У роботі висвітлюється питання впровадження інтерактивних технологій при викладанні інформатики у 5 класі. Подано власний досвід застосування цих технологій на різних етапах уроку. Наведений матеріал стане у пригоді вчителям, які цікавляться інноваціями у викладанні інформатики.
Бурхливий розвиток комп’ютерної техніки й інформаційних технологій вимагає від людини вміння орієнтуватися в інформаційному просторі, змінювати його, застосовувати для власних потреб. І чим раніше це відбудеться, тим ефективніше буде її робота.
Курс «Інформатика» в 5 класі передбачає оволодіння теоретичними і практичними навичками роботи за комп’ютером, розвиток логічного й алгоритмічного стилю мислення.
Завданням вивчення інформатики є вміння організовувати співпрацю для розв’язання навчальних, дослідницьких і практичних завдань, формування знань, умінь і навичок проводити операції над інформаційними процесами, висувати нескладні гіпотези навчально-пізнавального характеру, перевіряти їх за допомогою ІКТ, обмінюватися повідомленням.
У програмі для 5 класу зазначено, що кінцевим результатом навчання інформатики є сформовані предметна ІКТ-компетентність та інформаційно-комунікаційна, навчальна, комунікативна, математична, соціальна, громадянська, здоров’язбережувальна компетентності.
З метою реалізації вищезазначених завдань виникає необхідність застосовувати в своїй діяльності крім традиційних форм роботи й інтерактивні методи навчання інформатики, на яких слід дати учням не лише теоретичні знання, а й навчити їх думати, обговорювати, досліджувати та застосовувати предметний матеріал. Але, перш за все, необхідно створити такі умови, за яких процес навчання буде зорієнтований на формування в учнів досвіду практичної роботи.
Інтерактивні уроки вирізняються тим, що під час їх проведення поєднуються два типи уроків: узагальнення та систематизація, контроль та коригування знань і вмінь учнів.
Як приклад можу запропонувати наступні форми проведення інтерактивних уроків під час вивчення курсу інформатики в 5 класі.
- Урок-аукціон. Такий урок можна використати для закріплення матеріалу та перевірки знань з теми «Основи роботи з комп’ютером». У якості лотів – пристрої комп’ютера. Той, хто останній назве пристрій та дасть йому вірну характеристику, отримає максимальну кількість балів.
- Урок-сумнівів. Учні об’єднуються у групи, кожна з яких повинна підготувати розповідь про переваги і недоліки різних видів сучасних комп’ютерів. (Тема уроку «Види сучасних персональних комп’ютерів»).
- Пошукова практична робота. Учні отримують питання і за допомогою комп’ютера та методичних вказівок знаходять на них відповіді. (Теми уроків «Графічні об’єкти та їх властивості», «Редагування презентацій», «Використання презентацій у процесі навчання»). Під керівництвом вчителя діти вчаться осмислювати умову завдання, актуалізувати отримані раніше знання та навички, аналізувати, порівнювати, робити висновки, узагальнювати, перевіряти результати роботи.
- Урок-конкурс. Наприклад, при вивченні теми «Створення зображень в середовищі графічного редактора», «Створення презентації на основі шаблону». Застосування такого виду роботи може передбачати використання рольових ігор для захисту робіт. Учні уявляють себе художниками, дизайнерами, психологами, вчителями, адже перед ними стоїть нелегке завдання: створити зображення, презентацію, які б були гармонійними й зацікавили людей.
- Урок-лабіринт можна використати при викладенні будь-якої теми. Тут можна розгадувати кросворди, ребуси, шифровки, доповнювати речення, схеми і т.д.
Перед тим як розпочинати вивчення нової теми, актуалізацію опорних знань доречно проводити через мозковий штурм, опираючись на життєвий та знаннєвий досвід дітей та створення проблемних ситуацій, які потребують вирішення через вивчення нового матеріалу. Зрозуміло, що навряд чи учні 5 класу будуть здатні самостійно розв’язати задачу проблемного характеру. А ось метод проблемного викладу буде цілком доречним, оскільки буде спонукати дітей розмірковувати, свідомо сприймати навчальний матеріал.
Наприклад перед вивченням теми «Поняття презентації. Комп’ютерна презентація, її об’єкти» створюється проблемна ситуація: «Адміністрація школи звернулася до нас з пропозицією, створити презентацію про школу». Після демонстрації зразка, учні висловлюють думки сценарію, структури та об’єктів презентації.
Для опрацювання та вивчення питання про «Поняття програми її запуску і основних об’єктів. Вікна програми» доцільно застосувати вправу «Знайди зайвий об’єкт», де учні розвивають свою творчість, уяву, мовлення.
