ВИКОРИСТАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРОГРАМНИХ ЗАСОБІВ СТВОРЕНИХ В СЕРЕДОВИЩІ ВІЗУАЛЬНОГО ПРОГРАМУВАННЯ Visual Studio

Стаття розкриває питання використання прийомів ІКТ  на уроках математики та презентує авторські педагогічні програмні засоби для самостійної роботи учнів з математики створені під час роботи в обласній творчій групі. Містить посилання на цікавий з точки зору теми конференції сайт .

«Дива в освіті творять не комп’ютери, а вчителі» цей вислів Крейга Барретта є безперечно правильним, але комп’ютерна техніка настільки щільно увійшла в наше життя, що уявити собі ефективний процес навчання без застосування ІКТ  просто неможливо.

Над проблемою використання ІКТ на уроках математики я працюю не перший рік (апробація  і використання НПЗ «Системи лінійних рівнянь», «Терм7-9», ЕЗНП «Бібліотека електронних наочностей. Геометрія 7-9» ).

Для того щоб використання ППЗ в навчальному процесі сприяло його  ефективності сам ППЗ має як мінімум : виконувати призначену дидактичну роль, бути максимально простим у використанні, надійним і необ’ємним (враховуючи оснащення шкіл). З цієї позиції мені здалось дуже цікавим створення педагогічних програмних засобів в середовищі візуального програмування Visual Studio.

В рамках роботи обласної творчої групи було створено невеликі ППЗ «Відсоткові перетворення», «Перетворення мішаних чисел на неправильні дроби» та «Відсотки від числа».

ППЗ може використовуватись для закріплення вивченого матеріалу на уроці, відпрацювання відповідних умінь та навичок учнями самостійно, можливо індивідуально в домашніх умовах, та їх повторення. Розраховані на використання учнями 5-х,6-х класів або при підготовці учнями випускних класів до екзаменів.

ППЗ виконують функції програми-калькулятора (використання кнопки «Перетворити») і програми-тренажера ( Потренуйся). Крім того в двох програмах натиснувши кнопку « Потрібно» учень може побачити які саме дії виконують для певного виду перетворення.

 

Мал. 1 Вікно застосування «Відсоткові перетворення» в режимі калькулятора.
Мал. 2. Вікно застосування «Відсоткові перетворення» в режимі тренажеру

Мал. 3. Вікно застосування «Відсотки від числа» в режимі калькулятора
Мал. 4. Вікно застосування «Відсотки від числа» в режимі  тренажера.

 

Мал. 5 Вікно програми «Перетворення мішаних чисел на неправильні дроби» в демонстраційному режимі.
Мал. 6. Вікно програми «Перетворення мішаних чисел на неправильні дроби» в режимі тренування.

 

Нещодавно натрапила  на надзвичайно цікавий і корисний сайт вчителя математики міста Полярні Зорі мурманської області Савченко Олени Михайлівни. http: //le-savchen.ucoz.ru/. Особливо зацікавило як вчитель використовує анімаційні можливості програми Power Point при створені дидактичних презентацій з математики. Пооб’єктне використання анімації в формулах і виразах буквально оживляє картинку і викликає високий рівень уваги учнів до того, що відбувається. Окремо слід зазначити роботу над текстовими задачами з використанням анімованих слайдів.

5 комментариев

Комментарий от: Григорій Громко [Посетитель] Email
Григорій ГромкоСподобалось, те що вчитель намагається використати можливості сучасного середовища програмування для розробки засобів навчання математиці. Використання таких програм-тренажерів показує ефективність для формування базових математичних навичок. Варто було б Ваші розробки викласти в Інтернеті, щоб ними могли скористатися інші вчителі.
12.04.2011 @ 22:39
Маргарита КалюжнаШановна Ірина Борисівна, як змінилося ставлення до уроків, на яких Ви викоритовуєте ППЗ Ваших учнів?
12.04.2011 @ 22:50
Маргарита КалюжнаШановна Ірино Борисівно, як змінилося ставлення до уроків, на яких Ви використовуєте ППЗ, Ваших учнів?
12.04.2011 @ 22:50
Комментарий от: Сергій Бірець [Посетитель]
Сергій БірецьШановна Ірина Борисівна,моделювання реальності – найважливіша перевага мультимедія-технологій (комп"ютерних тренажерів). Дякую за змістовний матеріал!
13.04.2011 @ 13:48
Комментарий от: Тиненик Ірина Борисівна [Посетитель]
Тиненик Ірина БорисівнаДуже вдячна за приємні відгуки про мій матеріал. Він буде викладений в Інтернеті трохи згодом. А ставлення учнів до уроку при виваженому використанні ІКТ дійсно набагато покращується. Це перевірено.
13.04.2011 @ 15:38

Эта запись имеет 1 отзыв, ожидающий модерации...

Оставить комментарий


Ваш email адрес не будет показан на сайте.

Ваш URL будет показан.
(Заменить прерывания строк на <br />)
(Имя, email и сайт)
(Разрешить пользователям посылать вам сообщения (ваш email не отображается).)