Учитель повинен організувати навчальний процес таким чином: не обмежувати діяльність учня, будувати процес навчання так, щоб у ньому були елементи творчості, які передбачають комбінування, аналогізування, універсалізацію, випадкові видозміни. Стимулюють творчу діяльність учнів вдалий підбір творчих завдань, використання ігрових моментів та ін.
Технологія розвивального навчання дозволяє організувати навчально-пізнавальну діяльність учнів за такими принципами, які дають змогу кожному працювати самостійно, опанувати узагальнені прийоми розумової діяльності, розвивати свої творчі здібності.
У демократичному суспільстві, в якому взаємини між людьми ґрунтуються передусім на засадах гуманізму, повноцінна діяльність кожної особистості може бути ефективною, якщо вона спирається на свідомість і переконання. Тому група методів, спрямована на формування цих якостей, є визначальною.
Часто у важливих життєвих ситуаціях учням бракує чіткості переконань, єдності слова і діла, громадської активності, які заступають користолюбство, прагнення розваг, несформованість естетичних смаків. Це означає, що завчене ними ще не стало належно осмисленим, не трансформувалося в основні чинники життя. Такі риси виявляються і в досить розвинених інтелектуально дітей, які теоретично обґрунтовують усе правильно. Тому педагог покликаний створити умови для усвідомленого осмислення й застосування знань у повсякденному житті.
Вплив на свідомість – це вплив на розум і почуття людини з метою формування позитивних якостей і подолання негативних. Основним його засобом є слово вчителя, яке має благодійно впливати на розвиток особистості. Проте слово вчителя не повинно бути жорстоким, грубим, холодним. На думку В.Сухомлинського, «слово – найтонший дотик до серця: він може стати і ніжною запашною квіткою, і живою водою, що повертає віру в добро, і гострим ножем, і розжареним залізом, і брудом. Слово обертається найнесподіванішими вчинками навіть тоді, коли його немає, а є мовчання. Там, де потрібне гостре, пряме, чесне слово, іноді ми бачимо ганебне мовчання. Це найогидніший вчинок – зрада. Буває й навпаки: зрадою стає слово, яке повинно берегти таємницю. Мудре і добре слово дає радість, нерозумне і зле, необдумане і нетактовне – приносить біду. Словом можна вбити й оживити, поранити і вилікувати, посіяти тривогу й безнадію і одухотворити, розсіяти сумнів і засмутити, викликати посмішку і сльози, породити віру в людину і заронити невіру, надихнути на працю і скувати сили душі…».
Творча особистість володіє високим рівнем знань і потягом до нового, оригінального, вміє відкинути звичайне, шаблонне, їй притаманні творчі здібності, які відповідають творчій діяльності та є умовою її успішного здійснення.
Розвивальне навчання – спрямованість змісту, принципів, методів і прийомів навчання на досягнення найбільшої ефективності розвитку пізнавальних можливостей школярів (сприймання, мислення, пам’яті, уяви та ін.).
Головною його метою є формування активного, самостійного, творчого мислення учня, поступового переходу на цій основі до самостійного навчання.
Передумовами розвивального навчання є можливість учнів самостійно або з допомогою вчителя осмислювати матеріал, творчо використовувати його в нестандартних умовах, свідомо запам’ятовувати для подальшого навчання.
Важливим компонентом навчальної діяльності за розвивального навчання є навчальне завдання. Працюючи над ним, учень має знати, для чого він виконує завдання, які дії необхідні для його розв’язання, за яких умов їх можна виконувати, якими засобами при цьому користуватися.
З огляду на особливості технології розвивального навчання, пропоную створення ряду уроків, які включають в себе:
а) уроки на формулювання навчального завдання – їх компонентами є оцінка можливостей учня, створення ситуації успіху через особистісну мотивацію; практичне завдання, доступне для виконання кожним учнем; рефлексія способу дії, обговорення того, що зроблено. Під час цих уроків навчальне завдання постає лише наприкінці заняття, а протягом усього уроку учень осмислює те, чого не знає;
б) уроки моделювання – пропонують завдання, що розглядалися на попередньому уроці, вони виконують роль моделі і зумовлюють необхідність нового способу дій. Такі види завдань легко і надовго запам’ятовуються;
в) урок контролю – передбачає усвідомлення учнями ролі перевірки й оцінювання знань для підвищення якості їх навчально-пізнавальної роботи;
г) урок оцінювання дій – спонукає учнів сумлінно виконувати свої навчальні завдання, сприяє виробленню у них уміння аналізувати свою роботу, критично оцінювати її результати, виховує почуття обов’язку і відповідальності.
