ІНТЕГРАЦІЯ ОСВІТНІХ САЙТІВ У НАВЧАЛЬНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
(З ДОСВІДУ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ)

Подано узагальнений досвід використання інтернет ресурсів в навчальній діяльності вчителя англійської мови в початковій школі як спроба організації дистанційного навчання.

Потужні потоки нової інформації, реклами, розповсюдження комп'ютерних технологій та електронних іграшок суттєво змінюють сучасні підходи до виховання дитини та сприйняття нею навколишнього світу. Отже, сьогодні, з огляду на сучасні реалії, вчителі шукають нові підходи до методів подання нової інформації та способів підвищення мотивації учнів до навчання та індивідуалізації навчання. Використання освітянських сайтів, блогів та вікі-статей дає можливість вчителю англійської мови подавати нову інформацію таким чином, аби задовольнити індивідуальні запити кожного учня, диференціювати завдання відповідно до рівня та зацікавлень учнів, будувати навчальних процес максимально активно та інформаційно-насичено.

Серед відомих вже на сьогодні переваг використання мультимедійного обладнання та ІКТ (інформаційно-комунікативних технологій) на першому місці, звичайно, освітня багатофункціональність (універсальність), тобто виконання одночасно функцій джерела навчальної інформації, наочного посібника, тренажера та засобу діагностики та контролю. Крім вищезазначених переваг, використання ІКТ можливе на будь-якому етапі: підготовка до уроку, введення нового матеріалу, закріплення, повторення, контроль тощо.

Інтегрування звичайного уроку з комп'ютерними засобами дозволить вчителю англійської мови перекласти частину виконаної своєї роботи та ПК, а сам процес навчання стає більш цікавим та різноманітним, інтенсивним. Використання освітніх сайтів на зразок сайту Британської Ради в Україні (British Councils

http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en) в навчальній діяльності вчителя англійської мови в початкових та середніх класах дозволить збагатити скарбничку мультимедійними файлів пісень, казок та ігор за тематичним групуванням та відповідно до ролі відвідувача сайту (див.1) (Teaching English (in a role of a teacher) or Learning English (in a role of a pupil)), яку обирають підчас реєстрації (див. 2).

Працюючи з аудіо та візуальним матеріалом вчитель керує навчальним процесом завдяки можливості зупинити пісню чи відтворити знову (play), вимкнути чи увімкнути субтитри (text on/off), що безпосередньо відображається на екрані на навігаційній панелі під малюнком. Крім того, цінним для роботи на уроці вчителя буде додатковий матеріал до пісень або казок у форматі PDF, який розташовано нижче.

Працюючи з цим сайтом на уроці або в якості дистанційного засобу підвищення мотивації учнів до навчання, вчитель може використовувати один і той самий ресурс для завдань різного спрямування (наприклад, прослухати пісню та вивчити нові слова до неї можна граючись, відповідаючи на завдання перед початком пісні (завдання: Match the Words and Pictures) та формувати основні мовленнєві навички: говоріння, читання, письмо та аудіювання.

Ще одним цікавим освітнім інтернет ресурсом організації дистанційного навчання є програма Вокі (VOKI http://www.voki.com/Voki_for_education.php). Вчителі іноземної мови завжди зіштовхуються із проблемою навчання говоріння та правильної вимови. Цей інтернет-ресурс дає можливість перетворити процес навчання на освітню гру, де дитина створює собі анімаційний персонаж (avatar), надає йому відповідного зовнішнього вигляду та обирає мову, якою він буде говорити (див. мал. 2)

Наступним кроком у цій «грі» є введення тексту, який має озвучити анімаційний персонаж, коли учень обирає мову та стать мовця (наприклад, Пол зі Сполучених Штатів або Лінда з Австралії тощо).

Саме на цьому етапі гра стає навчанням, адже завдання учня не лише прослухати текст, але й відтворити, записавши свій голос на мікрофон. Завдання полягає у максимально наближеному до оригінального відтворенні вимови та інтонації англійського тексту. Для більш старших школярів завданням може бути, на приклад, переслати запис вчителю електронною поштою у форматі MP3, використовуючи програми iTunes або Audacity. Вчитель, в свою чергу, має можливість слідкувати за процесом навчання учнів та контролювати хід виконання поставлених ним завдань.

Бібліографія:

1.LearnEnglishKids // http: //learnenglishkids.britishcouncil.org/en
2.Voki // http: //www.voki.com/Voki_for_education.php

 

2 комментариев

Комментарий от: Сергій Буртовий [Посетитель]
Сергій БуртовийГарні ресурси...
У вчителя зявляються нові можливості щодо активізації пізнавальної діяльності учнів шляхом підбору аудіовізуальних засобів і цікавого ігрового матеріалу.
Трудомісткий процес вивчення англійської мови, для молодших школярів,перетворюєтся на захоплюючу,емоційно-привабливу гру.
Я вважаю, що тільки в такому варіанті вчитель зможе досягти максимально оптимальних результатів.
12.04.2011 @ 15:52
Комментарий от: Олена Галіба [Посетитель]
Олена ГалібаВдячна за цікаву і корисну інформацію! Дійсно, перетворити процес вивчення англійської мови у початкових класах на гру надзвичайно важливо. Згодна з Сергієм Буртовим, в такому варіанті можна досягти оптимальних результатів. Адже у початкових класах дітям доводиться вивчати одразу три мови (рідну українську, російську та англійську), тому лише в процесі емоційної гри матеріал сприйматиметься і запам'ятовуватиметься значно краще. Дякую.
13.04.2011 @ 15:42

Эта запись имеет 3 отзывов, ожидающих модерации...

Оставить комментарий


Ваш email адрес не будет показан на сайте.

Ваш URL будет показан.
(Заменить прерывания строк на <br />)
(Имя, email и сайт)
(Разрешить пользователям посылать вам сообщения (ваш email не отображается).)