Хмурівські читання

Обласна науково-практична Інтернет-конференція ( Х Хмурівські читання)

Психолого-педагогічні аспекти ефективного використання сучасних методів навчання у процесі викладання гуманітарних дисциплін (історія)

використання сучасних методів навчанняРобота вчителя Шевченко Л. Ю. є авторською, яка грунтується на дослідженнях провідних істориків-методистів країни  і розкриває психолого-педагогічні аспекти ефективного використання сучасних методів навчання у процесі вивчення історії.

Робота відображає ставлення вчителя до навчального процесу, її практичну вчительську діяльність.

Зміни в суспільно-політичному житті, в економіці, в повсякденному житті людей диктують зміни і в освітній системі.

Час накладає свій відбиток на викладання гуманітарних дисциплін. Від простих речей:

-                     книга чи Інтернет;

-                     читати чи дивитися;

-                     писати чи друкувати;

-                     дошка чи монітор? І т. д. і т. п.

до значно складніших:

-                     інтерпретація фактів і подій;

-                     інформаційні файли;

-                     політична боротьба;

-                     зміни в моралі, естетиці, культурі;

-                     соціальні катаклізми – все це в тій чи іншій мірі впливає на вибір форм і методів навчання, його змісту.

Та які б найновіші технології не застосовувались, урок повинен бути навчанням, а тому:

-                     науково ємним;

-                     цікавим;

-                     доступним для розуміння учня;

-                     інформативним і одночасно розв’язуючим проблеми, даючи розуміння не тільки історичних подій, що винесені в тему, а й подій сьогоднішнього дня.

Для вирішення цих завдань уроку вчитель і учень повинні бути підготовленими і зацікавленими в його ході  і результаті.  А тому немалу роль відіграє психолого-педагогічний аспект. А це такі фактори:

-                     вік учня;

-                     рівень розумового розвитку;

-                     рівень логічного мислення;

-                     уміння аналізувати навчальний матеріал, робити висновки;

-                     уміння дискутувати, слухати інших;

-                     попередня підготовка з даного питання.

Сьогодні слід врахувати і такі фактори:

-                     володіння технікою, комп’ютером зокрема;

-                     швидко знаходити потрібні джерела і обирати з них найбільш цікаві і близькі для самих учнів;

-                     темперамент учнів (хтось справляється з роботою швидше, хтось повільніше).

Враховуючи всі ці моменти, можна рекомендувати слідуючі технології навчання в різних класах:

-                     ігрові (особливо для дітей молодшого і середнього віку; та й в старших класах ці методи не перестають бути цікавими).

Класифікація ігор відома:

-                     навчальні, тренувальні, узагальнюючі;

-                     пізнавальні, виховні, розвиваючі;

-                     репродуктивні, продуктивні, творчі.

Вибір ігрових методів залежить від тих завдань, які вчитель поставив на урок та від підготовки класу

-                     уроки критичного мислення, що дає можливість аналізу,вибору позиції, формуванню світоглядних ідей;

-                     проблемне навчання дає можливість навчити учнів дискутувати, слухати опонента, виробляти вміння аналізу, синтезу матеріалу, шукати шляхи вирішення проблеми;

-                     педагогіка співробітництва робить урок цікавим хоча б тому, що учень не є стороннім спостерігачем і радаром інформації, а може самостійно вирішувати завдання уроку

-                     система розвиваючого навчання дозволяє навчити учнів вчитися

 Я не люблю групові форми роботи, тому що тут є щілина, яка дає змогу сховатись за “спини інших” учням, які не хочуть, чи не можуть на рівні групи проявити себе.

 Вважаю, що психологічно найважливіше для кожного уроку, щоб він був цікавим. Методи зацікавлення багатоманітні і залежать не тільки від учителя (його ерудованості, підготовленості), а й від підібраного матеріалу, родзинки уроку, від обраних форм і методів роботи з кожним учнем зокрема і класом в цілому.