Створюючи уроки з використанням технологій розвивального навчання, учитель має передбачити, щоб учень мав змогу займатися тими видами діяльності, які викликають у нього найбільший інтерес, самостійно визначати інтенсивність та обсяг своєї діяльності. За такої організації навчання вчитель лише допомагає учневі у визначенні його навчального завдання, оволодінні необхідними методами і навичками їх застосування.
Ефективність розвивального навчання підвищується внаслідок використання на уроці проблемного викладу навчального матеріалу, частково-пошукового і дослідницького методів навчання. Сприяють розвиткові учнів самостійна робота, робота з книжкою, самостійне виконання письмових вправ, написання творів, спостереження тощо.
Для реалізації розвивального навчання вчитель має враховувати у своїй навчальній діяльності характерні особливості розвитку пізнавальної діяльності учнів різного віку, сприяти вихованню у дітей свідомого прагнення до вивчення української мови і літератури, формувати мотиви навчально-пізнавальної діяльності, вміння самостійно регулювати розумову діяльність.
Суть проблемного навчання полягає у створенні для учнів проблемних ситуацій, в усвідомленні, сприйнятті, розв’язанні їх у процесі спільної роботи учнів і вчителя за умов максимальної самостійності перших і під загальним керівництвом останнього.
Таке навчання відбувається за типовою схемою:
- учитель створює проблемну ситуацію, для розв’язання якої учень має знайти й використати нові для себе засоби діяльності;
- учні аналізують ситуацію, усвідомлюють, що для них невідоме, шукають способи розв’язання проблеми, вчитель допомагає їм, надаючи необхідну інформацію.
Результатом проблемного навчання є нові знання, уміння, способи їх реалізації, розумова діяльність учнів.
Учитель, здійснюючи розвивальне навчання, метою якого є засвоєння системи наукових понять, повинен організувати адекватну цьому завданню навчальну активність учнів. Навчання, спрямоване на засвоєння способів розв?язання типових завдань, базується на навчальній активності репродуктивного (відтворювального) типу. Організація такої активності передбачає, що учні чітко виокремлюють і фіксують запропонований для засвоєння спосіб дії, усвідомлюють його смисл і побудову, здатні більш-менш точно відтворити його при виконанні відповідних вправ.
Для забезпечення цих важливих умов успішності відтворювальної навчальної активності школярів учитель має продемонструвати і пояснити зразок для засвоєння способу розв’язання, забезпечити надійний контроль за правильністю його застосування при розв’язанні тренувальних завдань. Демонстрація, пояснення і контроль визначають суть методів, на яких ґрунтується традиційне навчання. Однак ці дії можна реалізувати по-різному. Наприклад, обмежитися демонстрацією готового зразка чи виготовити його спільно з учнями; побудувати своє пояснення у формі коментаря до зразка чи створити відповідну проблемну ситуацію; запропонувати вправу, виконання якої не припускає ніяких відхилень від заданого зразка, чи систему завдань «на розуміння». Від цього залежить ефективність методів навчання, але суть їх незмінна: всі вони є варіантами ілюстративно-пояснювального методу, розрахованого на організацію навчальної активності відтворювального типу.
Система розвивального навчання школярів може успішно функціонувати за пошуково-дослідницької навчальної діяльності.
Пошуково-дослідницький метод — метод залучення учнів до самостійних і безпосередніх спостережень, на основі яких вони встановлюють зв’язки предметів і явищ дійсності, роблять висновки, пізнають закономірності.
Внесення елементу дослідження в навчальну діяльність сприяє вихованню в школярів активності, ініціативності, допитливості, розвиває їхнє мислення, заохочує дітей до самостійних пошуків.
ПІБ |
ПОСАДА |
НАЗВА ЗАКЛАДУ |
НАЗВА СТАТТІ |
Панченко Оксана Миколаївна |
учитель української мови і літератури |
Маловисківська гімназія Маловисківської районної ради Кіровоградської області | Особливості використання технології розвивального навчання на уроках української мови та літератури
|
БІБЛІОГРАФІЯ
- Баксанский Про. Є. Проблемне навчання: обгрунтування і реалізація // Наука і школа. – 2000. – № 1. – З. 19-25.
