ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
НА УРОКАХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Стаття присвячена дидактичним вимогам, критеріям оцінювання уроків з використанням інформаційно-комунікативних технологій. Представлено власний досвід використання ІКТ на уроках англійської мови.

Згідно з Указом Президента України № 926/2010 «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні», 2011 рік оголошено Роком освіти та  інформаційного суспільства.  Серед комплексу заходів наголошується на необхідності впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій. [1]

Дидактичним вимогам, що пред'являються до здійснення професійно-педагогічної діяльності із застосуванням засобів інформаційних технологій присвячена стаття Омельяненко Г.А. [2] Передусім це мотивованість в доцільності використання різних засобів інформаційних технологій в навчальному процесі; чітке визначення ролі, сфери, місця і часу використання  засобів інформаційних технологій; взаємозв'язок засобів інформаційних технологій з іншими видами вживаних технічних засобів навчання; забезпечення високого ступеня індивідуалізації і диференціації навчання.

Розробці сучасного уроку  з підтримкою ІКТ присвячена публікація Ольги Урсової, в якій зазначені критерії оцінювання таких уроків. [3] Найголовніші з них: з якою метою ми використовуємо ІКТ і що плануємо отримати в результаті.

Інформаційно-комунікативні технології разюче перетворюють світ, в якому ми живемо. Освіта каталізує інформаційний простір і зміст освіти має змінюватися відповідно до вимог часу. Проблемою залишається узгодженість між інструментами, методами, цілями і змістом (що, чому, як).

Головна мета навчання англійської мови – формування в учнів комунікативної компетенції. Звичними для нас стали такі методи, як мозковий штурм, енерджайзери, рольові ігри, дебати, дискусії, робота в парі, обговорення в групах. Вимога часу – робота з ментальними картами, ведення власних блогів, спільне користування Google docs, подкастів, он-лайнових інтерактивних дошок та багато іншого.

Одразу постає інша проблема: як вчителям-предметникам використовувати ІКТ на уроці у кабінетах, які не обладнані комп’ютерною технікою.

Наш досвід використання ІКТ:

http: //englishwebteacher.blogspot.com/ - блог вчителя,

блоги учнів:

http: //smilekir.blogspot.com/

http: //megamindkir.blogspot.com/

http: //machomankir.blogspot.com/

http: //rabbitkir.blogspot.com/

http: //masterdavyd.blogspot.com/

http: //barbiekir.blogspot.com/

http: //denwyperkir.blogspot.com/

Потрібно усвідомлювати, що використання інформаційно-комунікативних технологій – це парадигма сучасної освіти.

1. Указ Президента України № 926/2010 «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні» http: //www.president.gov.ua/documents/12323.html

2. Омельяненко Г.А. Інформаційно-навчальне середовище: дидактичний аспект. http: //intkonf.org/omelyanenko-ga-informatsiyno-navchalne-seredovische-didaktichniy-aspekt/

3. Урсова О. Разработка современного урока с поддержкой ИКТ. http: //ict-metodist.livejournal.com/1814.html

2 комментариев

Комментарий от: Григорій Громко [Посетитель]
Григорій ГромкоОсобливо сподобався блог авторки - людини досить різносторонньої,яка не "зациклена" тільки на англійській мові.
Так тримати!
12.04.2011 @ 23:26
Комментарий от: Ірина Бондар [Посетитель]
Ірина БондарДуже сподобалась робота учителя і учнів з використанням блогів! Це чудово! Після перегляду цих блогів у мене з'явилось бажання також їх використовувати у своїй практиці. Протягом літньої відпустки буду продумувати все детальніше. Дякую
13.04.2011 @ 14:25

Эта запись имеет 2 отзывов, ожидающих модерации...

Оставить комментарий


Ваш email адрес не будет показан на сайте.

Ваш URL будет показан.
(Заменить прерывания строк на <br />)
(Имя, email и сайт)
(Разрешить пользователям посылать вам сообщения (ваш email не отображается).)