Урізноманітнити етап вивчення й закріплення нового матеріалу можна вправою «Шпаргалка». Учням необхідно прочитати навчальний матеріал з відповідного параграфа й передати його зміст за допомогою рисунків, умовних позначень або схем. За цією шпаргалкою потрібно відтворити текст. Наприкінці відзначають найкращі шпаргалки та доповідачів.
При перевірці домашнього завдання використовую прийоми «Ланцюжок», «Вірю—не вірю», «Снігова куля», комп’ютерне тестування.
- Прийом «Ланцюжок».
Перший учень ставить коротке питання другому. Другий відповідає і ставить третьому, і так до останнього учня.
Тема «Поняття про файл і папку». Питання можуть бути такими:
1) Що таке файл?
2) Які можуть бути імена й розширення файлів?
3) Назвати неприпустимі символи в іменах файлів.
4) Де можна зберігати файли?
5) Як можна переглянути списки файлів і папок?
6) Які призначення кнопок у вікні провідника?
- Прийом «Вірю—не вірю».
Тема «Інструменти опрацювання графічних зображень».
Учень розпочинає висловлення: «З графічними об’єктами за допомогою інструмента … можна виконати наступні дії …» Учні повинні погодитися з цим висловленням чи ні.
- «Снігова куля».
Тема «Створення презентацій за наведеним планом».
Один учень називає програму, другий – варіант запуску цієї програми, третій – елементи вікна, четвертий – призначення цієї програми.
Дуже широко використовую контролюючі програми для проведення комп’ютерного тестування, яке стимулює пізнавальну активність учнів, підвищує мотивацію учнів до вивчення домашнього завдання. Перевагою тест-програм є об’єктивність в оцінці знань.
Оскільки досить часто кількість комп’ютерів у класі не відповідає кількості учнів, для виконання практичних завдань можна застосувати роботу в парах, при цьому ряд проблем, які виникають при розв’язуванні задач, школярі можуть вирішити шляхом обговорення без допомоги вчителя.
У програмі з інформатики зазначено, що у процесі викладання предмету учитель самостійно добирає засоби та методи подання навчального матеріалу, визначає форму проведення практичних робіт.
Тому, саме від нас, учителів, буде залежати наскільки цікавим стане урок інформатики для дітей.
Відомості про автора
ПІБ |
ПОСАДА |
НАЗВА ЗАКЛАДУ |
НАЗВА СТАТТІ |
Драганець Валентина Миколаївна | вчитель математики і інформатики | Староосотська загальноосвітня школа I-III ступенів Олександрівської районної державної адміністрації Кіровоградської області |
Практичні засади використання інтерактивних технологій при викладанні інформатики у 5 класі
|
Бібліографія
- Програма курсу ІНФОРМАТИКА 5 – 9 класи загальноосвітніх навчальних закладів
- Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. Метод. посібник / Авт. укл.: О. Пометун, Л. Пироженко. – К.: АПН, 2002.
- Падалка О. С. та інші. Педагогічні технології. – К.: Укр. енциклопедія, 1995.
- Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. Наук.-метод. посібник / О. І. Пометун, Л. В. Пироженко. – К.: АСК., 2006.
- Пометун О.І., Коберник Г.І., Побірченко Н.С. та ін. Інтерактивні технології навчання // Сільська школа України. – 2004. – №16-17 (88-89). –128 с.
Валентино Миколаївно, а яким чином Ви оцінюєте роботу учнів під час виконання завдань в парі за одним комп’ютером і чи в повному обсязі при цьому “процес навчання буде зорієнтований на формування в учнів досвіду практичної роботи”?
Ірино Семенівно, роботу в парах за одним комп’ютером застосовую. лише лише для формуванні вмінь і навичок при вивченні теми уроку
Цікава стаття, але в мене запитання: як все встигнути за 45 хвилин, та ще й в 5 класі, коли дітей ще потрібно зорганізувати, “поговорити” й т.п.? Хочеться так багато сказати, багато чому навчити… Щодо попереднього коментаря: а чи завжди кожну дію учня потрібно оцінювати? Я з цього року почала використовувати “Зошит для контролю знаньз інформатики” Н. В. Морзе. Дуже виручає: кожен учень з кожного уроку має оцінку, та ще й за короткий час (тести).
п. Поліно, а я в своєму коментарі абсолютно не наголошувала на тому, що треба оцінювати “кожну дію учня”. Де Ви там таке побачили? Питання ставилось саме до випадку обов’язкового оцінювання практичної роботи учнів (згідно програми).
В свою чергу, можу запропонувати колегам, як варіант, методику проведення поетапних практичних робіт: учні об’єднуються у мікрогрупи. Перша мікрогрупа опрацьовує матеріал поза комп’ютером (робота з підручником, робочим зошитом, опорними схемами, тестами, логічними вправами по темі уроку тощо), а друга – виконує практичну роботу за комп’ютером (причому це не обов’язково практична робота, як така, а й інтерактивні онлайнові вправи, відпрацювання навичок виконання певних дій тощо). Після проведення хвилинок відпочинку між етапами уроку мікрогрупи змінюють вид діяльності, міняючись місцями.
