У тезах, на прикладі декількох проектів, розглядаються нові можливості Scratch 2, зазначаються плюси та мінуси середовища
Зовсім недавно з’явилась нова версія Scratch 2.0, а 15 жовтня вже було перше оновлення. В Scratch 2 змінився не тільки зовнішньо (інтерфейс), а й оновився його функціонал. Саме на останньому ми звернемо увагу, зокрема на блоках.
Почнемо із простого прикладу використання Scratch для перевірки знання таблички множення із автоматичним генеруванням прикладів. Переглянути проект можна переглянути за посиланням: http://scratch.mit.edu/projects/30384740/
Це проект будується із використанням списку, де зберігаються всі можливі значення множників (числа від 1 до 10) та двох змінних, які зберігають значення множників, що випадковим чином обираються зі списку.
Далі звернемо увагу на клавіатурний тренажер TrenerLatin для відпрацювання навичок набору літер латинського алфавіту (адреса проекту: http://scratch.mit.edu/projects/29942186/).
В проекті представлено два основних персонажі – рудий кіт та робот. Завдання рудого кота телепортувати якомога більше роботів (для цього користувач натискає ту клавішу на яку вказує кіт), робота скрипту зупиняються тоді, коли до кота доторкається робот.
На прикладі цього проекту ми розглянемо, як можна використати блоки для зменшення рутинної роботи. На жаль, в середовищі Scratch для створення клавіатурного тренажера потрібно прописувати дії на натиснення кожної клавіші, що приводить до значної рутинної роботи, адже нам постійно приходиться дублювати один і той же фрагмент коду і з незначними поправками для обробки кожної клавіші (рис. 3).
Використання блоків дозволяє значно зменшити об’єм коду та полегшити подальше його редагування (адже зміни вносяться в лише блоці). На рис. 4 представлено той же алгоритм, але вже із використанням блоків
Блоки досить зручно використовувати тоді, коли в нас постійно повторюється один і той же фрагмент коду, де змінюється лише значення змінних, а не сам алгоритм. Для створення блоку достатньо виконати “Нові блоки” ? “Створити блок” та вказати назву блока та його параметрів, що йому передаємо. В блоці ми можемо використовувати інші вже створені блоки. Наприклад, опишемо блок який вміє розв’язувати квадратні рівняння, для цього достатньо виконати “Нові блоки” ? “Створити блок” та використовуючи в налаштуваннях “мітки” та “введення числа” створити як на рис. 5.
Заповнимо код проекту відповідно до рис. 6 ми отримуємо скрипт, який дозволяє знаходити корені квадратного рівняння
Також використання блоків дозволяє реалізовувати рекурсивні алгоритми (зауваження блок не повертає значень і працює зі змінними та списками та із своїми параметрами, назви яких ми описуємо на початку створення блоку)
На рис. 7 зображено код, який дозволяє отримати перші k чисел послідовності Фібоначе із використання рекурсивного алгоритму. Ви можете переглянути цей проект за посиланням: http://scratch.mit.edu/projects/30392200/

Рис. 7. Код для отримання перших k чисел послідовності Фібоначе із використанням рекурсивного алгоритму
Використовуючи нові можливості Scratch 2.0 ми можемо полегшити розробку проекту, покращити процес внесення змін та використовуючи нові можливості створювати більш якісні проекти. Але слід все ж таки зазначити недоліки Scratch 2.0:
- Після кожного запуску середовища потрібно повторно встановлювати українськомовний інтерфейс.
- Недостатня підтримка кирилиці, що створює незручності.
- Під час використання команди отримання випадкового елементу зі списку доволі часто повторюється одні і ті ж елементи.
- На жаль, блоки не можна використовувати в якості операторів.
- Відсутні інструменти для аналізу оперування текстом.
- Відсутність debug режиму для виявлення помилок.
Будемо сподіватися що в найближчих оновлення ці та інші зауваження будуть враховані розробниками і Scratch переросте в повнофункціональне, професійне середовище візуального програмування. Всі проекти, які розглядалися розроблено автором статті у середовищі Scratch 2.0.
ПІБ | ПОСАДА | НАЗВА ЗАКЛАДУ | НАЗВА СТАТТІ |
Осауленко Роман Юрійович | вчитель математики та інформатики | Олександрівський навчально-виховний комплекс №2 «загальноосвітній навчальний заклад I-IIІ ступенів -дошкільний навчальний заклад» Олександрівської районної державної адміністрації Кіровоградської області | Scratch 2 – наступний крок |
Список використаних джерел:
- Скрейтч-картки [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://scratch.mit.edu/help/cards/
- Getting Started With SCRATCH version 2.0 [Електронний ресурс]. – Режим доступу :
Дякую за такий змістовний матеріал!
Досить доступно розкрито інструментарій нової версії Скретч, гарні приклади використання цих інструментів.
У Вас, Романе Юрійович, є високий потенціал творчо працюючого вчителя! Бажаю Вам тримати цей рівень і досягати ще більших висот в професійній діяльності!
Дякую за чудовий коментар!
can i take online with crestor
2b9c online econmico en lnea
online 20 mg come si usa
d6e8 online bayer comprar espaa
cost online cvs pharmavy
aa9c only today online daily
sollte ich kauen online
a541 the best place online germany
is sildenafil pfizer
f5a0 only now be is in england
effet secondaire is 2
441d lowest is price
is posologie
f80a achat is serieux
ordonnance is
f80a can be is thailand
cialis y viagra diferencia
viagra preisvergleich 12
buy cheap female viagra
where to buy herbal viagra
free viagra on line to buy
generic viagra from china
only for you viagra in canada
uk viagra online using paypal
viagra cialis simili
cod online viagra cz
viagra online rosario
is soft at airmail
2cee cheapest is 20 mg price
is cijena ljekarna
c8d8 is free pill
much does is cost india
c8d8 is canada free
c56d online sale of is soft
is come si usa
watch is blue online
buy female viagra without rx
liquid viagra for sale
the best site canadian viagra
teachers union viagra
mercury drug store viagra
viagra svizzera prezzo
sell is online affiliate
viagra online kaufende
viagra iv
viagra customs uk
viagra generic drug
experience with generic viagra
viagra buy uk 50mg
tarif viagra tarifs viagra
i recommend viagra from canada
natural is alternatives
usa is prix de pilule
2c67 only for you is gel
is treatment iugr
b6a1 is vancouver
be is in dublin ireland
b6a1 is quanto costa in italia
durex is condom for sale
b6a1 is per femmine
3d2f women taking viagra video
http://ph-05233-2-0.com/ – 25 mg low price viagra
we choice cheap viagra canada
be is in shanghai
f612 being is canada safely
order is 60mg paypal
eb98 uk visa speist birmingham
low cost herbal is
9f8c is ups delivery
viagra names
cheap online generic viagra
order brand is online uk
ef1c joke is prescription
is prescription drug
ef1c food that works like is
low prices on at is
320a is 100 per pill
is kaufen griechenland
45f0 at is does it exist
is scams online
e863 click here is brand name
is lt
9f03 click now is uk purchase
This is really good blog information thanks for sharing .I am really impressed with your writing abilities
Great post ! I am pretty much pleased with your good post.You put really very helpful information
http://canadapharmacyonlinestbh.com/ hospital
If you are guaranteed you have typed, We ask you to review this once again. viagra sans ordonnance.