- Гін. А.О. Прийоми педагогічної техніки: Посібник для вчителів.— Луганськ: Навчальна книга. Янтар, 2004.
- Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології / Навчальний посібник. Київ.: Академвидав. – 2004.
- Лернер І. Л. Проблемне навчання.- М., 1974 р.-с.267
- Репкіна Н.В. Що таке розвивальне навчання? - Томськ: Пеленг, 1993.
- Селевко Г.К. Сучасні освітні технології: Навчальний посібник. - М.: Народна освіта, 1998. - 256 с.
- Фурман А. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення.— К.: Правда Ярославичів, 1997.
Оксано Миколаївно! Повністю поділяю Вашу думку про те, що ” і в досить розвинених інтелектуально дітей, які теоретично обґрунтовують усе правильно” є труднощі із трансформацією знань та їх практичним застосуванням.Саме тому актуальність розвивального навчання є цілком очевидною та беззаперечною.
Так, дійсно технології розвивального навчання є ефективними у річищі сучасних освітніх технологій. Поділяю Вашу думку, Оксано Миколаївно, про те, що пошуково-дослідницька діяльність сприяє самостійній діяльності учнів, а вирішення проблемних ситуацій сприяє формуванню особистої позиції щодо проблем, які розглядаються.
wh0cd296173 celebrex price
wh0cd296173 Lisinopril
wh0cd296173 vardenafil
wh0cd296173 Buy Prozac
wh0cd296173 purchase serpina
wh0cd296173 proscar
wh0cd296173 augmentin online
wh0cd296173 albenza over the counter
wh0cd296173 augmentin cost
wh0cd296173 generic amitriptyline
wh0cd296173 Cheap Lasix
wh0cd48477 cialis online
wh0cd296173 Cialis Generic
wh0cd34051 tadalafil for sale
wh0cd34051 kamagra oral jelly
wh0cd34051 best price generic tadalafil
wh0cd34051 Metformin Er 1000
wh0cd34051 sildenafil tablets 100mg
wh0cd142825 prozac online
wh0cd48477 zoloft online
wh0cd142825 keflex
wh0cd48477 nexium
wh0cd142825 generic albuterol
wh0cd7356 ventolin
wh0cd7356 cialis cost comparison
wh0cd150354 clomid infertility
wh0cd150354 Buy Kamagra Online
wh0cd150354 Where Can I Buy Valtrex
wh0cd78855 albuterol 90 mcg inhaler
wh0cd221853 cheap tadalafil online
wh0cd221853 cost of tetracycline
wh0cd7356 sildenafil
wh0cd7356 generic viagra cialis
wifiwirelesscameras.com
wh0cd78855 buy tadalafil cialis
wh0cd150354 propecia pharmacy
wh0cd221853 Purchase Xenical
wh0cd221853 Viagra Soft Tabs
wh0cd7356 lexapro
wh0cd7356 generic cialis online
wh0cd7356 zyban bupropion
wh0cd78855 colchicine probenecid 0.5 500
wh0cd221853 tadalafil india
wh0cd7356 more helpful hints
wh0cd78855 Prozac
wh0cd150354 view homepage
wh0cd221853 cialis best price
wh0cd221853 cheap kamagra
wh0cd221853 generic keflex
wh0cd7356 buy prednisolone 5mg
wh0cd7356 baclofen 10mg tablets
paydayloansnearme
torssexdvd.com
wh0cd78855 helpful resources
torssexdvd
wh0cd150354 Buy Tetracycline
adultonlinewebcams
wh0cd221853 sildenafil citrate 100mg tablets
wh0cd7356 doxycycline 40 mg
paydayloansbadcredit.us.com
wh0cd7356 [url=http://lasix18.us.org/]lasix 40mg[/url]
wh0cd7356 kamagra pill
wh0cd7356 finasteride propecia
3monthpaydayloans.us.com
[url=http://lazienkiportal.pl/forum/member.php?action=profile&uid=73547]3monthpaydayloans.us.com[/url]
sex-pictures-post.com
wh0cd221853 Prednisone
wh0cd221853 cialis price
wh0cd221853 propecia
wh0cd78855 tadalafil online pharmacy
wh0cd150354 Propecia 1mg Tablets
wh0cd221853 LASIX
wh0cd7356 sildenafil canada
wh0cd78855 cheap levitra online
wh0cd78855 glucophage
wh0cd7356 baclofen
wh0cd7356 buy generic lexapro online
ratingdatingsites.us.com
kimberlymackbeautystudio.com
maturesexcraft.com
onlinehomecashsystem.com
