на даний момент не є критичною, але й вони зацікавлені в застосуванні власного мобільного пристрою [1]. Саме тому й постає проблема навчання учнів використанню власних мобільних пристроїв для вирішення різних задач вже в загальноосвітньому навчальному закладі.

Усі ці чинники призвели до розвитку підходу BYOD, який використовують як в навчальних закладах, так і в інших установах, організаціях всього світу.

1369875814BYOD – це абревіатура англійського висловлювання Bring Your Own Device (принось свій власний пристрій), яке стало девізом більшості сучасних роботодавців, чий бізнес пов’язаний з сучасними технологіями і яке впродовж останніх років активно входить в освітню практику – причому, приклади використання цього принципу є не лише за кордоном, але і в нашій країні [2]. 

Політика BYOD дозволяє учням використовувати персональні мобільні пристрої, які можуть включати в себе ноутбуки, планшети, електронні книги, смартфони та навіть MP3-плеєри, як інструменти для навчання. Використання ідеї BYOD дозволяє учням працювати в режимі онлайн і в короткі терміни оброблювати отримані результати, проходити опитування, створювати власні закладки, входити в особистий кабінет без логіна і пароля і т.д.

Про високу ефективність використання підходу BYOD свідчить дослідження, проведене в 2010 році на базі 10 шкіл провінції Альберта (Канада). Його результати показали, що він сприяє підвищенню успішності учнів. Вчителі зазначили, що діти, які використовували свої власні пристрої, були уважнішими та більш старанними в своєму навчанні. І, оскільки учні вже були знайомі з пристроями, які вони використовували, вчителям не доводилося витрачати час на пояснення того, як використовувати цю технологію [3].

На уроках освітньої галузі «Технології» учні можуть використовувати власні пристрої для того, щоб шукати інформацію в Інтернеті, працювати з текстами електронних книг (не обов’язково підручників), спільно з однолітками працювати над проектами, моделювати різні об’єкти, створювати спільні онлайнові дошки, документи, оброблювати результати проведених досліджень як з допомогою онлайнових ресурсів, так і з використанням мобільних додатків, проводити опитування та багато інших.

Серед переваг підходу BYOD для учнів виділяють наступні:

  • Пристрої є у більшості учнів.

  • Можна працювати на уроках, використовуючи замість комп’ютерів.

  • Можна працювати поза межами класу.

  • Пристрій завжди з собою і можна фіксувати будь-які моменти.

  • Можна виконувати завдання та навчатися будь-де в індивідуальному режимі.

Попри очевидні переваги для навчального закладу, педагогів та самих учнів, є небезпека виникнення проблем, з якими може зіштовхнутися педагог при впровадженні підходу BYOD:проблеми впровадж

Отже, сьогодні популярності набуває підхід BYOD, який дозволяє використовувати наявні в учнів пристрої замість шкільних комп’ютерів. Позитивний ефект від такого використання підтверджено рядом досліджень, проте існує й ряд проблем, кожна з яких має свої шляхи вирішення, і яким буде присвячено одну з наступних наших публікацій.

Використані джерела:

  1. Зростає попит на працівників з власними девайсами (опитування) [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.unian.ua/science/793755-zrostae-popit-na-pratsivnikiv-z-vlasnimi-devaysami-opituvannya.html.

  2. Сьогодні в моді BYOD в школі [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://webprofilportfolio.blogspot.com/2015/01/byod.html.

  3. Чи готові класні кімнати до політики BYOD (використання власних пристроїв учнів)? [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.samsung.com/ua/business/insights/others/are-classrooms-ready-for-byod.

 

 

 

 

 

Comments

  1. Шановна Ганно Володимирівнє!

    Дякую за змістовну статтю щодо популярності підхід BYOD. Дійсно, говорячи сьогодні про мобільні пристрої, дітям подобається з ними працювати. Лише необхідно, щоб вчителі теж мали бажання працювати з мобільними пристроями. Адже рівень володіння дітей мобільними пристоями вищий. Тому для Вас пропозиція, подумати на розробкою дистанційного тренінгу, курсу для вчителів стосовно використання мобільних пристроїв.

    Дякую.

  2. Шановна Ганно Володимирівно!

    Дякую за цікаву статту. Сподіваюся, що дана тенденція приживеться і в сільських школах, адже за допомогою неї можна вирішити досить багато проблем на уроках інформатики.

    Дякую!

  3. Ганно Володимрівно, Ваші матеріали, як завжди, цікаві, наповненні глибинним змістом. Завжди із задоволенням їх читаю. А підхід BYOD  дозволяє побачити переваги персональних мобільних пристроїв не лише як розважальних пристроїв, а й ефективних засобів для навчання. Мрію бути учасником Ваших дистанційних курсів. 

Залишити відповідь