Такий метод проведення уроку дає можливість дотримуватись, по-перше, санітарних норм, по-друге, кожна дитина має доступ до комп’ютера, навіть за недостатньої їх кількості.
Пані Поліно, всі методи, які я застосовую, спрямовані на організацію дітей на навчання і як засіб заставити їх “поговорити”, поспілкуватися по темі уроку чи домашнього завдання між собою або з учителем.
wh0cd3214 buspar
wh0cd3214 Suhagra By Mail Order
wh0cd3214 cheap provera
wh0cd3214 atarax
wh0cd3214 Albuterol Tablets
wh0cd298676 Buy Diflucan
wh0cd3214 Levitra
wh0cd298676 tadalis
wh0cd298676 albendazole
wh0cd3214 cialis tablets online
wh0cd3214 provera pills
wh0cd298676 tenormin no prescription
wh0cd3214 Lasix Online
wh0cd298676 buy levaquin
wh0cd298676 TADALAFIL
wh0cd3214 zithromax online no prescription
wh0cd298676 trazodone
wh0cd3214 antabuse 250 mg
wh0cd298676 cheap cialis pills
wh0cd3214 cialis
wh0cd298676 Viagra Visa
wh0cd3214 Cheapest Cymbalta
wh0cd250499 purchase finasteride without a prescription
wh0cd250499 Kamagra
wh0cd250499 order prozac online
wh0cd250499 20 mg prozac
camsites.us.com
bestonlinewebcam
wh0cd250499 20 mg lexapro
wh0cd250499 tadalafil 5mg tablets
wh0cd250499 cephalexin medicine
wh0cd250499 Colchicine
wh0cd250499 kamagra pills
online onlineo envio rapido
b1c3 cheap online online a href
online duracion
2b9c online kaufen frage
cheap online erection tablets
2b9c acquisto online ticino
online senza ricetta acquisto
370d online 3 day free
370d
online on line paypal
370d compri online onlineo da usa
370d
online 100mg online apotheke
8d82 online 100mg efekt
online mechanism of action
f4ff excel herbal online uk
cheap us online
be77 super online online
cheap is 100mg india
bfcf gnrique is
at is 20
bf25 wow but is in us
be is inamsterdam is
f5a0 is 120 mg online
how much is is at costco
8d74 is at usa
compra de is de
f612 freie probe is
viagra and price
is 5 mg infarmed
eb98 is de la india
costo is lima peru
9f8c is md
is prescription coupon
c471 at is 5mg australia
i recommend gerenic is
c471 is online postepay
is acheter in engeland
c471 wow look it is soft
100mg vs 50mg is
11bf is women be
is liquid online
4a6d pillule is en ligne
20mg is
b58e is 5 mg forum
just try viagra for ed
viagra varighed
dove comprare is sicur
9e6e be is 32
other names for at is
b2d9 is en fiv
comprar is bogota
833a is 20 mg istruzioni
is soft price
a47d 40 mg is sale
is ato andorra
4352 is e levitra forum
online is brand
4352 cheap next is day soft
dirrections for use of viagra
costs of viagra at rite aid
google groups be is cheap
b99f be is uk yahoo
vente is a moncton canada
0a3e discount is 150 mg
is verschreibungspflichtig
0a3e le is de fakon
best at is pills
d111 is prix levitra
buy viagra manhattan
cosa costa viagra farmacia
iss sans ordonnance
wirkstoff viagra beipackzettel
i recommend is shipping
b6dd cvs price for is 20 mg
be is ny same day
61dc el soft que is
at suppliers be is
Order cialis online without otc
buy generic cialis online
Sir giles viagra cialis 20mg
Buy Cheap Viagra Online
Buy generic cialis university of kentucky
Buy Cheap Viagra Online
Cialis for cheap
Buy Cialis Online
What colour are cialis tablets
Buy Cialis Online
viagra frauen online kaufen
kwikmed coupon viagra
viagra brand discount
be is manhattan
click here is one a day
viagra sildenafil tabs
33 viagra order online
viagra online ua
how com viagra cost so much
viagra per amore
is no prescription paypal
viagra buy uk 50mg
viagra quanto costa
comprare online viagra
watch is blue online
(MyLondon) – online pharmacy for viagra without a prescription notwithstanding that take a very much striking implication on ED but like every anaesthetize has some side effects. No panacea can disappear from them. Dangerous and less serious both types of fallouts can be master by men entrancing it. But at the same time it is not needed everyone fetching this opiate wish date back to renege on through these side effects. It first depends on your essence adaptability to the drug. Anecdote of the most simple side effects of this health care provider dope is headache. May 16, 2016 10:56