karenmillenbeauty.com
freemaledatingsites.us.com
freemaledatingsites.us.com
surveysforcashvault.com
cash-for-old-car.com
onlinedatingwebsites.us.com
wh0cd7356 prednisone deltasone
wh0cd78855 Kamagra Online
wh0cd7356 Sildenafil Citrate
wh0cd150354 Cafergot
wh0cd150354 viagra 50mg online
inspirationalwomenconnecting.com
wh0cd221853 wellbutrin
eyeadorepretty.com
learntopullwomen.com
wh0cd221853 lasix
casualsex.us.com
wh0cd7356 viagra pill cost
wh0cd7356 generic finasteride 1mg no prescription
wh0cd150354 kamagra 100mg oral jelly
wh0cd78855 Tadalafil
wh0cd150354 sildenafil citrate tablets ip 100 mg
wh0cd221853 cheap kamagra
wh0cd7356 cafergot
yourcashgroup.com
wh0cd78855 hydrochlorothiazide generic
wh0cd150354 tetracycline antibiotics
wh0cd7356 cialis 60
wh0cd221853 cheap ventolin inhalers
cash-for-old-car.com
wh0cd78855 viegra
wh0cd150354 doxycycline
wh0cd221853 sildenafil 20 mg
wh0cd221853 doxycycline
wh0cd150354 hydrochlorothiazide
wh0cd221853 xenical orlistat mastercard
wh0cd150354 cialis
wh0cd7356 prozac pill
yourcashgroup.com
eyeadorepretty.com
wh0cd78855 glucophage xr generic
wh0cd78855 get valtrex online
wh0cd150354 article source
wh0cd150354 doxycycline 40 mg
wh0cd78855 buy viagra soft
wh0cd7356 vardenafil 20 mg
wh0cd78855 colchicine
wh0cd78855 buy kamagra
wh0cd150354 doxycycline
wh0cd7356 buy viagra soft
wh0cd150354 orlistat xenical
wh0cd7356 levitra 20 mg
wh0cd78855 buy tetracycline
wh0cd150354 Inderal Propranolol
wh0cd7356 How Much Is Doxycycline
wh0cd7356 Sildenafil Citrate 50 Mg
wh0cd150354 prednisolone
wh0cd78855 biaxin antibiotic
wh0cd7356 Prednisone
wh0cd150354 Lexapro
wh0cd150354 click this link
wh0cd150354 doxycycline cheap
wh0cd7356 tretinoin
wh0cd78855 orlistat xenical
wh0cd150354 buy hyzaar
wh0cd7356 purchase propecia
wh0cd150354 orlistat xenical
wh0cd78855 more bonuses
wh0cd221853 valtrex 500 mg
wh0cd150354 kamagra gold 100mg
wh0cd7356 Generic Hydrochlorothiazide
consultazione online di cialis
[url=http://cialisuqlonline.com/]generic cialis[/url]
generic cialis online
very good site indian cialis
wh0cd78855 baclofen
wh0cd7356 glucophage
wh0cd7356 kamagra soft
wh0cd7356 GENERIC VIAGRA SOFT TABS
wh0cd7356 levitra best price
wh0cd78855 synthroid 0.05 mg
wh0cd78855 kamagra online
wh0cd221853 cheap levitra
wh0cd78855 PREDNISONE 20MG
wh0cd78855 prednisolone 10 mg
wh0cd150354 baclofen buy online
wh0cd221853 sildenafil citrate 50 mg
wh0cd7356 recommended reading
wh0cd150354 generic prednisone without prescription
wh0cd150354 buy kamagra
wh0cd221853 lasix generic
wh0cd221853 cialis
wh0cd7356 Generic Viagra Best Price
wh0cd7356 lexapro discount
wh0cd150354 lasix furosemide
wh0cd150354 tadalafil dosage 40 mg
wh0cd221853 tetracycline for acne
wh0cd221853 wellbutrin 150 mg
wh0cd221853 generic propecia
wh0cd7356 albuterol
wh0cd78855 bupropion
wh0cd78855 clindamycin
wh0cd7356 cheapest prednisone no prescription
wh0cd221853 motrin 600mg
wh0cd221853 WHERE TO BUY SILDENAFIL ONLINE
wh0cd7356 lexapro
wh0cd7356 find out more
womensspeakernetwork.com
freemaledatingsites.us.com
learntopullwomen.com
inspirationalwomenconnecting.com
ratingdatingsites.us.com
wh0cd150354 valtrex cheap
wh0cd221853 buy nolvadex uk
wh0cd78855 avana
wh0cd7356 ventolin hfa
wh0cd150354 tretinoin
wh0cd150354 ventolin albuterol
wh0cd221853 arimidex
wh0cd221853 amoxicillin 500 mg
wh0cd221853 prednisone acetate
wh0cd150354 generic cafergot
wh0cd78855 tretinoin
wh0cd221853 generic abilify
wh0cd78855 generic kamagra
wh0cd150354 generic wellbutrin