 Щодо уроків історії слід дотримуватись таких вимог:

до змісту навчального матеріалу:

-                     повноцінність історичного змісту, педагогічного задуму уроку, його відповідність очікуваним результатам;

-                     науковість;

-                     вірогідність історичних фактів;

-                     застосування різноманітних джерел знань;достатність і структурованість навчального матеріалу для формування базових знань та розв’язання ключових проблем

до методики проведення уроку:

-                     мотивація і диференціація навчання;

-                     високий ступінь пізнавальної активності учнів;

-                     охоплення роботою всіх учнів;

-                     формування інтересу до історії;

-                     правильний вибір типу і структури уроку, засобів і методів його проведення залежно від очікуваних результатів;

-                     відповідність прийомів навчання педагогічному задуму, змісту і пізнавальним можливостям учнів

психолого-педагогічні:

-                     педагогічна тактовність вчителя;

-                     емоційність, темп роботи;

-                     врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів;

-                     контакти з класом, наявність активної взаємодії та співпраці.

Ці вимоги сформульовані і враховують сучасний стан педагогічної науки.

 

ПІБ

ПОСАДА

НАЗВА ЗАКЛАДУ

НАЗВА СТАТТІ

Шевченко Лариса Юріївна учитель історії та права Новоархангельський навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа I-III ступенів – гімназія» Новоархангельської районної ради Кіровоградської області 

Психолого-педагогічні аспекти  ефективного використання сучасних методів неавчання у процесі  викладання гуманітарних дисциплін (історія)

 

523 Комментарии

Add a Comment
  1. Шановна Лариса Юріївна! Згодна з вашими думками, особливо стосовно використання групових форм роботи, якими ми іноді занадто захоплюємося. Бажаю гарних учнів, особливо з попередньою підготовкою.

  2. wh0cd200620 [url=http://buyclonidine.doctor/]more bonuses[/url] [url=http://buyrocaltrol.doctor/]buy rocaltrol[/url] [url=http://buytorsemide.doctor/]torsemide generic[/url] [url=http://buyventolin.doctor/]buy ventolin[/url] [url=http://buycipro.doctor/]buy cipro online[/url] [url=http://buyadvair.doctor/]buy advair[/url] [url=http://propeciaonline.doctor/]propecia online[/url]

  3. Пінгбек: cheap city home shirt
  4. Пінгбек: sixers clothes white
  5. Пінгбек: nike best hoodies
  6. Пінгбек: womens mercurial vapor vii
  7. Пінгбек: wig leona mary marcantel
  8. Пінгбек: naturino rain step varna m
  9. Пінгбек: exposed stripe off shoulder
  10. Пінгбек: nike air max 90 ice barely
  11. Пінгбек: vans shoes classic black
  12. Пінгбек: nike running support
  13. Пінгбек: disney princess vans canada
  14. Пінгбек: tactical work shoes
  15. Пінгбек: Nike Air Zoom Pegasus 35
  16. Пінгбек: handbags bag adidasap0380
  17. Пінгбек: coach black flats new
  18. Пінгбек: Jordan 11 Concord 2018
  19. Пінгбек: Pandora jewelry Outlet
  20. Пінгбек: Nike React Element 87
  21. Пінгбек: Yeezy Shoes
  22. Пінгбек: Nike Outlet Store
  23. Пінгбек: mini mochi a dickies
  24. Пінгбек: zapato stiletto buganvilla
  25. Пінгбек: Nike Outlet
  26. Пінгбек: NFL Jerseys
  27. Пінгбек: Yeezy 350
  28. Пінгбек: Nike Outlet
  29. Пінгбек: tid til en pause
  30. Пінгбек: NFL Jerseys 2019
  31. Пінгбек: Salomon UK
  32. Пінгбек: Yeezys
  33. Пінгбек: Vapor Max
  34. Пінгбек: Nike Shoes
  35. Пінгбек: mens black slim fit blazer
  36. Пінгбек: Yeezy
  37. Пінгбек: Nike Vapormax Plus
  38. Пінгбек: Jordan 12 Gym Red 2018
  39. Пінгбек: NFL Jerseys
  40. Пінгбек: diary of a madman t shirt

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *


два × 4 =


Хмурівські читання Обласна науково-практична Інтернет-конференція ( Х Хмурівські читання) © 2014 Інтернет-журнал "Електронні засоби навчання" - Електронні засоби навчання