wh0cd78855 generic for glucophage
wh0cd150354 kamagra
wh0cd150354 prozac
wh0cd150354 artane generic
wh0cd7356 generic tadalafil
wh0cd150354 generic tadalafil 20mg
wh0cd150354 xenical
wh0cd150354 cialis without rx
wh0cd221853 buy valtrex online
eyeadorepretty.com
wh0cd7356 purchase lasix online
wifemeetslife.com
wh0cd78855 ventolin
wh0cd150354 prednisone
wh0cd150354 amoxicillin
abruzzomeeting.com
yourcashgroup.com
wh0cd221853 tofranil for anxiety
wh0cd221853 Prednisone 20 Mg
wh0cd7356 levaquin
wh0cd7356 wellbutrin
wh0cd78855 vardenafil
wh0cd150354 nexium otc
wh0cd221853 triamterene generic
wh0cd78855 super avana
wh0cd78855 Buy Albuterol Inhaler
wh0cd150354 prednisone
wh0cd150354 cytotec
wh0cd150354 zithromax
wh0cd221853 retin a
wh0cd7356 ventolin inhalador
wh0cd78855 valtrex 500 mg
wh0cd221853 buy baclofen online
wh0cd150354 wellbutrin
generic cialis pills taladafil
[url=http://cialisindiqw.com/]cialis[/url]
cialis india
cialis y la ceguera
surveysforcashvault.com
learntopullwomen.com
que es brand cialis 20 mg
[url=http://onlinecialisurw.com/]cialis super active[/url]
cialis generic
visa cheap pharmacy cialis
article writing service review
apa annotated bibliography website
cialis generic cheapest
http://www.cialiscnrx.com/#
order cialis usa
http://www.cialiscnrx.com/#
cheap cialis no prescription
http://www.cialiscnrx.com/#
buy cialis online mastercard
http://cialiscnrx.com/#
rotamalacbet.com
pay2daymyloans.com
bestwebcam
Добро дня! підкажіть, будь ласка, які вимоги до створення завдань з розвивального навчання використовують учителі на уроках матемаматики у початкових класах
Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, які вимоги до створення завдань з розвивального навчання використовують учителі на уроках матемаматики у початкових класах
propecia
http://prozac.team/ – prozac
paxil online
diflucan
prix de is en france
5c8f for sale is super active
reputable online viagra
http://orlistat.us.com/ – Orlistat
buy cialis online without a prescription buy
buycialishowla.com
us pharmacy cialis generic
=http://buycialishowla.com/#”>buycialishowla.com
dosage of is in daily use
19e9 only here at is cheap
precio del is en paran
0a3e percription is cost
cheapest original viagra
Cheap generic cialis pills
Buy Cialis Online
Online cialis
Buy Cialis Online
QuickBooks Payroll Support Phone Number +1-888-422-3444. to get a solution of any kind of Quickbooks payroll errors or issues. Our Quickbooks payroll support team is here 24*7 ready to help a customer, so you dial our helpline number any time for any kind of query.
Quicken Support Phone Number +1-888-422-3444.Revive is a standout amongst the most famous programming for dealing with your costs and dealing with month to month accounts. It accompanies a definite rundown of highlights that find your costs profoundly.uicken is a money management software which helps you to improve your financial conditions the United States and Canada. Users of Quicken support phone number believes that this is the most equipped and powerful money management tool.
TurboTax Customer Support Phone Number
service listed here for helping the troubled users. With our assistance, it becomes easier for you to resolve finance management software tools at Mycustomerservice.org. Call on TurboTax customer service Number for Best support Phone Number.
I procrastinate a lot and don’t manage to get nearly anything done. waiting for your further write ups thanks once again. canadian pharmacy